Mindent a Jumanji – Vár a dzsungel filmről

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

A Sony Pictures bemutatja

JUMANJI – VÁR A DZSUNGEL

(JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE)

Szereplők:

DWAYNE JOHNSON

JACK BLACK

KEVIN HART

KAREN GILLAN

NICK JONAS

BOBBY CANNAVALE

Történet:

CHRIS McKENNA

Forgatókönyvíró:

CHRIS McKENNA & ERIK SOMMERS

SCOTT ROSENBERG & JEFF PINKNER

A történet alapjául szolgáló eredeti könyv szerzője

CHRIS VAN ALLSBURG

Producer:

Matt Tolmach & WILLIAM TEITLER

Executive producer:

DAVID HOUSEHOLTER & TED FIELD

MIKE WEBER & DANY GARCIA & CHRIS VAN ALLSBURG

Fényképezte:

PADOS GYULA

Díszlet:

OWEN PATERSON

Vágó:

MARK HELFRICH

Jelmez:

LAURA JEAN SHANNON

Vizuális effektusok:

Jerome Chen

Zene:

Henry Jackman

Rendezte:

JAKE KASDAN

A magyar változat munkatársai

Bravestone Galambos Péter

Finbar Csőre Gábor

Oberon Kálloy Molnár Péter

Roundhouse Nemes Takách Kata

Spencer Csiby Gergely

Frigó Ember Márk

Bethany Czető Zsanett

Martha Pekár Adrienn

Van Pelt Debreczeny Csaba

McDonough Miller Dávid

Alex Szatory Dávid

Nigel Schnell Ádám

P. Bentley Hirtling István

Miss Mathers Kocsis Mariann

O. M. Vreeke Sörös Sándor

Bethany barátnője Laurinyecz Réka

Bethany anyja Hámori Eszter

Frigó anyja Makay Andrea

Tanárnő Tarr Judit

Tornatanárnő Haumann Petra

Ari csaj Gubik Petra

Alex lánya Stern Hanna

További magyar hangok

Berkes Bence, Bozai József, Czető Roland, Harsányi Gábor, Kisfalvy Krisztina, Magyar Bálint, Papucsek Vilmos, Sarádi Zsolt, Straub Martin

Magyar szöveg Tóth Tamás

Gyártásvezető Kablay Luca

Vágó és rendezőasszisztens Sári Szemerédi Gabriella

Hangmérnök Tóth Péter Ákos

Szinkronrendező Tabák Kata

Négy középiskolás talál egy régi játékkonzolt, melyen olyan program fut, amiről még sosem hallottak: a Jumanji. Kipróbálják, és a játék beszippantja őket – de igazán. Átváltoznak saját avatárjukká: Spencer, a nagy gémer izomagyú kalandorrá válik (Dwayne Johnson), a focista Frigó „elveszti teste festő ötven centijét”, cserébe okos lesz, mint Einstein (Kevin Hart), a nagymenő bombázó csajból középkorú, pocakos prof. válik (Jack Black), a félszeg Martha viszont vagány harcos nővé alakul (Karen Gillan).

Hamar rájönnek, hogy ezen a pályán a túlélés a tét. Akkor győzhetik le a játékot, és juthatnak vissza a valódi világba, ha bevállalják életük legveszélyesebb kalandját, rátalálnak arra, amit egy 20 évvel ezelőtti gémer hátrahagyott számukra, és tesznek néhány nagyon bátor felfedezést. Mert ha belebuknak, örökre ott ragadnak a játékban.

A PRODUKCIÓRÓL

1995-ben az év egyik legnagyobb sikere volt az azóta legendássá vált Jumanji, melynek Robin Williams játszotta a főszerepét. A film sok millió mozinézőt bűvölt el világszerte: köztük volt egy Dwayne Johnson nevű kamasz is, aki sok évvel később, immár világsztárként szállt be a folytatás, a Jumanji – Vár a dzsungel (Jumanji: Welcome to the Jungle) elkészítésébe. „A Jumanji csupa izgalom volt, kaland és meglepetés – lelkesedik Johnson, az új film egyik főszereplője és executive producere. – A folytatásban ugyanebbe a világba akartuk elrepíteni a nézőt.”

Matt Tolmach producer, az eredeti film másik nagy rajongója pontosan érezte, hogy az alapanyagban további lehetőségek rejlenek. Chris McKenna forgatókönyvíróval csavartak egyet a történeten: míg az 1995-ös filmben a dzsungel szabadult rá a játékosokra, a folytatásban a játékosokat szippantja be az őserdő.

A játék az első filmhez képest továbbfejlődött, már nem táblán kell játszani, hanem a számítógép képernyőjén – magyarázza Tolmach. – Egy ilyen konzolos videojáték tökéletes arra, hogy az ember maga mögött hagyja valódi életét, és az legyen, ami csak akar: kalandor, tudós, vagy felfedező.”

Főszereplőink tinik, akik a játékban felnőttek bőrébe bújnak – veszi át a szót Jake Kasdan rendező. – Olyan karakterek személyiségét öltik magukra, akikhez a valóságban semmi közük, és ebből az ütközésből rengeteg mulatságos helyzet adódik, ugyanakkor a hősök önmagukat is jobban megismerik általa.”

Régi álmom volt, hogy nagyszabású akcióvígjátékot rendezzek, és most végre kiélhettem magam – folytatja a rendező. – Csodás környezetben, Hawaii őserdejében forgattuk a filmet, és telezsúfoltuk lélegzetelállító akciójelenetekkel, látványeffektusokkal. Magasra emeltük a tétet: a szereplők a történetben az életükért harcolnak. Azt akartuk, hogy a néző érezze, a rengeteg poén ellenére nem babra megy a játék.”

A TÖRTÉNET SZEREPLŐI

A filmben négy átlagos tini – Spencer, Bethany, Frigó és Martha – kerül be titokzatos módon a Jumanji világába. Hamar rájönnek, hogy csak akkor élhetik túl a játékot, ha megtanulnak együttműködni. Új személyiségükben speciális képességekkel rendelkeznek, de legtöbbjüknek olyan gyengeségei is vannak, amelyek lassítják fejlődésüket.

Dr. Smolder Bravestone archeológus és felfedező a klasszikus akcióhős prototípusa: rettenthetetlen, gyors, erős, akrobatikus ügyességű, és bármilyen fegyverrel ügyesen bánik. Gyenge pontja? Nincs – kivéve, hogy az izomagyú kalandor bőrébe egy nyamvadt, ideges, mindenféle allergiáktól szenvedő kamasz, Spencer bújik, aki mindaz, ami Dr. Bravestone nem.

A rettenthetetlen felfedezőt alakító Johnson számára a szerep nagyszerű lehetőséget kínált, hogy saját típusa ellen játsszon.

Spencer a legimádnivalóbb, legőrültebb figura, akit valaha is alakítottam – mondja a színész. – Korábban soha nem játszottam tizenéves srácot, és így túl a negyvenen azt hittem, ez a hajó elment. De az élet tele van meglepetésekkel.”

Johnson ma már sikeres, magabiztos világsztár, de nem felejtette el, milyen nehéz kamasznak lenni.

16 évesen 193 centi és több mint 110 kiló voltam, de belül csak egy gátlásos kölyök, akinek fogalma sincs, mihez kezdjen magával – árulja el a színész. – Volt honnan merítenem a szerephez.”

Amikor Bethany (Madison Iseman), a suli jócsaja Dr. Shelly Oberont, a zseniális tudóst választja avatárnak, aki térképészeti, régészeti és őslénytani szaktudásával erősíti a csapatot a Jumanji veszélyekkel teli világában, azt gondolja, hogy a Shelly női név. Tévedéséért azonban súlyosan lakolnia kell: a Shelly ugyanis a Sheldon rövidítése, az öntelt szépségkirálynő pedig – saját szavaival élve – egy „pocakos, ronda bácsi” testében találja magát, akit Jack Black játszik.

Black számára a szerep legfőbb vonzereje épp ez a kettősség volt: külsőre középkorú férfi, lélekben viszont dögös csaj. „Csak az volt a bökkenő, hogy én a múlt század nyolcvanas éveinek tizenéves lányait ismertem közelebbről, úgyhogy forgatás előtt kismillió kérdéssel bombáztam Madisont – meséli a komikus. – Tudni akartam, milyen zenét hallgat, mit néz a tévében, hova jár bulizni, szóval minden-mindent róla és a korosztályáról.”

A parádés szerep mellett volt még egy okom, hogy igent mondjak a felkérésre – folytatja Black. – Jake Kasdan az egyik kedvenc rendezőm, a 2001-es Narancsvidék (Orange County) óta rengeteget dolgoztunk együtt. Ha ő hív, én gondolkodás nélkül megyek.”

Nem tudtam, milyen lesz, csak azt, hogy zseniális – fűzi hozzá Kasdan. – És nem is csalódtam: a film minden másodpercében ő Bethany.”

A kollégium izomemberét, a megtermett Frigót Ser’darius Blain alakítja. A Jumanji világában ő Franklin “Jávorszarvas” Finbar, a hírneves zoológus: az agya hatalmas, a testméretei viszont nem annyira.

Amikor Fridge végignézi az avatárokat a játékban, természetes módon esik a választása „Jávorszarvas” Finbarra, mert azt hiszi, hogy a név mögött egy ugyanolyan nagy melák rejtőzik, mint ő – mondja a tudóst alakító Kevin Hart. – Annál nagyobb a pofára esés, mikor kiderül, hogy Finbar egy magamfajta töpörtyű. Amit korábban megtehetett, mostantól elfelejtheti. Nehezen békül meg a helyzettel, hogy Spencer a játékban sokkal nagyobb és erősebb nála, de kénytelen hátralépni, és átengedni neki a vezérürü szerepét.”

Kevin egy energiabomba – mondja a színészről Jack Black. – Mint komikus, hatalmas nyomás alá helyezett, és folyamatosan inspirált, hogy még többet hozzam ki magamból.”

Kevin Hart az egyik legviccesebb ember a földgolyón, és óriási öröm, hogy szerepet vállalt a filmünkben – mondja Kasdan. – Igazi komikus géniusz: akár van szövege, akár nincs, mindig mulatságos.”

A félszeg, visszahúzódó Martha a gimnáziumban igyekszik terepszínűvé válni, hogy elkerüljön minden konfliktust. Most viszont a vagány, rámenős harcművésznő, Ruby Roundhouse izmos és szexi testébe bújik és nem teheti meg, hogy az árnyékba bújjon: előre kell lépnie, és harcolnia a túlélésért.

Martha harcos énjét a skót színésznő, Karen Gillan alakítja, akit A galaxis őrzői (Guardians of the Galaxy) Nebulájaként ismerhetnünk.

Martha befelé forduló, gátlásos lány – fejtegeti a színésznő. – Valamikor én is ilyen voltam, de ahhoz, hogy el tudjam játszani az erős, kemény csajokat, le kellett győznöm a félszegségemet. Martha/Ruby megformálásakor ezekből az emlékeimből építkeztem.”

A Nick Jonas által megformált Alex szintén a Jumanji játékosa: egy pilóta, aki már régóta beszippantott a játék, és nehéz időket élt meg odabent. És feltűnik a színen Dr. Bravestone nagy riválisa, Van Pelt is, aki minden megtesz, hogy hőseink soha ne szabaduljanak ki a Jumanji világából: a film főgonoszát Bobby Cannavale alakítja.

Álomszereposztással dolgoztam – összegez Kasdan. – Csupa kiváló komikus, a munkamoráljuk első osztályú, és fizikálisan is nagyon képzettek, ami egy ilyen akciójelenetekkel telezsúfolt filmnél szintén fontos; élvezet volt velük a munka.”

A DÍSZLETEK ÉS A JELMEZEK

Kasdan és Tolmach egyetértett abban, hogy a Jumanji – Vár a dzsungel forgatásához igazi őserdőre van szükség, mégpedig nem csak az autentikus látvány miatt.

Ahhoz, hogy a közönség elhiggye, a hősök élethalál harcot vívnak a dzsungellel, hiteles környezetbe kellett vinnünk a színészeinket – “szögezi le Matt Tolmach producer. – Hawaiin szerencsére mindent megtaláltunk, amire szükségünk volt.”

Ez a csodálatos, érintetlen őserdei táj volt az a kanavász, amire Owen Paterson díszlettervező a Jumanji fantasztikus videojáték-világát felrajzolta. A tapasztalt díszlettervező, aki korábban olyan filmekben dolgozott, mint az Amerika Kapitány: Polgárháború (Captain America: Civil War) és a Mátrix (The Matrix), csapatával számos látványos díszletet hozott létre az őserdőben. A legtöbb munkájuk hatalmas gigászi hangárral volt, amit autókkal, repülőkkel, vízi járművekkel zsúfoltak tele. De Paterson büszke arra a faházra is, amit a játékban rekedt pilóta, Alex számára építettek egy hatalmas fügefa köré a dzsungel közepén.

A Jumanji – Vár a dzsungel őserdeje félelmetes szörnyetegektől hemzseg: a hatalmas moszkítókat, orszarvúakat, kígyókat, jaguárokat mind-mind a Jumanji ékkövének átka sújtja, amely a legártatlanabb teremtményből is vérengző vadállatot csinál. A valóságban szerencsére ilyen szörnyekkel a stábnak nem kellett megküzdenie, de azért az anyatermészet számukra is gondoskodott hívatlan társaságról. Az éjszakai forgatásokat gyakran háborgatták vaddisznók, és bár kígyók nem élnek Hawaii szigetein, az őserdő hemzseg a szúnyogoktól, százlábúaktól és más olyak élősdiektől, amelyek mind-mind a filmesek vérére pályáztak.

A forgatás utolsó hat hetére a csapat Atlantába költözött át: itt vették fel azokat a részeket, amelyek a filmbeli kisvárosban, Brantfordban játszódnak, továbbá néhány őserdei díszletet is itt építettek meg. Ezek közé tartozott a bazár, amely a Jumanji világában a helybéliek legfontosabb találkozási pontja: a játékosok ezen a helyszínen új kihívásokkal szembesülnek, amelyeket meg kell oldaniuk, hogy szintet léphessenek.

A bazár tervezési szempontból azért jelentett kemény diót, mert a topográfiájának szorosan kapcsolódnia kellett a történet menetéhez – magyarázza Peterson. – Volt egy pont, ahol hőseink belépnek a bazárba, egy másik, ahol izgalmas felfedezést tesznek, végül az a hely, ahol nagy ellenségükkel, Van Pelttel találkoznak. Ronald Reiss berendező mindenféle ételekkel, fűszerekkel, réztárgyakkal és szőnyegekkel zsúfolta tele a sátrakat és a pultokat, úgyhogy az ember tényleg egy igazi közel-keleti bazárban érezhette magát. Ugyanakkor fegyvereket is elrejtettünk, mert a játékosoknak ezeket is itt kellett beszerezniük a továbblépéshez. Egy olyan díszletet akartam létrehozni, ami a maga emberek által belakott, nyüzsgő, egzotikus világával az őserdő kontrasztja.”

Szintén Atlantában készült a kultikus tiszteletben álló óriási jaguárszobor: a több mint harminc méter magas, épített díszletelemet számítógépes utómunkában varázsolták a hatalmas sziklára, ahol magát a jelenetet forgatták. A kolosszus 12 méteres fejét műanyag habból és betonból formálták ki, és felszínét speciális festékkel tették a kőhöz hasonlatossá.

Az alkotók a Jumanji asztali társasjáték néhány ikonikus képét is becsempészték a videojátékba. A játék számos állatfigurája – elefánt, krokodil, orrszarvú – indákkal sűrűn benőtt szobor képében bukkan fel abban az ősi templomban, amely a jaguárszoborhoz vezeti Bravestone-t és társait.

Laura Jean Shannon díszlettervező a kortárs és klasszikus videojátékok, valamint a klasszikus kalandfilmek alapos áttanulmányozása után fogott hozzá a jelmezek megalkotásának.

A Jumanji világába lépő játékosok avatárjai rendkívül eltérő személyiségek – magyarázza Shannon –, ezért mindegyiknek egyéni, jellegzetes külsőt akartam adni. Ruby Roundhouse a videojátékok klasszikus női karaktere: a harcos amazon. A dögös haspóló fölött málha hevedert visel, rövidnadrágját széles derékszíj fogja össze, lábán magas szárú dzsungeljáró csizma. A komikus hatás abból fakad, hogy a kihívó külső mögött egy félszeg, visszahúzódó lány rejtőzik, aki idáig nem győzött elbújni a férfitekintetek elől.”

A filmben a csapat nagy ellenfele Van Pelt, aki a Jaguár smaragdszemének megkaparintásával átkot zúdított Jumanjira, és hatalmába kerítette a dzsungel vadállatait. Shannon Van Peltre hosszú, homokszínt köpenyt adott, kapott: a figura megjelenése egyre sötétebbé és fenyegetőbbé válik, ahogy az ékkő átka hatni kezd, katonái pedig az őserdő vadállataihoz hasonulnak.

A tervezésnél abból a háttérsztoriból indultam ki, hogy Van Pelt csapatában minden alakulatnak van valamilyen totemállata – magyarázza koncepcióját Shannon. – Ez lehet krokodil, kígyó, kagyló, denevér, holló, medve, orrszarvú, skorpió vagy a dzsungel bármely más teremtménye. És amikor az átok elhatalmasodik Jumanjin, minden csoport a totemállatához kezd hasonlítani. Szerencsére kiváló munkatársaim voltak, akik rengeteg kézimunkával megalkották ezeket az állatok ihlette jelmezelemeket, az orrszarvúfejből készült golyóálló mellényeket, a kagylóhéj lábpáncélokat és a többi furaságot. Minden műanyagból készült, semmilyen állati eredetű alapanyagot nem használtunk hozzájuk.”

AZ AKCIÓK

A film lélegzetelállító akciójeleneteinek megkomponálására Kasdan és Tolmach a szakma élő klasszikusait, Gary M. Hymes és Oakley Lehman kaszkadőrszakértőt, valamint Jack Gill second unit rendezőt kérte fel. Az irányelv az volt, hogy az akcióknak a figurák karakteréhez kell igazodniuk, kidomborítva a videojátékon belüli erősségeiket és gyengéiket.

A jelenetek forgatása nem ritkán hatalmas fizikai terhet rótt a színészekre. Annál a résznél például, amikor a játékosok egy hatalmas, hófehér rinocérosz elől menekülnek, Johnson, Black, Hart, Gillan és Jonas napokat töltött egy életnagyságú, átalakított helikopterbe szíjazva, amelyet gimbalra rögzítettek, és hat méter magasba emeltek. Ezzel az elrendezéssel bonyolult légi manővereket, pörgéseket, fordulásokat, gyors zuhanásokat is imitálni tudtak, a sztárok pedig megadóan viselték a megpróbáltatásokat.

Amikor csak tudták, Hymesék az akciókba belekomponálták Hawaii csodás tájait is. Erre az egyik leglátványosabb példa az az üldözési jelenet, amikor Van Pelt motorosai hajszolják hőseinket az őserdőben, és ugratnak át veszélyes árkok, meredélyek fölött.

Hymes és Lehman bonyolult kötélrendszert dolgozott ki, hogy a verekedéseknél felvehessék a videojátékokra jellemző, hatalmas repüléseket. A tervezés heteit verejtékes próbák követték, amelyeken a szereplők begyakorolták az összetett mozdulatsorok minden elemét.

Johnson és Hart közismert arról, hogy keményen edz, és a forgatásokon nem ijed meg a fizikai kihívásoktól, a legnehezebb feladat azonban nem rájuk, hanem Gillanre hárul, akinek a karaktere a játékban mindenféle küzdősportok nagymestere, és „táncolva harcol”. A színésznő rengeteg időt töltött a kaszkadőr-szakértőkkel, hogy betanulja a verekedések bonyolult koreográfiáját. Hymes és Lehman úgy ítélte meg, hogy Ruby speciális képességeihez a harcművészet Brazíliában kifejlesztett ága, a capoeira illik leginkább, ám a hagyományos elemeket saját mozdulatokkal, táncelemekkel és gyilkos fogásokkal is megfűszerezték.

VIZUÁLIS EFFEKTUSOK

A film vizuális effektusait az Oscar-díjra jelölt VFX művész, Jerome Chen tervezte, aki olyan filmeket jegyez, mint az Öngyilkos osztag (Suicide Squad) és A csodálatos Pókember (The Amazing Spider-Man). Chen alkotta meg számítógépen a dzsungel vadállatait, és az akciójelenetek feljavításában is részt vett.

Két személyes okból is nagyon fontos volt számomra ez a projekt – magyarázza a tervező. – A Jumanji az egyik kedvenc filmem: még akkor láttam, amikor annak idején a mozikba került, és lenyűgözött, ahogy az állatsereglet és az egész fantáziavilág életre kel a vásznon. Érhető tehát, hogy madarat lehetett volna fogatni velem, mikor felkértek, hogy vegyek részt a folytatásban. Ráadásul az első film vizuális hatásait az a Ken Ralston tervezte, aki később a mesterem lett, így szakmai szempontból is páratlan megtiszteltetés volt, hogy a mentorom munkáját folytathatom.”

A Jumanji – Vár a dzsungelben Chen újszerű feladattal szembesült: fotorealisztikus állatokat kellett terveznie, márpedig ilyesmit korábban még soha nem csinált. „Ráadásul ezen a téren iszonyúan magas a mérce – teszi hozzá a VFX művész. –, mert a mai filmekben már hitetlenül profin megalkotott CGI állatokat lehet látni.”

A realizmus azért volt fontos Kasdannak, mert így akarta hitelesíteni a játékosokra leselkedő veszélyt. „Jake az állatokkal kapcsolatban azt kérte tőlem, hogy a mozgásuk és minden részletük teljesen valószerű legyen – magyarázza Chen. – A méreteket azonban a hatás érdekében megnöveltük: az elefántokat és az orrszarvúakat a másfélszeresükre, a film végén megjelenő jaguárokat mintegy tízszeresükre, hogy még félelmetesebben hassanak.”

A vadállatok átok alatt állnak, és a film főgonosza irányítja őket, ezért a viselkedésük nem természetes – folytatja Chen. – Helyenként fura dolgokat művelnek, amiken a néző adott esetben jól szórakozik, de azt akartam, hogy közben ijesztőnek is érezze a szörnyetegeket.”

Chen másik feladata az volt, hogy a second unit rendezővel, Jack Gillel és a kaszkadőrcsapattal együttműködve az akciójeleneteket a videojátékok stílusához igazítsa. Amikor például Dwayne Johnson behúz valakinek, az illető 10 méterre száll, Karen Gillan pedig egy-egy lépéskombinációval 15-20 métert is repül a levegőben, hála Hymesék kötélzetének, és a madzagokat eltüntető számítógépes utómunkának.

A SZÍNÉSZEK

DWAYNE JOHNSON (Spencer / executive producer) San Franciscóban született, és Hawaiin nőtt fel. A Miami Egyetem amerikaifoci-csapatának hátvédjeként bajnoki címet szerzett, ám egy sérülés után otthagyta a focipályát, és „The Rock” művésznéven pankrátorkodni kezdett. 1996 és 2003 között hatalmas sikereket aratott a szorítóban, de közben egyre gyakrabban vállalt tévés és filmes szerepeket is. 2000-ban komikusi tehetségét csillogtatta a Saturday Night Live-ban, 2001-ben játszott A múmia visszatérben (The Mummy Returns), 2002-ben főszerepet kapott A skorpiókirályban (The Scorpion King), és azóta megállíthatatlan. Néhány filmje: Baywatch, Központi hírszerzés (Central Intelligence), Törésvonal (San Andreas), Herkules (Hercules), Pain & Gain (Pain & Gain), Fogtündér (Tooth Fairy), Az Amazonas kincse (The Rundown), Gyerekjáték (The Game Plan), A Boszorkány-hegy (Race to Witch Mountain),

JACK BLACK (Bethany) Hollywood egyik legsokoldalúbb komikusa. Pályája a kilencvenes évek közepén tévésorozatokkal indult, és az 2000-es Pop, csajok satöbbi (High Fidelity) egyik főszerepével kapott igazi lendületet. Láthattuk többek közt a Narancsvidékben (Orange County), A nagyon nagy Ő-ben (Shallow Hal), az Irigy kutyában (Envy), a Tenacious D, avagy a kerek rockerekben (Tenacious D in The Pick of Destiny), a Trópusi viharban (Tropic Thunder), a Rocksuliban (The School Rock), a Börni, az eszelős temetősben (Bernie) és a Libabőrben (Goosebumps). A Rocksuliért és a Trópusi viharért Golden Globe-díjra jelölték.

KEVIN HART (Frigó) a 2002-es Sodródásban tűnt fel, majd egyre komolyabb epizódszerepeket kapott A 40 éves szűzben (The 40 Year Old Virgin), a Horrorra akadva 4-ben (Scary Movie 4.), Az üresfejűben (Meet Dave) Fridge) és a Bazi nagy filmben (Epic Movie). A 2014-es Pofázunk és végünkben (Ride Along) már övé volt az egyik főszerep, ahogy a 2015-os Bérhaverokban (The Wedding Ringer) és a 2016-ös Központi hírszerzésben is – itt egyébként mostani partnere, Dwayne Johnson oldalán komédiázik. Legutóbb a Pofázunk és végünk Miamiban (Ride Along 2) című akcióvígjátékban láthattuk.

KAREN GILLAN (Martha) skót színésznő, a 2013-as Oculusban kapta első fontosabb filmszerepét, az igazi ismertséget A galaxis őrzői (Guardians of the Galaxy) hozta meg számára, amelyben Nebulát játszotta. Szerepet kapott a folytatásban, A galaxis őrzői vol. 2.-ben (Guardians of the Galaxy Vol. 2) is, és feltűnt A körben (The Circle), A nagy dobásban (The Big Short), és Az erőszak völgyében (In a Valley of Violence) is.

NICK JONAS (Alex) a Jonas Brothers fiúbanda tagjaként vált híressé, a Vigyázz, mit kívánsz (Careful What You Wish For) című 2015-ös thriller főszerepével azonban sikerült kilépett a tinisztár skatulyájából, a 2016-os Beavatásban (Goat) nyújtott drámai alakításával pedig a kritikusokat is lenyűgözte.

BOBBY CANNAVALE (Van Pelt) arcára leginkább olyan tévésorozatokból emlékezhetünk, mint a Boardwalk Empire – Gengszerkorzó (Boardwalk Empire) és a Martin Scorsese rendezte Bakelit (Vinyl). A mozivásznon A Hangyában (Ant-Man), A kémben (Spy), a Danny Collinsban és a Blue Jasmine-ban láthattuk.

AZ ALKOTÓK

JAKE KASDAN (rendező) első filmje a 2002-es Narancsvidék volt, majd 2006-ban megrendezte a TV játékot (The TV Set), amelynek a forgatókönyvét is maga írta. 2007-ben A lankadatlan: A Dewey Cox-sztori (Walk Hard: The Dewey Cox Story), 2011-ben a Rossz tanár (Bad Teacher) és 2014-ben a Szexvideó (Sex Tape) következett rendezői pályáján. A játékfilmek között tévésorozatokat készített, az egyik legsikeresebbet, a Golden Globe-díjra jelölt Új csajt (New Girl), amelyet Kasdan producerként és rendezőként jegyez, a magyar nézők is láthatták.

CHRIS McKENNA (forgatókönyvíró/történet) a Lego Batman – A film (The LEGO Batman Movie) egyik forgatókönyvírója volt, továbbá dolgozott a Balfékek (Community) és az Amerikai fater (American Dad) című sorozatokban.

ERIK SOMMERS (forgatókönyvíró) McKennával közösen írta a Lego Batman – A film forgatókönyvét, és a Balfékekben, valamint az Amerikai faterben is együtt dolgoztak.

SCOTT ROSENBERG (forgatókönyvíró) írta a Tolvajtempó (Gone in Sixty Seconds), a Pop, csajok satöbbi és a Kenguru Jack (Kangaroo Jack) forgatókönyvét.

JEFF PINKNER (forgatókönyvíró) az Alias és A rejtély (Fringe) című tévésorozatok munkatársa volt, és ő írta A setét torony (The Dark Tower) forgatókönyvét.

CHRIS VAN ALLSBURG (a történet alapjául szolgáló eredeti könyv szerzője/ executive producer) illusztrátorként és mesekönyvek szerzőjeként egyaránt ismert. Két legsikeresebb műve az 1981-es „Jumanji” és az 1985-os „The Polar Express”: mindkettőből sikeres film készült.

Matt Tolmach (producer) néhány korábbi filmje: A csodálatos Pókember (The Amazing Spider-Man), A csodálatos Pókember 2. (The Amazing Spider-Man 2), Csajok hajnalig (Rough Night).

WILLIAM TEITLER (producer) az 1995-ös Jumanji egyik producere volt. Azóta olyan filmek fűződnek a nevéhez, mint a Polar Exressz (Polar Express), a Zathura – Az űrfogócska (Zathura: A Space Adventure), a Maisie tudja (What Maisie Knew) és a Foszd ki a maffiát! (Rob the Mob Producer).

DAVID HOUSEHOLTER (executive producer) volt a Rossz tanár és a Túl jó nő a csajom (She’s Out of My League) producere.

TED FIELD (executive producer) 35 éve van a pályán, néhány cím produceri életművéből: Agyő, nagy ő! (The Heartbreak Kid), Riddick, Mindenki megvan (Everybody’s Fine).

MIKE WEBER (executive producer) legismertebb filmjei: 12 – A romlás napjai (Twelve), Spring Breakers – Csajok szabadon (Spring Breakers), Riddick.

DANY GARCIA (executive producer) a The Garcia Companies alapító-igazgatójaként olyan sztárok pályáját egyengeti, mint Dwayne Johnson és Henry Cavill. Executive producere volt többek között a Johnson főszereplésével készült Baywatchnak és a Nagypályások (Ballers) című tévésorozatnak.

PADOS GYULA (operatőr) a budapesti Színház és Filmművészeti Főiskola operatőr-szakán végzett 1996-ban. A diploma megszerzése után Angliában dolgozott, majd 2003-ban Magyarországra visszatérve Antal Nimród rendezővel leforgatta a Kontrollt, amely nemzetközileg is ismertté tette mindkettőjük nevét. Ezután a Sorstalanság, majd A hercegnő (The Duchness) operatőre volt. 2010-ban ismét Antal Nimróddal dolgozott a Ragadozókban (Predators), 2015-ben pedig Wes Ball rendezővel elkészítette Az Útvesztő: Tűzpróbát (Maze Runner: The Scorch Trials).

OWEN PATERSON (díszlettervező) pályáját olyan világsikerek fémjelzik, mint a Mátrix (The Matrix, ), a V, mint Vendetta (V for Vendetta), a Vörös bolygó (Red Planet), a Zöld Darázs (The Green Horne), a Godzilla és az Amerika kapitány: Polgárháború (Captain America: Civil WarDesigner).

MARK HELFRICH (vágó) az 1983-as Forró rágógumi 5. – Hív a szerelem (Roman Za’ir) óta több mint negyven filmet vágott. Néhány közülük: X-Men: Az ellenállás vége (X-Men: The Last Stand), Csúcsformában (Rush Hour), Négy karácsony (Four Christmases), Horrorra akadva, avagy tudom kit ettél tavaly nyárson (Scary Movie), Ragadozó (Predato), Rambo 2. (Rambo: First Blood Part II), Showgirls.

LAURA JEAN SHANNON (jelmeztervező) olyan filmekben dolgozott, mint A dzsungel könyve (The Jungle Book), A séf (Chef), A vasember (Iron Man) és a 2 kaliber (Two Guns).

Jerome Chen (vizuális effektusok) néhány korábbi filmje: Suicide Squad – Öngyilkos osztag (Suicide Squad), Harag (Fury), A csodálatos Pókember (The Amazing Spider-Man), Stuart Little, kisegér (Stuart Little) – ezért a munkájáért Oscar-díjra jelölték.

Henry Jackman (zeneszerző) sokoldalú komponista, minden műfajban otthonosan mozog. Munkái a közelmúltból: Kingsman: Az Aranykör (Kingsman: The Golden Circle), Jack Reacher: Nincs visszaút (Jack Reacher: Never Go Back), Amerika kapitány: Polgárháború, a Kingsman: A titkos szolgálat (Kingsman: The Secret Service), Phillips kapitány (Captain Phillips).

A Sony Pictures bemutatja ”JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE” DWAYNE JOHNSON, JACK BLACK, KEVIN HART, KAREN GILLAN, NICK JONAS, BOBBY CANNAVALE. Történet: CHRIS McKENNA. Forgatókönyv: CHRIS McKENNA & ERIK SOMMERS & SCOTT ROSENBERG & JEFF PINKNER. A történet alapjául szolgáló eredeti könyv írója: CHRIS VAN ALLSBURG. Producer: Matt Tolmach & WILLIAM TEITLER. Executive producer: DAVID HOUSEHOLTER & TED FIELD & MIKE WEBER & DANY GARCIA & CHRIS VAN ALLSBURG. Kép: PADOS GYULA. Díszlet: OWEN PATERSON. Vágó: MARK HELFRICH. Jelmez: LAURA JEAN SHANNON. Vizuális effektusok: Jerome Chen. Zene: Henry Jackman. Rendezte: JAKE KASDAN

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .