Miközben a G-Shock a Rubik’s Cube-bal alkotott, a Peugeot és a Lorige is kreált egy karórát

Most, amikor visszatérni látszik a hosszútávú autóversenyzés fénykora, a Lorige és a PEUGEOT Sport úgy döntöttek, hogy közös erővel létrehoznak egy különleges időmérő-sorozatot.

Korábban: Limitált szériás karórával tiszteleg a Casio a Rubik kocka előtt >>>

Amióta az Automobile Club de l’Ouest 2020-ban bejelentette a hosszútávú versenyek új csúcskategóriáját, a Hypercar géposztályt, több gyártó, köztük a PEUGEOT is, a visszatérés mellett döntött. A 24 órás Le Mans-i versenyen háromszoros (1992, 1993, 2009) győztes francia márka nagy feltűnést keltett a PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercar prototípusának leleplezésével. Ezzel az egyértelműen szélesebb közönséget megszólító új kategóriával és a márka hagyományos stílusjegyeinek a beépítésével a PEUGEOT újra reflektorfénybe került, akárcsak 1990-ben a PEUGEOT 905-tel vagy 2006-ban a PEUGEOT 908-cal.

A FEJLESZTÉSI SZAKASZ

Ahogy a Lorige BL-Endurance piacra dobását is több mint 2 év fejlesztés előzte meg, köztük a márka saját LOR-PR01 kaliberének megbízhatóságát vizsgáló és az újrafelhasznált szénszálas (karbon/karbon) anyag jóváhagyásához szükséges tesztfázisokkal, a télen – egy több hónapos fejlesztési szakasz részeként – a PEUGEOT 9X8 számára is megkezdődtek az „oroszlánkarmok kihegyezésére” szolgáló próbafutamok.

A Lorige arról ismert, hogy óratokjait rendszerint korábbi versenyautók fékjeiből készíti, most viszont a BL-Endurance „Hyperblack” időmérőhöz az újonnan fejlesztett PEUGEOT Hypercar első próbafutamain tesztelt fékbetéteket használta fel. Ily módon a szerencsések már most szert tehetnek a PEUGEOT 9X8 egy darabkájára, amely már azelőtt kiállta a próbát, hogy e fantasztikus autó élesben is rajthoz állt volna.

Olivier JANSONNIE, a PEUGEOT Sport műszaki igazgatója: „A Lorige koncepciója azonnal meggyőzött minket, hiszen a precíziós mérnöki munka mindkét márka számára nagyon fontos. Az autósport környezettudatosságból is példát kell, hogy mutasson, és boldogan dolgozunk azon, hogy a PEUGEOT 9X8 alkatrészei egy második esélyt kapjanak… Ez több szempontból is nagyon pozitív fejlemény, és ha ezen felül a mi újszerű koncepciónk és a Lorige órákra jellemző dizájn és minőség elegyítése is sikerül, akkor valóban értelmet nyer ez az együttműködés.”

KEZDETI SZÁRNYPRÓBÁLGATÁSOK

Akárcsak a PEUGEOT Sport új Hypercarja esetében, a Lorige BL-Endurance „Hyperblack” tesztelése is most folyik. Hagyományosan egy versenyautó fejlesztésekor a külső dekorelemek nem kapnak nagy szerepet, így semmi nem vonja el a figyelmet a karbonszálas karosszéria vonalairól. Ugyanez igaz a BL-Endurance „Hyperblack”-re is, mely a nyers szenet fekete DLC bevonatú titán alkatrészekkel kombinálja, amelyek letisztult, funkcionális és magabiztos megjelenést kölcsönöznek neki. A kívánt monokróm hatás elérése érdekében az összes alkatrész – az 5-ös fokozatú titán lünettától a méretre készült külső csavarokig – gyöngyfúvott és fekete színű. A PEUGEOT Sport vizuális világának megfelelően a fekete alapszínt kriptonit és szelénszürke színfoltok dobják fel, melyek tökéletes összhatást biztosítanak a diszkrét, ugyanakkor harcias külsejű órának.

Emeric PARAUD, a Lorige elnök-vezérigazgatója: „Ez a csúcstechnológiai együttműködés számunkra a Lorige lényegét testesíti meg. Azt akartuk, hogy a „Hyperblack” széria a koncepciótól a dizájnig minden tekintetben csúcsminőséget képviseljen. Úgy gondolom, ez sikerült is, és az órában 100%-ig visszaköszön a versenyautó elegáns, ragadozó külseje. A PEUGEOT Sporttal folytatott együttműködés azonban messze több, mint puszta inspiráció, itt igazi versenyóragyártásról van szó.”

NYERSANYAGOK

A tok bal oldalán látható felirat egyértelműen bizonyítja, hogy a karbon/karbon tokhoz a nyersanyagot a PEUGEOT 9X8 fékjei szolgáltatták. A különleges alkatrész a Hypercart nem kímélő pilóták könyörtelen fékezéseinek emlékét őrzi. A Lorige az anyag követéséhez szükséges összes információ birtokában a fékek – egész pontosan a fékbetétek – szétszerelését a legnagyobb körültekintéssel végezte. Az alkatrészek ezután a BL-Endurance „Hyperblack” tokok megmunkálását végző szakértőkhöz kerültek.

ÓRAMŰ

A számlap alján látható járástartalék-jelző és maga az óra neve is arra utalnak, hogy a modell eredete az állóképességi versenyekben gyökerezik. Noha a BL-Endurance perifériás rotorral ellátott önfelhúzós mechanizmussal rendelkezik, a boldog tulajdonos figyelemmel kísérheti, mennyi van még hátra a 45 órás működési időből.

A Lorige nem ismer kompromisszumot: a hidaktól a mutatókig a BL-Endurance „Hyperblack” szinte összes alkatrésze fekete PVD-bevonatot kapott. Egy újabb kihívás ez a Lorige órásmestereinek, hiszen a gondosan kiválogatott alkatrészek beszerelése rendkívüli precizitást igényel.

100%-BAN SVÁJCI GYÁRTMÁNY

A fejlesztők azonban még magasabbra tették a lécet: úgy döntöttek, hogy visszatérnek az óraművesség bölcsőjéhez, és az időmérő összes alkatrészét Svájcban készítik el. Az óramű kapcsán a svájci Jura egyik legkiválóbb óragyártóját kérték fel a saját Lorige kaliber megtervezésére, ami ritkaságnak számít egy első modell kapcsán. A LOR-PR03 kaliber minden alkatrésze Svájban készül, az összeszerelést és a beállítást – mely teljes egészében kézi munka – magasan képzett mesteremberek végzik, akik munkájuk során a svájci óragyártás legtisztább hagyományait követik. A 100% Swiss Made címke a Lorige számára a kifogástalan minőség záloga.

TELJESÍTMÉNY ÉS ÉRZELEM

A legutolsó kis csavarig aprólékosan megtervezett BL-Endurance egyértelműen a rajongóknak készült. És noha a számlap indexei egyeseket a versenypályák körüli rázósávra emlékeztethetik, az alkotók nem vitték túlzásba az autósportra való utalásokat. Az autóversenyzés emlékét az időmérő egyenesen az anyagában hordozza.

Clément ETIENVRE, a Lorige ügyvezető igazgatója: „Számunkra a Lorige lényegét azok a történetek és érzelmek jelentik, amelyeket az ügyfeleinknek egy olyan kivételes terméken keresztül közvetítünk, mint amilyen egy időmérő szerkezet, amelynek a létrehozására rengetegen áldozták az idejüket. Harmincasként a PEUGEOT 905 versenyautókon és félreismerhetetlen hangjukon nőttem fel, ez alapozta meg az autósport iránti szenvedélyemet. Az, hogy kezdettől társai lehettünk a PEUGEOT Sportnak az állóképességi versenyekre való visszatérésben szintén része ennek a nagy kalandnak, és számunkra a Lorige filozófiájának lényegét testesíti meg.”

Az időmérő nevében a BL betűkombináció a „Brake Late” rövídítése, ami arra utal, hogy egy futam megnyeréséhez a fékezési technika ugyanolyan fontos, mint a gyorsítás. A BL-Endurance tökéletesen átadja a versenyzés izgalmát, a nyers külső pedig az autóversenyzés kíméletlen természetére utal.

ÓRA

TOK: Egybeépített tok és számlap a fejlesztési fázisban lévő PEUGEOT 9X8 fékjeiből származó újrafeldolgozott karbon anyagból

MÉRETEK: 51,6 x 43,6 mm

VASTAGSÁG: 10,5 mm

LÜNETTA, HÁTLAP ÉS SZÍJTARTÓK: fekete DLC bevonatú, gyöngyfúvott 5-ös fokozatú titán

KORONA: fekete DLC bevonatú, gyöngyfúvott 5-ös fokozatú titán, kriptonit lakk

ÓRAMŰ

KALIBER: LOR-PR03, mechanikus önfelhúzós perifériás rotorral, 45 óra járástartalék, 37 drágakő, 28 800 A/h, 294 alkatrész

SZÁMLAP: A tokkal egybeépítve, PVD-bevonatú mutatók és beosztás fehér fotolumineszcens réteggel. PVD-bevonatú gyöngyfúvott arab számok

VÍZÁLLÓSÁG: 5 ATM

ÓRASZÍJ: fekete vulkanizált gumi

KAPCSOS ZÁR: 2 rozsdamentes acél csúszócsat, fekete DLC bevonatú, gyöngyfúvott 5-ös fokozatú titán kapocs. Kriptonit Lorige-logó. 6 mm-es finomszabályozás

FUNKCIÓK: Óra, perc, dátum, a számlap alján járástartalék-jelző

MÉRETEK: 34,5 x 34 mm

VASTAGSÁG: 6 mm

https://miazablogger.hu/kontroll/limitalt-szerias-karoraval-tiszteleg-a-casio-a-rubik-kocka-elott/