Már nem az a fontos, hogy mennyit keresünk, hanem hogy jól érezzük magunkat



Jobban el kell adniuk a cégeknek egy állást, mint a termékeiket

A munkaerőhiány egyáltalán nincs egyszerű dolga a cégeknek, ha új szakemberek szeretnének felvenni, mert az álláskeresőknek egyre nagyobb az igények és ezt nem félnek kimutatni. Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember közölte, a munkavállalókat csak magas fizetéssel már nem lehet elcsábítani, mert legalább ilyen fontos a jó munkakörnyezet és az egyéb motivációs tényezők. Hozzátette, a mesterséges intelligencia miatt a szakmájukban legjobbaknak továbbra is kell félteniük a megélhetésüket, aki viszont alibizik, az ráfázhat.



A gazdasági válság okozta tömeges elbocsátásokról szóló hírek miatt azt hihetnénk, hogy lasszóval lehet fogni jelenleg a profi szakembereket a munkaerőpiacon, de a valóság ennél jóval árnyaltabb. Míg régebben a munkavállalók örültek annak, ha egy jó cégnél dolgozhattak és megbecsülték az állásukat, ma már kedvükre válogathatnak és sok esetben ők szabják meg a feltételeket.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója arról beszél, az emberek szeretnének sokat keresni, home office-ban lenni és kevesebbet dolgozni, de egy ponton túl ez egyáltalán nem fenntartható. Ha nincs az Ön igényeinek megfelelő teljesítmény, akkor a kárára lesz végső soron a fogyasztónak, ezért a cégek fokozottan odafigyelnek arra, hogy kit vesznek fel és nem.

„Újdon, hogy a TikTokon és más közösségi oldalon is egyre több videós, amiben már nem a fizetés a hívószó, hanem az, hogy milyen menő, mennyire jó az adott cégnél dolgozni. A vállalatok is a passzív munkakeresőket célozni tudják, akik nem érzik magukat 100 százalékban jól magukat egy adott helyen, akkor egy ilyen típusú felhívásra elgondolkodhatnak a váltáson” – mutatott rá a trendekre.

Motivációra van szüksége a dolgozóknakA vállalkozófejlesztő szakértő egy hasonlattal élve beszélt, a cégeknek jobban kell adniuk egy állást, mint a termékeiket, mert kiélezett verseny van a munkavállalókért a piacon.

Hozzátette, nem mindig igaz ma már a klasszikus mondás, miszerint nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ma már inkább nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni, mert a munkavállalók árgus szemekkel figyelik, hogy amit ígérnek nekik, azt be is tudja-e tartani a munkáltatót.

A Klikkmarketing alapítója szerint a toborzási folyamatban a motivációs faktorokra terelődik át a hangsúly. Mindenkinek evidens, hogy lehet jól fizető munkákat találni, de felértékelődött annak a szerepe, hogy az érintett munkahelyen lehet-e fejlődni, vagy csak arra törekedni, hogy a munkavállaló ne érezze rosszul magát.

Kinek veszi el a munkáját a mesterséges intelligencia?

Ami pedig a jövőt illeti, Gál Kristóf látja, az automatizálás és a robotizálás miatt bizonyos szektorokban szűkülhetnek az álláskeresők lehetőségei, de attól nem kell tartani, hogy a mesterséges intelligencia miatt mindenkinek megszűnt a munkahelye.

„Ha a mesterséges intelligencia átvesz feladatokat, akkor kire lesz itt szükség? Egyre gyakrabban hangzik el ez a kérdés a hétköznapokban, amire a válasz az, hogy a rossz logisztikai asszisztensre, a rossz szövegíróra, a rossz marketingesre nem tartanak majd igényt a cégekre. Leegyszerűsítve mindenhonnan a legrosszabb teljesítményű dolgozókat az elsők közt elbocsátani. A legjobbak eddig sem maradtak munka nélkül, és ezután sem fognak” – magyarázta.

A vállalkozófejlesztő szakértő végezetül szót ejtett arról is, hogy az e-kereskedelem is a feje tetejére állhat hamarosan. Míg most egy adott témában akár 100 webshopot is találhatunk, hosszú távon ebből csak egy marad majd talpon, mert ilyen irányba megy a világ. A kicsik nem fognak tudni megélni, ezért gyakoribbá válhatnak az összeolvadások és a felvásárlások a digitális piacon, zárta gondolatait a Klikkmarketing alapítója.