Megjelent a legnépszerűbb úti célok listája
Budapest az ötödik helyen szerepel a legdinamikusabban bővülő európai célállomások listáján
Idén is Bangkok, London és Párizs lett dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a Mastercard a külföldi látogatók száma és költései alapján állít össze évről évre, most már közel egy évtizede. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett, megelőzve például Moszkvát és Berlint.
A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2017. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni, hogy az emberek miért utaznak, és mire költenek útjuk során a világot járva.
A Top 10 célállomás
A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel.
Nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban | A 2017-es évre várt növekedés | |
Bangkok | 19.41 millió látogató | 4.0% |
London | 19.06 millió látogató | 5.0% |
Párizs | 15.45 millió látogató | 4.4% |
Dubai | 14.87 millió látogató | 7.7% |
Szingapúr | 13.11 millió látogató | 2.6% |
New York | 12.70 millió látogató | (-2.4%) |
Szöul | 12.39 millió látogató | 0.4% |
Kuala Lumpur | 11.28 millió látogató | 7.2% |
Tokió | 11.15 millió látogató | 12.2% |
Isztambul | 9.16 millió látogató | 0.9% |
Vásárlóerő: a városok a gazdasági növekedés motorjai
A reál GDP 2009 óta világszerte 21,8%-kal nőtt, míg a nemzetközi szállóvendégek költései ugyanerre az időszakra vetítve 41,1%-os növekedést mutatnak. 2009 óta a leglátogatottabb célállomások több mint fele a GDP növekedésével egyező, vagy azt meghaladó bevételnövekedésről számolt be, így komoly gazdasági húzóerőt jelenthetnek az egyes országok számára.
2016 Nemzetközi Szállóvendégek által elköltött összeg | A 2017-es évre várt növekedés | |
Dubai | $28.50 milliárd USD | 10.2% |
New York | $17.02 milliárd USD | 1.5% |
London | $16.09 milliárd USD | (-4.6%) |
Szingapúr | $15.69 milliárd USD | 0.3% |
Bangkok | $14.08 milliárd USD | 10.9% |
Párizs | $12.03 milliárd USD | 4.9% |
Tokió | $11.28 milliárd USD | 3.7% |
Tajpej | $9.91 milliárd USD | 6.9% |
Szöul | $9.38 milliárd n USD | 1.8% |
Barcelona | $8.90 milliárd USD | 6.9% |
A jövő célállomásai
A nemzetközi látogatók számának növekedése szintén meghaladta a GDP növekedését, 2009 óta 55,2%-kal. A Top 10 város és a Top 10 legnagyobb mértékben bővülő célállomás közti különbségből továbbra is jól látszik, hogy a jövőben nőhet az ázsiai- és csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet jelentősége a legkedveltebb úticélok listáján.
Látogatók számának növekedése 2009-2016 | |
Oszaka | 24.0% |
Csengtu | 22.7% |
Colombo | 20.3% |
Abu Dhabi | 18.9% |
Jakarta | 18.2% |
Tokió | 17.7% |
Hanoi | 16.4% |
Rijád | 15.9% |
Lima | 15.2% |
Tajpej | 14.5% |
Hova utaznak, és mire költenek szívesen az emberek?
A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2%-a vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4%) üzleti célból érkezik.
A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:
-
Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre költenek a legnagyobb arányban
-
Vásárlásra a legtöbbet Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) fordítanak
-
A szállás Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) kerülhet a legtöbbe
-
Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.
Budapestre pihenni jönnek a turisták
Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2% a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8%-os növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között. Az éves növekedési rátánk 8,6%, mellyel megelőztük többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is.
Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb – a legtöbb vendég júliusban és augusztusban érkezik. Ők a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1%), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2%) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23%), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2%-ot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8%-ot fordítottak az ide látogatók.
„Soha ennyien nem utaztak még a világ nagyvárosaiba. Legyen szó üzleti- vagy magánútról, a más országba látogatók felhőtlen utazásra és személyes élményekre vágynak” – mondta Carlos Menendez, a Mastercard vállalati együttműködésekért felelős elnöke. „Azok a városok, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak, valódi célállomásokká válhatnak, így több látogatót fogadva nagyobb bevételre tehetnek szert.”
A Mastercard azáltal is hozzájárul a felejthetetlen élményekhez, hogy:
- együttműködik a kormányokkal és nagyvárosokkal annak érdekében, hogy egyszerűbbé tegye a legfontosabb városi szolgáltatásokhoz való hozzáférést, mint például a tömegközlekedést
- együtt dolgozik a kártyakibocsátókkal, hogy felhasználóik számára még élvezetesebbé tegyék az utazást, és
- a Priceless programon keresztül felbecsülhetetlen élményeket nyújt a kártyabirtokosai számára.