Minden az Űrviharról

A Warner Bros. bemutatja

Űrvihar

(Geostorm)

Magyarországi mozibemutató:

2107. október 19.

Szereplők:

Gerard Butler

Jim Sturgess

Abbie Cornish Alexandra Maria Lara

Daniel Wu Eugenio Derbez

Ed Harris Andy Garcia

Írta:

Dean Devlin & Paul Guyot

Producer:

David Ellison & Dean Devlin & Dana Goldberg

Executive producer:

Herbert W. Gains & Marc Roskin & Don Granger

Fényképezte:

Roberto Schaefer

Díszlettervező:

Kirk M. Petruccelli

Vágó:

Ron Rosen & Chris Lebenzon & John Refoua

Jelmeztervező:

Susan Matheson

Vizuális effektusok:

Jeffrey A. Okun

Zene:

Lorne Balfe

Rendezte:

Dean Devlin

Facebook.com/MozICom

www.urvihar.com

A magyar változat munkatársai

Jake Lawson (Gerard Butler) – Kőszegi Ákos

Max Lawson (Jim Sturgess) – Hevér Gábor

Sarah Wilson (Abbie Cornish) – Sallai Nóra

Ute Fassbinder (Alexandra Maria Lara) – Gubás Gabi

Cheng Long (Daniel Wu) – Gémes Antos

Al Hernandez (Eugenio Derbez) – Görög László

Ray Dussette (Amr Waked) – Karácsonyi Zoltán

Eni Adisa (Adepero Oduye) – Gáspár Kata

Andrew Palma elnök (Andy Garcia) – Mihályi Győző

Leonard Dekkom (Ed Harris) – Epres Attila

Duncan Taylor (Robert Sheehan) – Fehér Tibor

Cross szenátor (Richard Schiff) – Várkonyi András

Dr. Cassandra Jennings (Mare Winningham) – Csonka Anikó

Dana (Zazie Beetz) – Pálmai Anna

Hannah Lawson (Talitha Eliana Bateman) – Szűcs Anna Viola

Mickey (Daniella Garcia) – Laurinyecz Réka

Mike (Ritchie Montgomery) – Hannus Zoltán

Rico (David S. Lee) – Honti Molnár Gábor

Montgraff tábornok (Gregory Alan Williams) – Dézsy Szabó Gábor

Makmoud Habib (Richard Regan Paul) – Király Dániel

Collner őrnagy (Derek Roberts) – Papucsek Vilmos

Brit technikus (Catherine Ashton) – Mórocz Adrienn

Miller alelnök (Randall Newsome) – Csuha Lajos

Hannah anyja (Julia Denton) – Tarr Judit

További magyar hangok

Bor László, Bozai József, Czuczor Dávid, Csépai Eszter, Fellegi Lénárd, Gyurin Zsolt, Hábermann Lívia, Horváth-Töreki Gergely, Kanalas Dániel, Kis-Kovács Luca, Korcsmáros András, Lipcsey Colini Borbála, Mészáros András, Petridisz Hrisztosz, Sörös Miklós, Törtei Tünde

Magyar szöveg: Heltai Olga

Hangmérnök: Illés Gergely

Rendezőasszisztens és vágó: Kajdácsi Brigitta

Gyártásvezető: Fehér József

Szinkronrendező: Nikodém Zsigmond

Bolygónkat példátlan természeti csapások egész sorozata érte, ezért a világ vezetői egyesítették erőiket és létrehoztak egy olyan műholdrendszert, amely irányítani tudja a Föld klímáját és gondoskodik az emberek biztonságáról. De most valami elromlott – a hálózat, amelyet azért építettek, hogy megvédje a Földet, a bolygóra támad. Elrajtol a versenyfutás az idővel, hogy kiderítsék, mi is az igazi veszély, mielőtt az egész világot érintő űrvihar söpörne el mindent és mindenkit a bolygónk felszínéről.

A produkcióról

Mi lenne, ha a szélsőséges időjárás és a természeti katasztrófák a múltba vesztek volna? Ha a tudósok megoldást találtak volna ezekre a problémákra? Ha a világ vezetői össze tudtak volna fogni, hogy békét teremtsenek a Földön? Fenntartható lenne ez? Pontosabban: meddig tartana? Minden érintett ellen tudna állni a kísértésnek, hogy átvegye az irányítást?

Mi történik, ha ez a hatalom rossz kezekbe kerül és a béke eszközéből fegyvert csinálnak, amellyel elszabadítják a poklot a Földön?

Az Űrvihar idegborzoló, feszültséggel és izgalommal teli versenyfutás az idővel, rejtélyekkel, összeesküvésekkel és lenyűgöző látvánnyal fűszerezve.

A filmben Dean Devlin író, rendező, producer egy olyan világot képzel el, amelyben az időjárást befolyásolni képes műholdak múlt időbe tették a természeti katasztrófákat. Amikor azonban valami – vagy valaki – rossz útra tér, be kell látnunk, hogy nem irányíthat mindent az ember.

Az Egyesült Államok kormánya kénytelen ahhoz a férfihez fordulni, aki kidolgozta a Föld körüli biztonsági háló ötletét, hogy oldja meg a problémát, mielőtt az egyre nagyobbra duzzadó rendszerhiba még több tragédiát okoz. Bár korábban már eltiltották a további részvételtől programban, az öntörvényű tudós visszatér, hogy megmentse a Földet és a saját jó hírnevét… de sejtelme sincs, hogy inkább a bűnbak szerepét szánják neki.

Devlin bevallása szerint akkor született a film alapötlete, amikor az akkor hat éves lánya megkérte, hogy magyarázza el neki a klímaváltozást: „A lehető legegyszerűbben nekem szegezte a kérdést, hogy miért nem tudunk egy olyan gépet építeni, ami megoldja a helyzetet? Ez beindította a fantáziámat, és csak úgy özönlöttek az ötletek, hogy mi minden történhetne, ha valóban tudnánk ilyen gépet építeni. És mi történne, ha valami elromlana benne? És csak úgy sorjáztak a kérdések. Mi van, ha túl sokáig várunk, hogy szembenézzünk a klímaváltozással? Mi van, ha nem? Mi lenne, ha meg tudnánk építeni ezt a varázslatos gépet, ami irányítja az időjárást az egész bolygón? És mi lenne, ha ez a gép valami gazember kezébe kerülne?”

A film története szerint két év telt el, mióta élesítették az összekapcsolt műholdak bonyolult rendszerét. Békésen teltek ezek az évek, egészen mostanáig. A kifinomult rendszer megmagyarázhatatlan hibái ugyanis ahelyett, hogy megelőznék a veszélyes természeti jelenségeket, elkezdenek halálosan veszedelmes időjárási körülményeket teremteni, olyanokat, amelyeket még soha nem látott az emberiség: Afganisztán sivatagaiban jég és hó pusztít, Hong Kong utcái alatt izzik a talaj, Indián pedig ciklonok söpörnek végig.

Dean remekül ért ehhez a műfajhoz, a tapasztalatát olyan filmeken dolgozva szerezte, mint például A függetlenség napja – mondja David Ellison producer. – Amikor elkezdett a globális felmelegedésről ötletelni, akkor kitalálta, hogy politikai thrillerrel fogja ötvözni a katasztrófafilmet. Más szóval a mi sztorinkban nem a természet jelenti az igazi fenyegetést, hanem azok az emberek, akik irányítani akarják a természetet.”

Paul Guyot társíró első hallásra azonosulni tudott az elképzeléssel és csatlakozott Devlinhez a forgatókönyv megírásában: „Az időjárás manipulálása egészen addig remekül hangzik, ameddig csak az emberiség hasznára válik. De mi van akkor, ha valaki rosszra használja? Először egy csodába illő együttműködés eredményét látjuk, amely békét teremt a Földön. De egyszer csak valaki a béke eszközét fegyverré alakítja.”

Gerard Butler alakítja a projektből kizárt mérnököt, Jake Lawsont, aki nem találta a helyét a politikai játszmákban, miután a rendszer már működött. „Az vonzott ebben a történetben, hogy sok izgalmas műfajból volt benne egy kicsi – emlékszik vissza a színész. – Az alap egy nagyszabású akciófilm, de van benne kiszámíthatatlan thriller és sok humor is. Mindezek mellett még az én karakterem és a fivére közötti feszült kapcsolat is feltárul. Úgy éreztem, mindenki találhat benne valami számára érdekeset és hogy a nézők remekül fognak szórakozni.”

Max Lawsont, Jake öccsét és egyben főnökét Jim Sturgess játssza. Butlerhez hasonlóan számára is izgalmas volt a két testvér viszonya: „Mindketten erős személyiségek, ráadásul most egy kiélezett helyzetben kerülnek egymással szembe. Az űrben is lélegzetelállító kalandok történnek, de közben a Földön drámai politikai játszmák zajlanak. Ennek a két nagyon különböző embernek pedig együtt kell működnie, hogy megoldják a problémát, különben mindent elveszítenek. Ez a koktél számomra rendkívül vonzó volt.”

A történet nem csak a Föld megmentéséről szól, hanem két testvérről is – jelenti ki Devlin. – Én egyke vagyok, de Paul mélyen érti a testvéri kapcsolatokat.”

Valóban ismerem a testvéri rivalizálást, főleg ami két fivér között zajlik. Dean viszont sokkal többet tud nálam a környezetünkről és a bolygónk lehetséges jövőjéről – veszi át a szót Guyot. – Megszállottja a technikának, és a filmben nagy szerepet kap a tudomány lehetséges jövője is.”

Számomra a szórakoztatás az első, nem akarom súlyos üzenetekkel bombázni a közönséget – mondja Devlin. – Azonban arra is rájöttem, ha mondanivalónk van a jelenről, akkor azt tökéletesen tudjuk kommunikálni science fictionnel. Reményeink szerint a hullámvasút, amelybe a nézőinket ültetjük, és átszáguld a bolygón és az űrön, szórakoztató lesz; és majd ha kijönnek a moziból, még kíváncsibbak lesznek az őket körülvevő világra.”

Amikor a stábbal elkezdtünk a szereposztáson gondolkozni – meséli Devlin –, szem előtt tartottuk, hogy a globális felmelegedés, ahogy a neve is mutatja, globális probléma. Ezért azt szerettük volna, ha a film az egész világot megszólítja, és ehhez az is kellett, hogy a szereplők is a világ minden tájáról érkezzenek.”

Gerard Butler skót születésű, Jim Sturgess Angliából érkezett, Abbie Cornish ausztrál, Eugenio Derbez mexikói, Alexandra Maria Lara román, Zazie Beetz német, Adepero Oduye nigériai, Amr Waked egyiptomi, Robert Sheehan ír születésű, Andy Garcia kubai, Ed Harris, Talitha Bateman és Daniel Wu pedig az USÁ-ból érkezett, utóbbi első generációs amerikai, sanghaji felmenőkkel.

A filmkészítőknek a fülébe jutott, hogy Butler érdeklődik a projekt iránt. „Kaptam egy fülest, hogy Gerryt figyelmét felkeltette a tervünk és nagy örömmel találkoztam vele – emlékszik vissza Devlin. – Ha együtt vagy Gerryvel, rád is átragad az őt hajtó energiából. Tele van élettel, játékossággal, humorral, lelkesedéssel, ráadásul sármos is. Egyértelmű volt, hogy a csapatunkban a helye.”

Dean és én azonnal egy hullámhosszon voltunk – jelenti ki Butler. – Mindketten úgy látjuk, hogy annak ellenére, hogy Jake Lawson már felnőtt ember, mégiscsak egy felnőtté válás története ez a film. Rendkívül izgalmas karakter: kicsit csodagyerek, áthágja a szabályokat, forrófejű, ugyanakkor egy elveszett lélek. Egyszerre zseniális és gyerekes. Szép feladat volt a bőrébe bújni.”

Jake vezette a műholdas védelmi rendszer megalkotását és installálását, ezért kívülről-belülről ismeri azt. Amikor pedig kiderül, hogy baj van, ő vállalja a küldetést, hogy megtalálja a gondok eredetét és kijavítsa a rendszert. Amikor az űrben van, rá kell jönnie, hogy itt sokkal többről van szó, mint az eredetileg gondolta. És ha ez önmagában nem lenne elég, a gondokat az is tetézi, hogy az öccsének kell jelentenie.

A Jim Sturgess alakította Max a Fehér Házban dolgozik, és már a terhére van, hogy a keményfejű bátyjával kell küzdenie. „Imádtam a közös jeleneteimet Jimmel – meséli Butler. – Minden pillanatot meg tud tölteni tartalommal. A testvérek történetszála a kedvencem a filmben. Ezek a pasik az első pillanattól kezdve egymás idegeire mennek, pedig már évek óta nem beszéltek. De azért testvérek, vagyis ha úgy hozza a sors, készek akár meghalni is egymásért.”

És lehet, hogy erre szükség is lesz.

Max magabiztosan lépked előre a földi hatalmak egyik legfontosabb intézménye, a Fehér Ház adminisztrációjában – fejtegeti Sturgess. – Jól ért a technikához, ügyesen bánik a számítógépekkel és mesterien navigál a politika veszélyes és kiszámíthatatlan vizein. De még az ő képességeit is próbára teszi, hogy a bátyját irányítsa. Hirtelen az események középpontjában találja magát, amikor részt kell vennie annak kiderítésében, mi a baj az űrben. Ez egyben családegyesítést is jelent, amire pedig a család egyik tagja sem vágyik. A testvérek viszálya a múltba nyúlik vissza – rivalizálás, féltékenység, ellenségeskedés. Ez nem kicsit nehezíti meg a közös munkát. Max bizonyítani szeretne a főnökei, többek között az Egyesült Államok elnöke felé, ehhez viszont szüksége lenne Jake együttműködésére.”

Devlin szerint: „A fivérekben sok közös vonás van, de ezt észre sem veszik. Csak a különbségeiket látják, pedig a különleges dinamikájukat éppen azok az apróságok adják, amelyek azonosak bennük. A másikban éppen az idegesíti őket a legjobban, amit saját magukban sem szeretnek.”

Max viszont nagyon szereti Sarah Wilson titkosszolgálati ügynököt, akivel szigorúan tiltott románcba gabalyodik. Ha ez kiderülne, mindkettőjüket kirúgnák.

Sarah sokszínű személyiség, mert egyszerre határozott, atlétikus, intelligens és nőies – mondja Abbie Cornish, aki a szerepet alakítja. – Kemény nő, aki az elnököt védi, de megismerjük a vicces és érzékeny oldalát is.”

Sarah meg tudja egymástól különböztetni a jót és a rosszat, és ez fontosabb számára, mint hogy vakon kövesse a parancsokat – meséli Devlin. – Ahogy a rejtélyek elkezdenek feltárulni, kiderül számára, hogy kulcsfontosságú lehet a szerepe, bár talán szembe kell mennie a saját esküjével. Döntést kell hoznia.”

Amikor a szerepre készült, Cornish sokat konzultált egy volt ügynökkel és lőgyakorlatokon is részt vett: „Már a korábbi filmjeimben is kellett fegyvert használnom, de úgy éreztem, még van mit csiszolni a tudásomon. Volt FBI-osokkal és rendőrökkel mentem el egy Los Angeles-i lőpályára, ahol alaposan kiismerhettem a 9 milliméteres SIG 226-ot, ami a figurám fegyvere.”

A Földtől több ezer kilométerre is van olyan nő, aki határozottságával fontos szerepet játszik a történet alakulásában: Ute Fassbinder parancsnok, akit Alexandra Maria Lara alakít.

Ute felel mindenért, ami az űrállomáson történik. Intelligens és higgadt nő – mondja Lara. – Mindkét tulajdonságra szüksége van, hogy jól irányítsa a legénységet, főleg, amikor Jake Lawson is csatlakozik hozzájuk.”

Van egy kis szkander, hogy kinek az űrhajója is ez – meséli Devlin. – De mindketten profik, mindketten tudják, milyen felmérhetetlen következményei lehetnek, ha odafent kiéleződnek az ellentétek. Meg kell tanulniuk bízni a másikban és tiszteletben tartani, hogy mindkettőjüknek meg van a maga elvégzendő feladata.”

Határozottságban természetesen az USA elnöke, Andrew Palma is felveszi velük a versenyt. „A forgatókönyvben eredetileg szereplő név nem igazán volt szerencsés, ezért Dean azt kérte, javasoljak olyan nevet, amit kényelmesnek érzek – mondja az elnököt alakító Andy Garcia. – Tisztelegni akartam a hazám előtt, ezért a Palmát javasoltam, amelyet a Kubai Köztársaság első elnöke, Thomas Estrada-Palma ihletett.”

Devlin, aki már régóta ismerte a színészt, de még soha nem volt lehetősége vele dolgozni, ezt meséli: „David Ellison javasolta az elnök szerepére Andyt, és én rögtön tudtam, hogy ez remek ötlet. Tudtuk, hogy Andy tud úgy pengeélen egyensúlyozni, ahogy ebben a szerepben kell.”

A karakter megalkotásában Garcia segítségére volt Susan Matheson jelmeztervező. A ruhák tekintetében teljesen rá bízta magát a színész, a cipők kiválasztásában azonban ő maga is részt akart venni. „Minden színésznek megvannak azok a kis mániái, amelyek segítenek egy figura kidolgozásában – mondja Garcia. – Számomra a cipők különösen fontosak, mert meghatározzák a járást, a testtartást, ezek pedig sokat elmondanak egy személyiségről. Tornacipőben másképp állunk és járunk, mint finom bőrcipőben vagy csizmában.”

Palma legközelebbi tanácsadója Leonard Dekkom külügyminiszter. Ed Harris játssza az embert, aki régebben összefogta a világ vezetőit, hogy megépítsék a műhold-rendszert, most pedig azért kell újra egységet teremtenie közöttük, hogy ugyanez a rendszer ne pusztítsa el őket.

Ebben a történetben az időjárás a fegyver – fejtegeti Harris –, de a fegyvereket emberek kezelik. Itt sincs ez másképp, és ettől kezdve lesz igazán izgalmas a sztori. Az összekapcsolt műholdak az egész bolygóra tudnak hatni. És ha jó időt tudnak teremteni, akkor bizony rosszat is. Dekkom irányításával kell kiderítenie a csapatnak, hogy mi a baj odafent, és nincs rá túl sok idejük.”

A történet szerint hatalmas nyomás nehezedik a figurájára, de Harris felhőtlenül élvezte a forgatást. „Nagyszerű volt Andyvel dolgozni – meséli Harris. – Nagyon erős a jelenléte és kivételesen jó a humora.”

A Dekkommal és Maxszal együtt dolgozó Hong Kong-i szakértőt, Cheng Longot Daniel Wu játssza. Cheng az első, aki felismeri, hogy nem csak egy apró hibáról van szó, hanem sokkal nagyobb veszély fenyeget. Kétségbeesetten próbálja eljuttatni ezt az információt Maxhoz.

Mindig hátborzongató és lenyűgöző élmény, amikor az ember először lép be egy díszletbe. Meghatározó pillanat – fejtegeti Devlin. – Amikor végigsétáltam a díszlettervezőnk, Kirk Petruccelli által épített űrállomás folyosóján, beleborzongtam az élménybe. Felépítették egybe az egészet, szinte el lehetett tévedni a labirintusban. Hatalmas volt és valóban átérezhettük, milyen lehet, amikor 5000 ember van odafent összezárva hónapokig. Úgy éreztem, nem csak rám volt nagy hatással a díszlet, hanem a színészekre is.”

Amikor a forgatókönyvet olvastam, azt hittem, a díszlet nagy része számítógépes trükk lesz – mondja Butler. – Amikor megtudtam, hogy épített díszletben fogunk játszani, már tudtam, hogy ez nagyon jó lesz. Aztán amikor beléptem az űrállomásba és láttam, milyen aprólékosan kidolgozott minden, elállt a lélegzetem.”

A díszletet a valódi Nemzetközi Űrállomás ihlette, amelyet a NASA 2000-ben fejezett be 12 év munka után. „Amikor a NASA munkatársai eljöttek, hogy megnézzék a díszletet, a szívem a torkomban dobogott – vallja be Devlin. – Fontos volt számomra, hogy hitelesnek találják, amit felépítettünk és áldásukat adják rá. Feltétel nélkül bízom Kirkben, de amikor a NASA emberei mondták, hogy milyen közel voltunk a valósághoz, majd kibújtam a bőrömből.”

Az Űrvihar hatalmas díszletét a New Orleans-i Big Easy Studios 5 összenyitott műtermében építették fel. Külső felvételek is készültek a városban, a vizuális effektek segítségével New Orleans alakította Washington, DC-t, Tokiót, Moszkvát, Dubait, Orlandót, Floridát, Rio de Janeirót és Mumbait.

A NASA abban is a filmkészítők segítségére volt, hogy elkészíthessék az igazi űrruhák másolatát, amelyeknek komoly szerep jut néhány fontos jelenetben. Azonban néhány dolgon változtatnia kellett a stábnak. Az eredeti űrruhákat zéró gravitációs környezetre tervezték, a forgatáson azonban nagyon is hatott a gravitáció a színészekre. Drótokat használtak a súlytalanság megjelenítéséhez, de sajnos ezek csak az illúzió megteremtéshez voltak jók, nem tették súlytalanná a speciális ruhákat. A ruhák súlya körülbelül a színészek testsúlyának negyede volt.

Nem mondhatnám, hogy könnyű volt – vallja be Butler. – Ráadásul a levegőben lógtunk mindenféle csörlőkkel és kampókkal felfüggesztve. De tökéletesen lazának kellett tűnnünk, hiszen a történet szerint a súlytalanság állapotában vagyunk. Össze kellett szednünk magunkat, mert nagyon kényelmetlen volt, de fantasztikusan néz ki a végeredmény a vásznon.”

Vannak olyan filmek, amelyeket a lehető legnagyobb vásznon kell néznünk, hogy közben dübörögjön körülöttünk a hang. Ezt csak a mozi tudja – mondja Dana Goldberg producer. – A katasztrófafilmek ebbe a kategóriába tartoznak, ez a film pedig különösen.”

Az Űrvihar lenyűgöző látványvilága mellett Devlin bízik benne, hogy a nézők a film humorát és az akciójeleneteket is ugyanúgy élvezni fogják, sőt, velük tartanak a „mi lenne, ha”-játékban is: „Mi lenne, ha ez valóban megtörténne? Mi lenne, ha mi keverednénk ebbe a helyzetbe?”

A szereplők

GERARD BUTLER (Jake Lawson) eddig sokféle szerepben nyűgözte le a közönséget. Nemrég három filmet is forgatott: a „Keepers” című pszichológiai thrillert, a „Den of Thieves”-t és a „Hunter Killer”-t

Hamarosan pedig elkezdi az „Angel Has Fallen” felvételeit, a 2013-as Támadás a Fehér Ház ellen (Olympus Has Fallen) és a 2016-os Támadás a Fehér Ház ellen 2. – London ostroma (London Has Fallen) folytatását.

Fontosabb filmjei: 300, Exférj újratöltve (The Bounty Hunter) Jennifer Anistonnal, A csúf igazság (The Ugly Truth) Katherine Heigl oldalán, Nim szigete (Nim’s Island), P.S. I Love You, Az operaház fantomja (The Phantom of the Opera), Lara Croft Tomb Raider 2. – Az élet bölcsője (The Cradle of Life Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life), Még egy csók (One More Kiss), Idővonal (Timeline), Beowulf – A hős és a szörnyeteg (Beowulf & Grendel), A foci hőskora (The Game of Their Lives), Kedves Frankie (Dear Frankie), Spíler (RocknRolla), Gamer – Játék a végsőkig (Gamer), Géppisztolyos prédikátor (Machine Gun Preacher), Coriolanus, Egyiptom istenei (Gods of Egypt), Kispályás szerelem (Playing for Keeps).

JIM STURGESS (Max Larson) nemrég fejezte be a „JT Leroy” felvételeit Kristen Stewart és Laura Dern oldalán, jelenleg a „Berlin, I Love You”-t forgatja Helen Mirrennel és Keira Knightleyval.

Korábbi filmjei: Felhőatlasz (Cloud Atlas), A Heineken-emberrablás (Kidnapping Freddy Heineken), „London Fields”, A Stonehearst Elmegyógyintézet (Stonehearst Asylum), Senki többet (The Best Offer), Egy nap (One Day), Az őrzők legendája (Legends of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole), A másik Boleyn lány (The Other Boleyn Girl).

ABBIE CORNISH (Sarah Wilson) ausztrál születésű színésznő. Fontosabb filmjei: Candy Heath Ledgerrel, Cigánykerék (Somersault) Sam Worthington partnereként, a Discovery Channel minisorozata, a Klondike, a Robotzsaru (RoboCop) remake-je, A hét pszichopata és a Si-cu (Seven Psychopaths), Álomháború (Sucker Punch), Csúcshatás (Limitless), Az őrzők legendája (Legends of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole), Fényes csillag (Bright Star), A sereg nem enged (Stop Loss), Elizabeth: Az aranykor (Elizabeth: The Golden Age).

ALEXANDRA MARIA LARA (Ute Fassbinder) emlékezetes filmszerepei között van Traudl Junge, Adolf Hitler titkárnője Oliver Hirschbiegel 2004-es, Oscar-jelölt filmjében, A bukás – Hitler utolsó napjaiban (Der Untergang), valamint főszerepet játszott Francis Ford Coppola Csalóka ifjúság (Youth Without Youth) című filmjében és Uli Edeltől A Baader Meinhof csoportban (The Baader Meinhof Complex).

További filmjei: Anton Corbijntől a Control, Stephen Daldrytól A felolvasó (The Reader), James Ivorytól Az otthon túl messze van (The City of Your Final Destination), Ron Howardtól a Hajsza a győzelemért (Rush).

DANIEL WU (Cheng Long) színész, rendező és producer, főszereplője és executive producere az AMC „Into the Badlands” című sorozatának, amely már a harmadik évadjánál tart. Láthatjuk majd az új Tomb Raider-filmben is Alicia Vikander oldalán.

Fontosabb filmjei: „One Nite in Mongkok”, amelyben gyerekkori példaképe, Jackie Chan partnere volt, 80 nap alatt a Föld körül (Around the World in 80 Days), A vasöklű férfi (The Man with the Iron Fists), Az Európa-rejtély (Europa Report), Warcraft: A kezdetek (Warcraft).

EUGENIO DERBEZ (Al Hernandez) színész, író, rendező és producer, az USA spanyol ajkú lakosai körében az egyik legismertebb színész. Filmjei: Hogyan legyél latin szerető? (How to Be a Latin Lover), „Instructions Not Included”, Mennyei csodák (Miracles from Heaven), Így neveld az anyádat! (Girl in Progress).

ED HARRIS (Leonard Dekkom) szerepelt az HBO hatalmas sikerű Westworld című sorozatában, és láthatjuk majd a következő évadban is. A mozivásznon legutóbb az anyám! (Mother!) című Darren Aronofsky-thrillerben játszott.

Rendezőként is bemutatkozott a Pollock című életrajzi filmmel, amelynek címszerepéért Oscarra is jelölték. Rendezője, írója és főszereplője volt az Appaloosa – A törvényen kívüli városnak (Appaloosa), amelyben Viggo Mortensen volt a partnere.

További munkái: Az órák (The Hours), Erőszakos múlt (A History of Violence), Truman show (The Truman Show), Frontera, Éjszakai hajsza (Run All Night), A szerelem arca (The Face of Love), Beethoven árnyékában (Copying Beethoven), A szabadság útjai (The Way Back), Szégyenfolt (The Human Stain), Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind), Hazafutás (Touching Home), A harmadik csoda (The Third Miracle), Édesek és mostohák (Stepmom), Apollo 13, A szikla (The Rock), A mélység titka (The Abyss), A cég (The Firm), Édes álmok (Sweet Dreams), Bicska (Jacknife), Az igazak (The Right Stuff), Hely a szívemben (Places in the Heart), A pokol konyhája (State of Grace).

ANDY GARCIA (Andrew Palma elnök) Hollywood egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő színésze. Nemrég fejezte be Diane Keatonnel és Bill Holderman rendezővel a „Book Club” forgatását. Idén nyáron mutatták be az „Ana” című független filmjét Charles McDougall rendezésében, valamint az HBO produkciójában a „My Dinner with Hervé”-t, amelyben Peter Dinklage volt a partnere. Szintén az HBO-nál készült a Nagypályások (Ballers) című sorozata Dwayne Johnsonnal.

Filmjei: Utazók (Passengers) Chris Pratt-tal és Jennifer Lawrence-szel, a Szellemirtók (Ghostbusters) 2016-os változata, Foszd ki a maffiát! (Rob the Mob), Kamuzsaruk (Let’s Be Cops), Karácsony Conwayben (Christmas in Conway), Aki legyőzte Al Caponét (The Untouchables), A Keresztapa 3 (The Godfather Part III), Higgy neki, hisz zsaru (Internal Affairs), Ocean’s Eleven – Tripla vagy semmi (Ocean’s Eleven), Ocean’s Twelve – Eggyel nő a tét (Ocean’s Twelve), Ocean’s Thirteen – A játszma folytatódik (Ocean’s Thirteen).

ZAZIE BEETZ (Dana) legutóbb Donald Glover sorozatában, az Atlantában láthattuk, jelenleg a Deadpool 2-t forgatja. Korábbi filmjei: „Finding Her”, „Wolves”, „Rain”.

TALITHA BATEMAN (Hannah) tehetséges ifjú színésznő, akit legutóbb az Annabelle 2. – A teremtés (Annabelle: Creation) című horrorban láthattunk. Korábbi filmjei: Az 5. hullám (The 5th Wave) Chloë Grace Moretz főszereplésével, Kilenc élet (Nine Lives) Kevin Spaceyvel.

Az alkotók

DEAN DEVLIN (író / rendező / producer) elismert író, rendező, producer, sikeres filmek és tévéműsorok alkotója. Az utóbbi húsz évben társírója és producere volt olyan nagy sikerű filmeknek, mint a Csillagkapu (Stargate), Godzilla, A függetlenség napja (Independence Day) és a A függetlenség napja – Feltámadás (Independence Day: Resurgence).

Az Űrvihar (Geostorm) az első játékfilm-rendezése. Jelenleg már a második játékfilmje, a „Bad Samaritan” utómunkáin dolgozik, valamint a Titkok könyvtára (The Librarians) negyedik évadának utómunkáin.

DAVID ELLISON (producer) fontosabb filmjei: A félszemű (True Grit), Jack Reacher, Terminator Genisys, Z világháború (World War Z), Élet (Life), Mission: Impossible – Fantom protokoll (Mission: Impossible – Ghost Protocol), Mission: Impossible – Titkos nemzet (Mission: Impossible – Rogue Nation), G.I. Joe – Megtorlás (G.I. Joe: Retaliation), Star Trek – Sötétségben (Star Trek Into Darkness), Star Trek – Mindenen túl (Star Trek Beyond), Jack Reacher: Nincs visszaút (Jack Reacher: Never Go Back).

DANA GOLDBERG (producer) fontosabb filmjei: A félszemű (True Grit), Mission: Impossible – Fantom protokoll (Mission: Impossible – Ghost Protocol), Jack Reacher, G.I. Joe – Megtorlás (G.I. Joe: Retaliation), Z világháború (World War Z), Terminator Genisys, Élet (Life), Star Trek – Sötétségben (Star Trek Into Darkness), Mission: Impossible – Titkos nemzet (Mission: Impossible – Rogue Nation), Star Trek – Mindenen túl (Star Trek Beyond), Jack Reacher: Nincs visszaút (Jack Reacher: Never Go Back).

PAUL GUYOT (forgatókönyvíró) olyan sikeres tévésorozatok co-executive producere, mint az NCIS: New Orleans és a Titkok könyvtára (The Librarians).

2016-ban több stúdió is versengett a „The Black 22s” című forgatókönyvéért, amely a missouri Saint Louis első afro-amerikai nyomozócsapatánek igaz történetén alapul. Jelenleg egy olyan forgatókönyv fejlesztésén dolgozik, amely szintén valós történetet dolgoz fel: egy leszerelt katonák alkotta elitalakulat gyerekeket ment a szexuális kizsákmányolásból és emberkereskedelemből.

HERBERT W. GAINS (executive producer) fontosabb filmjei: Sárkányszív (DragonHeart), Watchmen: Az őrzők (Watchmen), A másik én (The Brave One), Narancsvidék (Orange County), Aranytartalék (Hard Ball), Ha szorít a szorító (Ready to Rumble), Zöld Lámpás (The Green Lantern), Non-Stop, A bíró (The Judge), G.I. Joe – Megtorlás (G.I. Joe: Retaliation), A tíz csapás (The Reaping), Viasztestek (House of Wax), Bölcsőd lesz a koporsód (Cradle 2 the Grave), Jack Reacher: Nincs visszaút (Jack Reacher: Never Go Back), Ég és föld (Heaven & Earth), Született gyilkosok (Natural Born Killers), Az embervadász (Manhunter), Holtpont (Point Break), Kék acél (Blue Steel).

MARC ROSKIN (executive producer) fontosabb filmjei és tévésorozatai: Ki ölte meg az elektromos autót? (Who Killed the Electric Car?), Flyboys – Égi lovagok (Flyboys), Mobil (Cellular), Godzilla, A 13. emelet (The Thirteenth Floor), Titkok könyvtára: A Szent Lándzsa küldetés (The Librarian: Quest for the Spear), Lépéselőnyben (Leverage), Kettős ügynök (Covert Affairs), Minden lében négy kanál (Burn Notice).

DON GRANGER (executive producer) fontosabb filmjei: Élet (Life), Jack Reacher: Nincs visszaút (Jack Reacher: Never Go Back), Világok harca (War of the Worlds), Elizabethtown, a Mission Impossible-filmek, a Star Trek-filmek, a Tomb Raider-filmek, Férfias játékok (Patriot Games), Végveszélyben (Clear and Present Danger), A rettegés arénája (Sum of All Fears), Prérifarkas Blues (Varsity Blues), Ryan közlegény megmentése (Saving Private Ryan).

ROBERTO SCHAEFER (operatőr) a Washington University művészeti karán tanult fényképezést és multimédia művészetet. Tíz évig dolgozott Olaszországban kameramanként és Steadicam operatőrként olyan rendezőkkel, mint például Martin Scorsese. Itt forgatta első három játékfilmjét operatőrként, de készített reklámot és videoklipet is. 1992-ben költözött Los Angelesbe.

Filmjei: Szörnyek keringője (Monster’s Ball), Én, Pán Péter (Finding Neverland), Maradj! (Stay), Felforgatókönyv (Stranger Than Fiction), Papírsárkányok (The Kite Runner), Géppisztolyos prédikátor (Machine Gun Preacher), Quantum csendje (Quantum of Solace).

KIRK M. PETRUCCELLI (díszlettervező) filmjei: Titkok könyvtára – A Szent Lándzsa küldetés (The Librarian: Quest for the Spear), Az elnök végveszélyben (White House Down), A hihetetlen Hulk (The Incredible Hulk), A Fantasztikus Négyes és az Ezüst Utazó (Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer), A szellemlovas (Ghost Rider), Közöttünk az űr (The Space Between Us), Lara Croft: Tomb Raider, Lara Croft Tomb Raider 2. – Az élet bölcsője (Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life), A 13. emelet (The Thirteenth Floor), Penge (Blade), Mystery Men – Különleges hősök (Mystery Men), Az utolsó erőd (The Last Castle), Anakonda (Anaconda), Bárhol ér a reggel (Where the Day Takes You), A gondozoo (Zookeeper), Minden kút Rómába vezet (When In Rome).

RON ROSEN (vágó) korábbi filmjei és sorozatai: Titkok könyvtára – A Szent Lándzsa küldetés (The Librarian: Quest for the Spear), Flyboys – Égi lovagok (Flyboys), a 2014-es Godzilla, Sírhant művek (Six Feet Under), Szvingerek (Swingtown), Híradósok (The Newsroom), Monk – Flúgos nyomozó (Monk).

Chris Lebenzon (vágó) kétszeres Oscar-jelölt, a Tony Scott rendezte Az utolsó esélyért (Crimson Tide) és Top Gunért terjesztették fel a díjra. Sokszor dolgozott Tim Burtonnel, többek közt olyan filmeken, mint az Alice Csodaországban (Alice in Wonderland), a Sweeney Todd – A Fleet Street démoni borbélya (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street), a Charlie és a csokigyár (Charlie and the Chocolate Factory), Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children), Frankenweenie – Ebcsont beforr (Frankenweenie), Éjsötét árnyék (Dark Shadows), A halott menyasszony (Corpse Bride), Nagy Hal (Big Fish), A majmok bolygója (Planet of the Apes), Az Álmosvölgy legendája (Sleepy Hollow), Támad a Mars! (Mars Attacks!), Ed Wood, Karácsonyi lidércnyomás (The Nightmare Before Christmas), Batman visszatér (Batman Returns).

További filmjei: Száguldó bomba (Unstoppable), Hajsza a föld alatt (The Taking of Pelham 1 2 3), Déjà Vu, A közellenség (Enemy of the State), Az utolsó cserkész (The Last Boy Scout), Mint a villám (Days of Thunder), Demóna (Maleficent), Armageddon, Pearl Harbor – Égi háború (Pearl Harbor), Az utolsó boszorkányvadász (The Last Witch Hunter), Tolvajtempó (Gone in Sixty Seconds), Con Air – A fegyencjárat (Con Air).

JOHN REFOUA (vágó) legutóbb Michael Bay nagy sikerű akciófilmjét, a Transformers: Az utolsó lovagot (Transformers: The Last Knight) vágta. Antoine Fuqua rendezővel olyan filmeken dolgozott, mint A hét mesterlövész (The Magnificent Seven) Denzel Washingtonnal, Támadás a Fehér Ház ellen (Olympus Has Fallen) Gerard Butlerrel, A Védelmező (The Equalizer) szintén Washingtonnal, Mélyütés (Southpaw) Jake Gyllenhaallal. Többek között Oscarra és BAFTÁra jelölték a James Cameron rendezte Avatárért (Avatar).

SUSAN MATHESON (jelmeztervező) Dél-Afrikában született, Baltimore-ban nőtt fel. Japánban és Los Angelesben tanult, diploma után a Mattelnél tervezett Barbie babákat és a Disneynél különböző játékfigurákat. Első játékfilmje az 1998-as A semmi közepén (Dancer, Texas Pop. 81) volt. Fontosabb filmjei: Ben Afflecktől az Oscar-jelölt Tolvajok városa (The Town), Péntek esti fények (Friday Night Lights), A királyság (The Kingdom), Jack Reacher, Védhetetlen (Safe House), Frászkarika (Fright Night), Páros mellékhatás (Couples Retreat), Fél-profi (Semi-Pro), Taplógáz: Ricky Bobby legendája (Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby), Tesó-tusa (Step Brother), Terminator: Genisys.

JEFFREY A. OKUN (vizuális effektek) két évtizede dolgozik a vizuális effektek szakértőjeként, de tapasztalatot szerzett hang- és képvágóként, operatőrként és gyártásvezetőként is. Fontosabb filmjei: Ed Zwicktől Az utolsó szamuráj (The Last Samurai), Véres gyémánt (Blood Diamond), Amikor megállt a Föld (The Day the Earth Stood Still), Csillagkapu (Stargate), A gömb (Sphere), A vörös bolygó (Red Planet), Háborgó mélység (Deep Blue Sea), Az utolsó csillagharcos (The Last Starfighter), Lolita, Hitchcock, Percy Jackson – Szörnyek tengere (Percy Jackson: Sea of Monsters).

LORNE BALFE (zeneszerző) Grammy-díjas, Emmyre és BAFTÁra jelölt zeneszerző. A skóciai Invernessben született. Fontosabb filmjei: Michael Baytől a 13 óra: Bengázi titkos katonái (13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi), A Madagaszkár pingvinjei (Penguins of Madagascar), Terminator Genisys, Lego Batman – A film (The LEGO® Batman Movie), Ghost in the Shell – Páncélba zárt szellem (Ghost in the Shell), „Crying with Laughter”, Lovagok háborúja – Harc a végsőkig (Ironclad), Sweeney – A törvény ereje (The Sweeney), Scott Walkertől a „The Frozen Ground”, az Oscar-jelölt Richard E. Robbins dokumentumfilmje, a „Girl Rising”.

A Warner Bros. bemutatja ”Geostorm” Gerard Butler, Jim Sturgess, Abbie Cornish, Alexandra Maria Lara, Daniel Wu, Eugenio Derbez, Ed Harris, Andy Garcia. Írta: Dean Devlin & Paul Guyot. Producer: David Ellison, Dean Devlin & Dana Goldberg. Executive producer: Herbert W. Gains, Marc Roskin & Don Granger. Társproducer: Rachel Olschan & Cliff Lanning. Kép: Roberto Schaefer. Díszlet: Kirk M. Petruccelli. Vágó: Ron Rosen, Chris Lebenzon & John Refoua. Jelmez: Susan Matheson. Vizuális effektusok: Jeffrey A. Okun. Zene: Lorne Balfe. Rendezte: Dean Devlin