Megjelent a legnépszerűbb úti célok listája

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Budapest az ötödik helyen szerepel a legdinamikusabban bővülő európai célállomások listáján

Idén is Bangkok, London és Párizs lett dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a Mastercard a külföldi látogatók száma és költései alapján állít össze évről évre, most már közel egy évtizede. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett, megelőzve például Moszkvát és Berlint.

A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2017. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni, hogy az emberek miért utaznak, és mire költenek útjuk során a világot járva.

A Top 10 célállomás

A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel.

Nemzetközi szállóvendégek száma 2016-banA 2017-es évre várt növekedés
Bangkok19.41 millió látogató4.0%
London19.06 millió látogató5.0%
Párizs15.45 millió látogató4.4%
Dubai14.87 millió látogató7.7%
Szingapúr13.11 millió látogató2.6%
New York12.70 millió látogató(-2.4%)
Szöul12.39 millió látogató0.4%
Kuala Lumpur11.28 millió látogató7.2%
Tokió11.15 millió látogató12.2%
Isztambul9.16 millió látogató0.9%

Vásárlóerő: a városok a gazdasági növekedés motorjai

A reál GDP 2009 óta világszerte 21,8%-kal nőtt, míg a nemzetközi szállóvendégek költései ugyanerre az időszakra vetítve 41,1%-os növekedést mutatnak. 2009 óta a leglátogatottabb célállomások több mint fele a GDP növekedésével egyező, vagy azt meghaladó bevételnövekedésről számolt be, így komoly gazdasági húzóerőt jelenthetnek az egyes országok számára.

2016 Nemzetközi Szállóvendégek által elköltött összegA 2017-es évre várt növekedés
Dubai$28.50 milliárd USD10.2%
New York$17.02 milliárd USD1.5%
London$16.09 milliárd USD(-4.6%)
Szingapúr$15.69 milliárd USD0.3%
Bangkok$14.08 milliárd USD10.9%
Párizs$12.03 milliárd USD4.9%
Tokió$11.28 milliárd USD3.7%
Tajpej$9.91 milliárd USD6.9%
Szöul$9.38 milliárd n USD1.8%
Barcelona$8.90 milliárd USD6.9%

A jövő célállomásai

A nemzetközi látogatók számának növekedése szintén meghaladta a GDP növekedését, 2009 óta 55,2%-kal. A Top 10 város és a Top 10 legnagyobb mértékben bővülő célállomás közti különbségből továbbra is jól látszik, hogy a jövőben nőhet az ázsiai- és csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet jelentősége a legkedveltebb úticélok listáján.

Látogatók számának növekedése 2009-2016
Oszaka24.0%
Csengtu22.7%
Colombo20.3%
Abu Dhabi18.9%
Jakarta18.2%
Tokió17.7%
Hanoi16.4%
Rijád15.9%
Lima15.2%
Tajpej14.5%

Hova utaznak, és mire költenek szívesen az emberek?

A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2%-a vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4%) üzleti célból érkezik.

A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:

  • Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre költenek a legnagyobb arányban

  • Vásárlásra a legtöbbet Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) fordítanak

  • A szállás Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) kerülhet a legtöbbe

  • Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.

Budapestre pihenni jönnek a turisták

Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2% a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8%-os növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között. Az éves növekedési rátánk 8,6%, mellyel megelőztük többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is.

Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb – a legtöbb vendég júliusban és augusztusban érkezik. Ők a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1%), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2%) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23%), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2%-ot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8%-ot fordítottak az ide látogatók.

Soha ennyien nem utaztak még a világ nagyvárosaiba. Legyen szó üzleti- vagy magánútról, a más országba látogatók felhőtlen utazásra és személyes élményekre vágynak” – mondta Carlos Menendez, a Mastercard vállalati együttműködésekért felelős elnöke. „Azok a városok, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak, valódi célállomásokká válhatnak, így több látogatót fogadva nagyobb bevételre tehetnek szert.”

A Mastercard azáltal is hozzájárul a felejthetetlen élményekhez, hogy:

 

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .