Már az ötéves lányok kreativitását is befolyásolja a tökéletesség nyomása és a nyelvi torzítás

  • A LEGO Group új globális tanulmánya szerint a lányok erős nyomást éreznek arra, hogy tökéletesek legyenek, és úgy gondolják, hogy a felnőttek nagyobb elismerést adnak a fiúknak kreatív munkájukért, a szülők szerint ez a tendencia felnőttkorban is folytatódik.
  • Mivel a lányok háromnegyede kreatív iparágakban kíván dolgozni, ez aláhúzza a sürgős változtatás szükségességét. Egy új rövidfilm, a „Több mint tökéletes” rávilágít azokra a kreatív lehetőségekre, amelyek akkor nyílnak meg, amikor a lányok szabadon játszhatnak megállíthatatlanul.
  • Ingyenes műhelyek indulnak online és a LEGO kiskereskedelmi üzletekben, hogy segítsenek a családoknak kreatív önbizalmat táplálni a játék és a mindennapi beszéd erejével. Szintén ma indult útjára a „10 lépés a kreatív magabiztosság elősegítéséhez” című útmutató, amely a Harvardon képzett szülői kutatóval és bestseller-íróval, Jennifer B Wallace-szel együttműködve készült.
  • A vállalat elkötelezte magát amellett, hogy kivegye a részét és előmozdítsa a rendszerszintű változást, a Save the Children szervezettel és a LEGO Alapítvánnyal együttműködve e társadalmi problémák némelyikének megoldásában.

A LEGO Group bemutatta új globális kutatások eredményeit, amelyek a gyermekek kreatív önbizalmát befolyásoló társadalmi trendeket vizsgálják. Úgy találja, hogy a tökéletesség nyomása és a mindennapi szókincs kockázatot jelent, különösen a lányok számára, mert visszatartja őket abban, hogy teljes kreatív potenciáljukat kiaknázzák. A cég azt reméli, hogy rávilágít arra, hogy nyelvünk egyszerű módosításával hozzájárulhatunk a lányok szebb jövőjének kialakításához.

A 36 ország több mint 61 500 szülőjét és 5-12 éves gyermekét vizsgálva az adatok társadalmi változást követelnek meg annak biztosítására, hogy a lányok megvalósíthassák kreatív törekvéseiket és megállíthatatlanul játszhassanak, a kutatók pedig azt találták, hogy az ötéves lányok kreatív önbizalmát elfojtották.

Ebben a fiatal korban háromnegyedük (76%) bízik kreativitásában, de ez az idő előrehaladtával csökken, és a lányok kétharmada gyakran aggódik, hogy megossza ötleteit. Ezt tetézi a perfekcionizmus és a hibázás miatti szorongás (72%). A szülők egyetértenek – 71 százalékuk szerint a lányok nagyobb valószínűséggel visszatartják ötleteik fejlesztését e nyomás miatt.

Jennifer B Wallace, a Harvardon képzett szülői kutató és bestseller-író azt mondja: „Ha a gyerekek attól tartanak, hogy kudarcot vallanak, az akadályozhatja a kutatási és gondolkodási hajlandóságukat. Ez hatással van a kreatív magabiztosság kulcsfontosságú készségére, amely a felnőttkorban is továbbvihető. A kreatív magabiztosság önbizalmat jelent, hogy ötleteket generáljunk, kockázatot vállaljunk és egyedi megoldásokat tegyünk a kudarctól való félelem nélkül. A Világgazdasági Fórum szerint ez a jólét sarokköve, mivel növeli az önbecsülést, csökkenti a stresszt és növeli a boldogságot, valamint a jövőbeni munkahelyek legjobb készsége. Mivel a lányok több mint háromnegyede kreatív iparágakban kíván dolgozni, ez aláhúzza a változás sürgős szükségességét.”

A TÖKÉLETES NYOMÁS ÉS MIÉRT FONTOS A NYELV

Ötből több mint 3 lány számol be arról, hogy nyomást érez a társadalom tökéletességről szóló üzenetei miatt. Noha ez minden gyermek számára aggodalomra ad okot, a szülők és a gyerekek is elismerik, hogy a lányok fokozott nyomással néznek szembe, hogy tökéletesek legyenek, és jobban aggódnak a hibák miatt.

A jó hír: a nyelv megváltoztatásával hozzájárulhatunk a jövő megváltoztatásához. A tanulmány azt mutatja, hogy a mindennapi nyelv olyan szerepet játszik, amely gátolja a lányokat abban, hogy szabadon fejezzék ki magukat kreatívan. Valójában az 5-12 éves lányok közel kétharmada azt állítja, hogy a hallott nyelvezet aggodalomra ad okot a hibák miatt, úgy érzi, nem szabad kísérleteznie, vagy megerősíti ezt a tökéletesség iránti igényt.

Az eredmények rámutatnak egy jelentős társadalmi elfogultságra is, amely aránytalanul érinti a lányokat, a szülők pedig azt az uralkodó tendenciát figyelték meg, hogy a nemek szerinti leírásokat általában a férfi és női alkotók kreatív eredményeinek értékelésére használják. Pontosabban, a társadalom körülbelül hétszer nagyobb valószínűséggel tulajdonít olyan kifejezéseket, mint az „édes”, „szép”, „aranyos” és „szép” kizárólag a lányoknak. Míg az olyan kifejezéseket, mint a „bátor”, „menő”, „zseniális” és „innovatív”, kétszer nagyobb valószínűséggel kizárólag a fiúknak tulajdonítják.

Az adatokból az is kiderül, hogy a gyerekek több mint fele úgy gondolja, hogy a felnőttek jobban hallgatnak a fiúk kreatív ötleteire, mint a lányoké. A szülők 68 százaléka egyetért azzal is, hogy a társadalom komolyabban veszi a férfi kreatívokat, mint a nőket.

Egy új, „Több mint tökéletes” rövidfilmben a LEGO Csoport azt kutatja, hogy a nyelv milyen hatást gyakorolhat a lányok kreatív önbizalmára, miközben látjuk, hogy két különböző kihíváson kell keresztülmenniük, és bemutatják néhány globális kutatási eredményt. Erőteljes reflexiókat hallunk a lányoktól, és megörökítjük a szülők reakcióit.

„Amit korán mondunk, az mélyen gyökerezik. Az elfogult nyelvezet megerősíti a hagyományos nemi szerepeket, ami szerepet játszhat a lányok kreativitásának korlátozásában és a rendszerszintű egyenlőtlenségek állandósításában. Ez szűk kategóriákra korlátozhatja őket, például az esztétikát az innovációval szemben. Ez az implicit elfogultság akadályozhatja a lányok önbizalmát, és korlátozhatja lehetőségeiket a férfiak által uralt területeken. Ezen elfogultságok megkérdőjelezése elengedhetetlen egy olyan befogadó társadalom előmozdításához, ahol a lányok teljes mértékben felfedezhetik kreatív potenciáljukat. Minden lány megérdemli a szabadságot, hogy félelem és nyomás nélkül fedezze fel kreativitását” – mondja Wallace.

Maguk a lányok szerint 80 százalékuk kevésbé félne új dolgokat kipróbálni, ha a hibákat inkább tanulási lehetőségként dicsérnék, tízből nyolcan magabiztosabban mutatnák meg munkájukat, és a fejlődést a tökéletesség helyett értékelnék. Tízből kilencen úgy gondolják, hogy az önbizalmukat megerősítené, ha a felnőttek a végső eredmény helyett inkább a munkájuk kreatív folyamatára összpontosítanának – 86 százalékuk elismerte, hogy emiatt kevésbé aggódnának a hibák miatt. Pontosabban, a lányok arról számolnak be, hogy feldobták őket a növekedési gondolkodásmóddal kapcsolatos bókok, mint például a „képzékeny”, „bátor” és „inspiráló”.

IDŐ A JÁTÉKRA: VAN SZÓRAKOZÁS!

„A tökéletes gondolkodásmód arra ösztönöz bennünket, hogy maradjunk a saját sávunkban, féljünk a kudarctól és adjuk fel a küzdelem első jelére. Ezzel szemben a növekedési gondolkodásmód arra ösztönöz bennünket, hogy legyünk bátrak, fogadjuk el a kudarcot és építsük fel magunkat. A tanulás szeretetét és rugalmasságot hoz létre, ami elengedhetetlen a nagy teljesítményhez” – magyarázza Dr. Anika Petrella, kutató és pszichoterapeuta. „Amikor a „Több mint tökéletes” című filmet forgattuk, lenyűgöző volt megfigyelni, milyen hatással voltak szavaink a lányok képességeire. A lányok megtanítása arra, hogy a kísérletezés győzedelmeskedik a tökéletesség felett, kulcsfontosságú autentikus, kreatív énjük megerősítéséhez, és mi ennek jobb módja, mint a játék?”.

Tízből kilenc szülő azt állítja, hogy a játék segít gyermeke önkifejezésében, növeli a kísérletezés iránti önbizalmát, erősíti a kreatív önbizalmat, és biztonságos teret biztosít a felfedezéshez és a kísérletezéshez a kudarctól való félelem nélkül. Kilencből nyolc gyermek érzi úgy, hogy igazi önmaga lehet játék közben – kevésbé aggódik amiatt, hogy hibáznak és elítélik őket (85%), mint ahogyan magabiztosabban osztják meg ötleteiket és kreatív munkáikat játék közben (88%).

A LEGO® System in Play rendszert a lányok nagyra értékelik kísérletezési lehetőségként (90%). Nevezetesen, 82 százalékuk azt mondja, hogy a LEGO játék segít leküzdeni a hibáktól való félelmet, 91 százalékuk magabiztosabbnak érzi magát kreatív képességeiben, és 84 százalékuk úgy érzi, hogy segít megtanulni, hogy a fejlődés fontosabb, mint a tökéletesség. A szülők tízből több mint nyolccal osztják ezeket a hiedelmeket, hozzátéve, hogy a LEGO játék segít gyermeküknek értékelni a hibákat, mint a kreatív folyamat természetes részét. Noha a szülők a LEGO márkát a befogadó játékmárka jó példájának tekintik, a szülők 61 százaléka szerint a LEGO játék még mindig relevánsabb a fiúk, mint a lányok számára.

„Az egyre inkább mesterséges intelligencia által vezérelt világban a kreativitás az a varázslat, amely megkülönböztet minket. A LEGO játék, legyen az ingyenes építés vagy oktatáson alapuló, segít olyan alapvető készségek fejlesztésében, amelyek a mai világban minden gyermek számára egyaránt fontosak. Az építés és az újjáépítés révén a kreatív magabiztosság, a bátorság és az önbizalom alapkőzévé válik. És ez kulcsfontosságú, mert amikor a lányoknak van terük és szabadságuk, hogy teljes mértékben kifejezzék magukat, akkor megállíthatatlanok. Játékos feltalálók, kíváncsi tudósok, merész álmodozók és merész kalandorok – és pontosan ezt ünnepli a megállíthatatlan mozgalmunk” – mondja Alero Akuya, a LEGO Csoport globális márka részlegének alelnöke.

A LEGO® System in Play rendszert a lányok nagyra értékelik kísérletezési lehetőségként (90%). Nevezetesen, 82 százalékuk azt mondja, hogy a LEGO játék segít leküzdeni a hibáktól való félelmet, 91 százalékuk magabiztosabbnak érzi magát kreatív képességeiben, és 84 százalékuk úgy érzi, hogy segít megtanulni, hogy a fejlődés fontosabb, mint a tökéletesség. A szülők tízből több mint nyolccal osztják ezeket a hiedelmeket, hozzátéve, hogy a LEGO játék segít gyermeküknek értékelni a hibákat, mint a kreatív folyamat természetes részét. Noha a szülők a LEGO márkát a befogadó játékmárka jó példájának tekintik, a szülők 61 százaléka szerint a LEGO játék még mindig relevánsabb a fiúk, mint a lányok számára.

„Az egyre inkább mesterséges intelligencia által vezérelt világban a kreativitás az a varázslat, amely megkülönböztet minket. A LEGO játék, legyen az ingyenes építés vagy oktatáson alapuló, segít olyan alapvető készségek fejlesztésében, amelyek a mai világban minden gyermek számára egyaránt fontosak. Az építés és az újjáépítés révén a kreatív magabiztosság, a bátorság és az önbizalom alapkőzévé válik. És ez kulcsfontosságú, mert amikor a lányoknak van terük és szabadságuk, hogy teljes mértékben kifejezzék magukat, akkor megállíthatatlanok. Játékos feltalálók, kíváncsi tudósok, merész álmodozók és merész kalandorok – és pontosan ezt ünnepli a megállíthatatlan mozgalmunk” – mondja Alero Akuya, a LEGO Csoport globális márka részlegének alelnöke.

ERŐFORRÁSOK ÉS KEZDEMÉNYEZÉSEK A VÁLTOZÁS ELÉPÍTÉSÉHEZ

A LEGO Group elkötelezett amellett, hogy a játék erejével inspirálja és fejlessze a holnap építőit. Partnereivel és iparági szakértőivel együtt a vállalat ígéretet tesz arra, hogy továbbra is reflektorfénybe helyezi és segít lebontani a korlátozó társadalmi sztereotípiákat és elfogultságokat, amelyek visszafogják a kreatív potenciált. Ez magában foglalja a befogadás és a nemek közötti egyenlőség további kiterjesztését termékei és tartalmai között a Geena Davis Institute on Gender in Media támogatásával.

A LEGO Group a lányok kreativitásának támogatása és kiállása érdekében minden idők legnagyobb kampányát indítja el, amelyben a lányokat és kreatív világukat ünnepli. Ennek részeként bemutatásra kerül egy izgalmas, ingyenes kreativitási műhelysorozat a kiválasztott LEGO Áruházakban és a LEGO.com oldalon, amelyek a 6 és 12 év közötti fiatal alkotókat célozzák. A kreatív szabadság erejének bemutatására kifejlesztett építőműhelyek a szórakozásra, a térre, a játékra, az álmokra és a képzeletre összpontosítanak, és egész évben – e hónaptól kezdődően – zajlanak. Már megnyílt a jelentkezés az első bolti workshopokra, de légy gyors, gyorsan mennek a jegyek!

Annak érdekében, hogy a szülőket szórakoztató tippekkel láthassa el a kreatív fejlődés támogatására, a LEGO Group kidolgozott egy új „10 lépés a kreatív magabiztosság elősegítéséhez” útmutatót a Harvardon képzett szülői kutatóval és Jennifer Wallace bestseller-íróval együttműködve. Ugyanígy, hogy bevonják a gyerekeket a kreatív bizalom kritikus témájába, a Peppy Agency-vel fejlesztett új tartalom áprilisban jelenik meg a LEGO Life-on.

A LEGO Group, a LEGO Foundation és a Save the Children közötti régóta fennálló partnerségből származó új program keretében bizonyos országokban kezdeményezéseket vezetnek be a rendszerszintű változások ösztönzésére.

Ünnepeljük a lányok kreatív erejét, és hagyjuk, hogy megállíthatatlanul játsszon azáltal, hogy megszüntetjük a tökéletességre és a nemek szerinti nyelvi torzításra nehezedő nyomást.

További információért látogasson el a LEGO.com oldalra

A tanulmányról

  • A LEGO Group megbízásából, az Edelman DXI
  • 36 ország, köztük Ausztrália + Új-Zéland, Ausztria, Belgium, Brazília, Kanada, Kína, Cseh Köztársaság, Dánia, Franciaország, Németország, Görögország, Hongkong, Magyarország, India, Indonézia, Olaszország, Japán, Kenya, Mexikó, Hollandia, Lengyelország , Portugália, Románia, Szingapúr, Szlovákia, Dél-Afrika, Dél-Korea, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szaúd-Arábia, Tajvan, Törökország, az Egyesült Arab Emírségek, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok.
  • Teljes minta: 61 532, ebből 36 000 szülő (piaconként kb. 1000) és 25 532 5-12 éves gyermek (piaconként kb. 700).
  • Terepmunka: 2024.12.13 – 2024.01.24

ERŐFORRÁSOK ÉS KEZDEMÉNYEZÉSEK A VÁLTOZÁS ELÉPÍTÉSÉHEZ

  • Szülői útmutató: „10 lépés a kreatív magabiztosság növeléséhez”: Kifejezetten szülők, gondozók és felnőttek számára kifejlesztett forrás, akik tippeket és trükköket keresnek a gyermekek kreatív önbizalmának kialakításához.
  • LEGO márkájú kiskereskedelmi üzletek és online kreativitási műhelyek: A 6–12 éves fiatal alkotóknak szánt ingyenes műhelyek a szórakozásra, a térre, a játékra, az álmokra és a képzeletre összpontosítanak, és korlátlanul biztosítják az alkotás és a játék szabadságát.

A Creativity at Home Online Workshopok olyan inspiráló tehetségeket mutatnak be, mint a táncszenzáció Dianne Buswell (az Egyesült Királyság TV-jén), Alexandra Doten Space Communicator (más néven Astro Alexandra) és a játékok úttörője, Kennedy (más néven Cozy K). Minden alkotó egész évben online workshopot tart a www.LEGO.com/Creativity-Workshops oldalon, ahol a lányok képkeret, hálószobaajtó-tábla, rakéta tolltartó, ötletes lények, játékkiegészítők és még sok más elkészítésére ösztönözhetnek.
A kreativitás bolti workshopjait Európa, az Egyesült Államok, Kanada és Kína egyes LEGO üzleteiben tartják márciustól októberig. A részvétel ingyenes, de a helyeket előre le kell foglalni a www.LEGO.com/Creativity-Workshops oldalon.
Ezenkívül márciusban és áprilisban a kiválasztott LEGO kiskereskedelmi üzletek látogatói részt vehetnek a LEGO® Friends és a LEGO® Animal Crossing™ alapú ingyenes Make & Take építési kihívásokban. A www.LEGO.com/stores oldalon ellenőrizd a helyi üzleted, hogy mikor zajlanak ezek az események.

  • Társadalmi érzelmi tanulási tartalom gyerekeknek a LEGO Life-on: A LEGO Group a Peppy Agency-vel és egy alkotócsoporttal együttműködve új, megnyerő tartalmat hoz létre a LEGO-hoz. Élet 2024 áprilisában.
  • Befogadó nyelvi képzés LEGO alkalmazottak számára: Folytatva a LEGO termékekből és hirdetésekből származó káros nemi előítéletek eltávolítására irányuló folyamatban lévő munkáját, a LEGO Group új belső nyelvi képzést indít, amely a befogadó nyelv fontosságára összpontosít. Ezzel az elkötelezettséggel a cég szeretné elismerni, hogy a nyelv képes megváltoztatni a kultúrát.
  • Új kezdeményezés a Save the Children és a LEGO Alapítvánnyal: A játékon keresztüli tanulás fontosságára összpontosító hosszú távú partnerségre építve a LEGO Group, a LEGO Foundation és a Save the Children új kezdeményezést indít Girls Unstoppable néven. Kínában, Vietnamban, Indonéziában és Mexikóban valósul meg – a program célja, hogy 330 000 lányt érjen el közvetve 2024 és 2026 között, miközben globálisan felhívja a figyelmet a lányokat visszatartó akadályokra. A Girls Unstoppable a lányok kreatív erejébe fektet be, biztosítva, hogy kényelmesen beszélhessenek a számukra fontos dolgokról, legyen biztonságos hely, ahol találkozhatnak, és szórakoztatják kreatív potenciáljukat, hogy erősebb szószólóivá váljanak jogaikért és a megállíthatatlan nőkért. holnap.