Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

Mi a Toyota és a Lexus látványos sikerének  a titka Magyarországon?

Posted on 2017.11.06.2017.11.04. By blogger Nincs hozzászólás a(z) Mi a Toyota és a Lexus látványos sikerének  a titka Magyarországon? bejegyzéshez

Hazánkban is egyértelműen itt a környezetbarát, alacsony fogyasztást és üzemben tartási költségeket kínáló hibrid autók aranykora, aminek a technológiát jegyző és a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Toyota és Lexus a legnagyobb nyertese. Az együttesen a hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét jegyző két márka ugyanis elképesztő sikereket könyvelhetett el az elmúlt tíz hónapban: míg a 15%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a Toyota 48%-al, addig prémium márkája, a Lexus 65,9%-al növelte értékesítéseit.

A TOP10 Magyarországon legnépszerűbb autómárka közül a hagyományos benzines hajtást az elektromos hajtással kombináló környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően, értékesítéseinek 48%-os bővülésével a Toyota érte el a legnagyobb növekedést hazánkban január és október között az előző év azonos időszakához képest. A világon a legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott japán autógyártó prémium márkája, a Lexus hasonlóan jól szerepelt az év első 10 hónapjában: eladásainak 65,9%-os növekedésével messze a legnagyobb bővülést érte el a TOP5 luxusautó márka közül.

A környezetbarát hibrid technológiát idén húsz éve világhódító útjára indító, és annak fejlesztésében valamennyi versenytársával szemben évtizedes előnnyel bíró Toyota és Lexus által az utóbbi években elért látványos sikereket kétségkívül az alapozta meg, hogy mindenkinél korábban lépve kialakította a piac legszélesebb, egyben legfejlettebb hibrid modellportfólióját. Míg a Toyota esetében a városi kisautó Yaris, a magánfelhasználók és flottavásárlók körében is egyaránt népszerű középkategóriás Auris, a piacra elképesztő sikerrel berobbanó kategóriateremtő kupé-crossover C-HR, és az SUV szegmens ikonikus szereplője, a RAV4 -es modell is elérhető hibrid hajtással, a Lexus esetében gyakorlatilag nincs olyan modell, amelyhez a gyártó ne kínálna hibrid hajtást, sőt, belépő modellje, a CT kizárólag ezzel a hajtással érhető el.

A Toyota ráadásul, miután szeptemberben a Frankfurti Autószalonon leleplezte a C-HR Hy-Power tanulmányt, azt is bejelentette, hogy a jövőben hogy legfontosabb modelljeinek kínálatában két különböző hibrid hajtást kínál majd: az egyik hajtáslánc – a jelenleg kapható technológiához hasonlóan – gazdaságos üzemeltetést és alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál majd, a másik változat pedig mindezt nagyobb teljesítménnyel és még élvezetesebb vezetési élménnyel egészíti ki. Ha ez nem lenne elég, a múlt héten a Tokiói Autószalonon a Toyota leleplezte GR HV Sports tanulmányt is, egy környezetbarát hibrid motor által hajtott vérbeli sportautót, ami akár legendás sportmodelljei környezetbarát módon történő feltámasztásának előfutára is lehet. A hibrid sportautókat hajtó technológiához persze a gyártónak nem kell messzire mennie: nem csak a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) tartóssági versenyein méreti meg magát ilyen versenygépekkel, de a Lexus utcai kínálatában is szerepel két hibrid sportautó, az RC 300h, és a frissen bemutatott, minden értékesítési várakozást megdöntő hibrid szupersport kupé LC 500h (utóbbit egyébiránt ugyanaz a világ legfejlettebb hibrid hajtásának tartott Multi Stage Hybrid rendszer hajtja, mint a márka szintén nemrégiben leleplezett új zászlóshajóját, az LS-t.).

A hibrid értékesítések motorját természetesen elsősorban nem a környezetbarát sportautók hajtják: jóllehet szép darabszámokat produkál a Toyota esetében a kisautó Yaris és a középkategóriás Auris, a Lexus esetében pedig a kompakt CT és az IS és GS szedán is, a legnagyobb sikert a két márka számára a világon mindenütt legdinamikusabban növekvő SUV szegmensben kínált hibrid modelljei hozzák. Mára ugyan minden meghatározó autógyártó kínál hibrid SUV-okat, a leglátványosabb dizájnt a legfejlettebb technológiával kombináló crossovereket ugyanakkor a Toyota (C-HR és RAV4) és a Lexus (NX és RX) jegyzi. Ráadásul, ha az autógyártóra jellemző gyakorlatból indulunk ki, amit a Toyota C-HR és a Lexus LC előfutáraként bemutatott tanulmányautóknál is, megfigyelhettünk, könnyen lehet, hogy a tavalyi Párizsi Autószalonon leleplezett Lexus UX tanulmány egy új kompakt méretű Lexus hibrid crossover érkezését jelentheti a közeljövőben. Hogy mennyire fontosak a Toyota és a Lexus számára a hibrid SUV-k, mi sem mutatja jobban, hogy a mintegy 75%-ban hibrid meghajtással értékesített C-HR és RAV4 együttesen a Toyota január és október közötti hazai értékesítésének 25%-át tette ki, míg a csaknem 100%-ban hibrid hajtással eladott NX és RX együtt a Lexus idei magyarországi eladásainak 82%-át képviselte. A márkák teljes értékesítésére vetítve egyébiránt a Toyota idei hazai eladásainak nagyságrendileg egyharmadát, a Lexus eladásoknak pedig 97%-át tették ki a környezetbarát hibridek. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy az idén idehaza eladott Lexus sportautók közül az RC-k 57%-a és az LC-k 80%-a talált gazdára hibrid változatban, azaz a környezettudatosság már ebben a szegmensben is markánsan jelen van.

Mindezek ismeretében nem meglepő, hogy az elmúlt húsz évben világszerte több, mint 10 millió hibrid Toyota és több, mint 1 millió hibrid Lexus talált gazdára, ahogyan a vállalat azon célkitűzése sem tűnik ambiciózusnak, hogy 2020-ra teljes világszintű értékesítésének 50%-át tegyék ki a hibridek. Sőt, ha a hibrid eladások ilyen ütemben növekednek, a cél még akár konzervatívnak is bizonyulhat, és az sem lehetetlen, hogy addigra már a szintén a Toyota által jegyzet, a hibrid technológián alapuló, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológiával hajtott autók is kézzelfogható részesedéssel jelennek meg az értékesítésekben.

Ezzel el is jutottunk a címben feltett kérdés megválaszolásához: tudva azt, hogy az elmúlt három évben több minden más szegmensnél nagyobb ütemű növekedést produkálva több, mint megnégyszereződtek a magyarországi hibrid eladások, ezen értékesítések négyötödét pedig a Toyota és a Lexus jegyzi, egyértelműen kijelenthető, hogy a Toyota és Lexus mostani páratlan sikerének titka, hogy a piacot megelőzve, minden versenytársuknál korábban elkötelezték magukat a – mint mára már kiderült – nem csupán környezetbarát de egyben gazdaságos környezetbarát autózás, és a hibrid technológia mellett. Ráadásul miközben a Toyota és a Lexus a várakozások szerint minden autógyártónál korábban kínál majd az elektromos autózást is potenciálisan forradalmasító szilárdtest akkumulátorokkal szerelt modelleket, az elektromos autózás egyetlen élhető, és jelenleg ismeretek szerint még annál is praktikusabb alternatívájának tekintett hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztésének tekintetében is élen jár. Így könnyen lehet, hogy ahogyan annakidején a hibrid modellekkel tette (amelynek az utóbbi években és különösen idén érett be a gyümölcse), a világelső, modelljeinek legendás megbízhatóságáról ismert japán autógyártó ennek révén ismét egy utcahosszal előzi majd meg a teljes iparágat.

„A Toyota és a Lexus európai és hazai szárnyalásának titka kétségkívül a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfóliójának sosem látott sikere: az elmúlt időszakban a technológiát már korábban is favorizáló környezettudatos magánügyfelek mellett az alacsony üzemben tartási költségeket és a flottájuk környezetbarát voltát egyaránt hangsúlyosnak tartó flották egész sora döntött a Toyota és a Lexus hibrid modelljei mellett. A hibrid hajtás és a zöld autózás így már nem csupán praktikus és költséghatékony választás, de egyben trendi is, ebből pedig érthető módon a technológiát jegyző és annak fejlesztésében élen járó Toyota és a Lexus profitál leginkább.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és a Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

„Köszönhetően annak, hogy az SUV szegmens minden másik szegmensnél dinamikusabban bővül világszerte, elévülhetetlen érdemei vannak a környezetbarát hibrid hajtás népszerűsítésében sláger crossovereinknek, a Toyota C-HR-nek és RAV4-nek, illetve a Lexus NX-nek és RX-nek is. Kétségtelen emellett az is, hogy amikor a hazai közélet ismert szereplői, például a nemzetközi szinten is elismert énekes Király Viktor vagy épp a népszerű rádiós műsorvezető Sebestyén Balázs elkezdtek környezetbarát hibrid modellekkel autózni, és ezt a tényt aktívan kommunikálták is, az nagyban hozzájárult a technológia magyarországi megismertetéséhez, demisztifikálásához, és az esetleges (például a korlátozott hatótávval, vagy épp a külső töltés igényével kapcsolatos) tévhitek felszámolásához.” – teszi hozzá a szakember.

„Mára természetesen számos versenytársunk kínál – nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára épülő – hibrid modelleket, amit egyértelműen üdvözlünk, hisz ez hozzájárul az autópiac zöldüléséhez, és a teljes iparág környezeti lábnyomának csökkentéséhez. Bízunk benne, hogy a Toyota által ingyenesen rendelkezésre bocsátott ezzel kapcsolatos szabadalmakat felhasználva versenytársaink épp így követnek majd bennünket a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia széles körű alkalmazásában is, ez ugyanis hozzájárulhat az abszolút nulla emissziójú autózás realitássá válásához.” – avat be Varga Zsombor.

Trollverda Tags:Lexus, népszerűség, siker, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Készülődés Márton-napra
Next Post: Csaknem megsüketült az ismert magyar zenész

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • Parkfoglaló gála Jonas Kaufmann-nal az Opera Eiffel Műhelyházában Cool Tour
  • Kínában, Hong Kongban és Makaón is megkezdi a HondaJetek értékesítését a Honda Aircraft Company Trollverda
  • Van új a hó alatt Ház tartás
  • Kutatásra és fejlesztésre vonatkozó együttműködési megállapodást írt alá a Honda és a Japán Űrügynökség Kontrollcé-kontrollvé
  • A jövő Lexusa együtt tanul a felhasználóval Trollverda
  • Peugeot 308 fotók Trollverda

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Az uniós tagállamok jóváhagyták dízel- és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását
  • Huszonegy új autóbusz áll forgalomba Veszprém vármegyében
  • Történelmi léptékű hidrogénbusz megrendelés
  • A járműflotta 85 százaléka megújul
  • Informatikai Innovációs Díjban részesült a MÁV-START és a MÁV Szolgáltató Központ
  • Van képünk hozzá (23.03.29.) – Ranger WT-X
  • Van képünk hozzá (23.03.28.) – Újabb mentőautók beszerzésére nyílt lehetősége a mentőszolgálatnak
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Nyári SUV-abroncs teszt
  • A Hyundai Palisade gyengén szerepelt az IIHS törésteszten
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • Magyarország az EU legjelentősebb tormatermelője
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Biomasszából készült okosórával köszönti a tavaszt a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • Teljes fém GM-B2100GD Kontrollcé-kontrollvé
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll
  • A LEGO Group és a Disney ünnepli a történetmesélés csodáját az új Share the Wonder sorozatban Játéktroll
  • Az ember, aki szerint 1 500 000 000 000 magyar kapott koronavírus elleni oltást, azt mondja, az szja-bevallási tervezetek szerdától érhetők el Az MTIblogger (is)
  • Zöldségnövény palántanevelési tanfolyamot hirdet a MATE Gasztrotroll
  • Sajttorták a világ minden tájáról Cool Tour

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.