Minden eddiginél több SPAMet kaphatunk e-mailen a jövőben


Egyre fontosabb a cégeknek a tévesen halottá nyilvánított e-mail marketing

10 évvel ezelőtt is volt, aki az e-mail marketing halálát vetítette előre, ezzel szemben mindig még ez a legjobb megtérüléssel rendelkező online marketing eszköz a cégek kezében. Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember szerint ár-érték arányban nincsen alternatívája az e-maileknek, de a magyar vállalatok túlnyomó többsége ezt még mindig nem ismert fel. Elárulta, az e-mail marketingnek ma már számos formája létezik, aminek segítségével akár célzottan is szólhatunk a vásárlóközönség különböző rétegeihez. Ez pedig a másik oldalról azt jelenti, hogy az emberek e-mail dömpingre készülhetnek a közeljövőben.



Az 1990-es évek végén valódi örömforrásnak adott, amikor valaki e-mailt kapott, hiszen annyira újnak számít a technológia, ehhez kapcsolódó ma már szinte mindenkinek százasával érkezett a levelek a tárhelyére nap, mint nap. Ezeknek az üzeneteknek egy jelentős része nem személyes és nem is munkahelyi, hanem a különböző cégek küldik azokat a korábban engedélyünkkel.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing tulajdonosa elmondta, ugyanaz történt, mint 30 évvel ezelőtt, amikor a postaládáink voltak telerakva szórólapokkal, csak ez a folyamat most az online térben zajlik. Mint mondta, vállalkozói szemmel nézve ez egyáltalán nem véletlen, hiszen az e-mail marketing megtérülése egészen kimagasló.

„Annyira drágul az online marketing, hogy e-mailezés nélkül egyszerűen már nem is éri meg csinálni. Míg a Facebook vagy a Google Ads egyszeres-kétszeres megtérülést hoz, addig az e-mail marketing akár harmincszorost. Rendkívül hasznos, hiszen épül egy adatbázis közben, és szinte ingyenes az üzemeltetése, tehát csak profitot lehet vele elérni” –
 mutatott rá.

A vállalkozófejlesztő szakember szerint éppen ezért kijelenthető, hogy az e-mail marketing nem csak halhatatlan, most lendülhet fel igazán, az embereknek pedig nem meglepődnie azon, hogy egyre sűrűbben bombázzák majd őket levelekkel az online térben.

Akkor lehet bukni az e-mail marketinggel, ha nincs is

Gál Kristóf kérdésre válaszolva közölte, az e-mail marketingnek különböző módszertanai vannak, attól függően, hogy egy mikrovállalkozásról vagy egy több millió felhasználóval vagy vásárlóval rendelkező világmárkáról beszélünk.

„Az alap az, amikor egy bizonyos levelet minden feliratkozó megkapja a válogatás nélkül. Ennek egy továbbgondolt verziója, amikor a kiküldés idejét a különböző országokra, földrészekre optimalizálják, esetleg már nem is szólítják a kedves olvasót, de a levél tartalmán továbbra sem módosítanak” – sorolta.

Magasabb szint már, amikor az e-maileket úgymond szegmentálják aszerint, hogy a felhasználó milyen karaktert. Ha például valaki határozott, akkor neki lényegre törő levelet küldenek, ha pedig valaki hezitálós, akkor több adattal látják el az üzenetet. A Klikkmarketing alapítója szerint ma már tipikus, hogy a cégek vásárlás után értékelésre buzdítják a fogyasztókat, és ugyanazokat a termékeket ajánlják vissza a levelekben, amiket korábban nézegettünk. Így az is biztos, hogy nem lesz két egyforma levél.

Hogy az e-mail marketing mennyire hatásos, azt a statisztikák is jól mutatják. A Hubspot szoftverfejlesztő legfrissebb adatai szerint az elmúlt 12 hónapban a marketingszakemberek 77 százalékánál nőtt az e-mailek iránti elkötelezettség, és az is kiderül, hogy az okostelefont használók így szeretnek a legérdekesebb információt kapni az általuk kedvelt márkáktól.

Gál Kristóf szerint hiába köztudottan egy kivételesen jó online marketing eszköz az e-mailezés, Magyarország elmaradott ebben a tekintetben.

„Ha valaki csinálja, már az siker, de az igazi, ha jól is csinálja. Akinek házon belül nincs meg a tudása, annak érdemes kiközvetítenie szakértőknek a feladatot. Rossz nézőpont ugyanis, ha valaki nem akar a marketingért fizetni. Nem az a tétel, hogy mennyi pénzt kell kiadni az e-mailezésért, sokkal inkább az, hogy mennyit veszíthet vele a cég, ha egyáltalán nem foglalkozik vele” – zárta gondolatait a Klikkmarketing alapítója.