Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

Mintegy négyszáz éves hajóroncsot találtak a Finn-öböl mélyén

Posted on 2021.08.04.2021.08.04. By Távirati Iroda


    Páratlanul jó állapotban megőrződött hajóroncsra bukkantak tavaly búvárrégészek a Finn-öbölben, az idei feltárásokon a szakembereknek sikerült megállapítani, hogy a holland stílusú, fából készült vitorláshajót (fluit) 1636-ban építették.

    A finnországi Hanko-félsziget és az észtországi Hiiumaa szigete között felfedezett roncs mellett a búvárok még tavaly találtak egy fardeszkát, amely a hajótat megerősítésére szolgált. Idén nyáron sikerült a tengerfenékből a fardeszkát kifordítani, és arra vésve az 1636-os évszámra, valamint egy hattyú sziluettjére bukkantak, amely valószínűleg a hajó nevét jelképezi – adta hírül az Yle finn honlap.


    Nem volt könnyű a búvárrégészek feladata, minden merülésnél csak 20 percre korlátozódhattak a feltárási munkálatok, egy nap egy merülést tudtak csak végezni. “Két és fél óra alatt lehet ilyen mélységből a felszínre jutni” – mondta Jouni Polkko, a búvárégészek egyike.


    A hajót a fardeszkán lévő vésések információi alapján azonosították. Korábban is találtak már fardeszkadarabokat tengeri búvárrégészeti feltárásokon, de először történt, hogy egy fardeszkán minden információt megtaláljanak a hajóról – közölte Nikla Eriksson, a Stockholmi Egyetem tengeri régésze.


    Részletesebb vizsgálatokkal megtalálhatjuk a címert is, amely arra a kikötőre utal, amely a hajó otthona volt – tette hozzá.


    Polkko szerint valószínűleg soha nem derül ki, miért süllyedhetett el a hajó, amelynek a fedélzetén találtak kézzel működtetett vízpumpákat. Ez azt jelenti, hogy a személyzetnek nem volt ideje elég gyorsan kipumpálni a vizet a süllyedő hajóból.


    A fluit egy háromárbócos vitorlás hajó volt, amelyet holland kereskedők használtak a 17-18. században. A Balti-tengeren ezeken a hajókon nem voltak fegyverek, hogy minél több rakományt szállíthassanak a lehető legkisebb legénységgel.

Az MTIblogger (is) Tags:búvárrégészek, hajóroncs, Hanko-félsziget, Hiiumaa sziget, négyszáz éves, négyszáz éves hajóroncs

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Leheletvizsgálat segítheti az epilepsziás betegek hatékonyabb kezelését
Next Post: Az öngyilkos osztag mesefilm a mozikban

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • A kamufluencerek közösségi oldalain is helyreigazítást követel a GVH a kamu fogfehírítős átbaszás miatt! Az MTIblogger (is)
  • Portrésorozat a Hableány mentőiről – Szávity József Az MTIblogger (is)
  • Stephen Hawkingra emlékezik az új brit 50 pennys Az MTIblogger (is)
  • Több száz év után visszatértek a vadmacskák Hollandiába Az MTIblogger (is)
  • Portrésorozat a Hableány mentőiről – Simon Péter Az MTIblogger (is)
  • Lecseng a vírus, Petike szerint gyünnek a migráncsok Az MTIblogger (is)
2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Az uniós tagállamok jóváhagyták dízel- és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását
  • Huszonegy új autóbusz áll forgalomba Veszprém vármegyében
  • Történelmi léptékű hidrogénbusz megrendelés
  • A járműflotta 85 százaléka megújul
  • Informatikai Innovációs Díjban részesült a MÁV-START és a MÁV Szolgáltató Központ
  • Van képünk hozzá (23.03.29.) – Ranger WT-X
  • Van képünk hozzá (23.03.28.) – Újabb mentőautók beszerzésére nyílt lehetősége a mentőszolgálatnak
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Nyári SUV-abroncs teszt
  • A Hyundai Palisade gyengén szerepelt az IIHS törésteszten
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • Magyarország az EU legjelentősebb tormatermelője
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Biomasszából készült okosórával köszönti a tavaszt a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • Teljes fém GM-B2100GD Kontrollcé-kontrollvé
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll
  • A LEGO Group és a Disney ünnepli a történetmesélés csodáját az új Share the Wonder sorozatban Játéktroll
  • Az ember, aki szerint 1 500 000 000 000 magyar kapott koronavírus elleni oltást, azt mondja, az szja-bevallási tervezetek szerdától érhetők el Az MTIblogger (is)
  • Zöldségnövény palántanevelési tanfolyamot hirdet a MATE Gasztrotroll
  • Sajttorták a világ minden tájáról Cool Tour

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.