Már a koncertszervezés sem a régi!

– Digitális koncertfoglaló platformmal ért el sikert a magyar startup


Közel 200 jelentkező közül választotta a legjobbnak a KoncertBooking.com oldalát az Ecommerce Hungary elektronikus kereskedelmet támogató szövetsége. A Szórakozás-Művelődés kategória győzteséről az e-kereskedelmet kereskedelmet jól ismerő, az iparág iránt elkötelezett vállalatok elismert tagjai döntöttek. A platform megálmodói és készítői azonban itt nem állnak meg, fejlesztéseikkel szeretnék továbbra formálni és közben demokratizálni a hazai koncertpiac különböző szegmenseit.


„Különösen fontos számunkra ez az elismerés, mert a több évtizedes szakmai múltunk a zeneiparhoz kötődik. A kollégáink tévés és kommunikációs tapasztalattal, kivételes informatikai tudással segítik a mindennapi munkánkat. A több mint 10 ezer regisztrált felhasználó és 1200 megrendelés után az e-kereskedelmi szakma visszajelzése megerősít minket abban, hogy jó irányba haladunk azon a területen is, amiben a legtöbbet kell fejlődnünk.” – emelte ki a KoncertBooking.com társalapítója, Tabár Zoltán.


A koncertszervezés forradalma
Egy olyan szoftverről van szó, amely asszisztensként elvégez mindent, ami a koncertszervezés kapcsán felmerülhet. Az oldalon a dátum, az időpont és a lokáció kiválasztása után az érdeklődő előadót szűrhet a találatok közül, majd műfajok és árak alapján is listázhat. Az intelligens weboldal és mobilalkalmazás kiajánlja a produkciót, kiszámolja az árat, szerződést és számlát készít, ridert és sajtófotót küld a megrendelő számára, de személyzet vagy akár session zenész is foglalható a segítségével. A program direktben köti össze a megrendelőt és az előadót vagy a menedzsert, leegyszerűsítve a szerződéskötés folyamatát is.


Az ötletgazdák, Tabár-Halász Mariann és Tabár Zoltán zeneipari szakemberek célja, hogy a platform mindenkinek támogatást nyújtson a koncertszervezés folyamatában, legyen szó menedzserről, promóterről, szervezőről, előadóról, zenészről, kiadóról, továbbá az adminisztrációra, valamint a promócióra és a PR-ra is igyekszik hangsúlyt fektetni.


Az utcazenészektől a sztárelőadókig
„Minden eseményünk tervezésének első lépése a KoncertBooking kínálatának áttekintése. A keresés szűrési lehetőségeivel a rendezvény igényeire tudom szűkíteni a kínálatot. Nagyon jó, hogy már a keresésnél látom a költségeket, így azonnal tudunk tervezni, sok e-mail váltás és telefonhívás megspórolható. Megkönnyíti a munkánkat, hogy minden információt egy helyen megtalálok.” – emelte ki Mahál-Kicikudisz Alexandra, a százhalombattai Barátság Kulturális Központ igazgatóhelyettese.


Debreczeni Sándor erdélyi promóter a felület egyszerű kezelhetőségét emeli ki, illetve, hogy általa tervezhetőbbé váltak a folyamatok. „Hatékonyan tudok ajánlatokat készíteni az oldal segítségével, látom az árakat, és az útiköltséget automatikusan kiszámolja a felület. A korábbi offline megoldásokkal szemben nem kell már hosszú perceket tölteni az adatbekéréssel, jegyzetelni, majd hosszasan elemezni a lehetőségeket. Számomra a legnagyobb erőssége az oldalnak, hogy olyan idősávokban vagy napokon is használhatom, amikor telefonon nem illik vagy nem lehet zavarni a partnereket.”


Előadói, produkciós oldalról Cory hozzáteszi, hogy számára az a legnagyobb előnye a KoncertBooking használatának, hogy a regisztráció után is független marad, nincs szerződése, ami röghöz kötné. „Egy egyszeri húszperces regisztráció után azonnal elindul a folyamat. Én csak csinálom a feladataim, a zenével foglalkozom, és közben jönnek a fellépések. Trendkövető ember lévén mindig az innovatív megoldásokat keresem, és a KoncertBookingot annak tartom. A funkciók közül kiemelném a dalpromóciót, a PR-t és az automata eseményoldalt. Szinte minden elvégezhető 1-2 perc alatt, és a többi a rendszer dolga.”


Új funkciók a láthatáron
Egy rendezvény finanszírozása mindig több lábon kell, hogy álljon, erre a problémára keresett megoldást a KoncertBooking legújabb fejlesztésével. Egy fesztiválon például általában az tapasztalható, hogy számtalan vállalkozás kínálja a portékáit, szolgáltatásait a fast foodtól kezdve a bérelhető eszközökig. Ezek a cégek egytől-egyig hozzájárulnak a fesztivál költségvetéséhez, így támogatva annak gazdaságosságát. Szintén nem meglepő ma már, hogy egy adott márka uralja a rendezvényt (például az alkoholos italok, üdítők tekintetében). Ezt a szolgáltatásportfóliót hivatott szélesíteni a KoncertBooking szponzorációs funkciója az ország minden pontján, minden nyilvános eseményen. Segítségével a szűkös anyagi lehetőségekkel fesztivált, falunapot szervező települések is széles szolgáltatói bázist versenyeztetve képesek a legkevesebb pénzből a legjobb rendezvény megszervezésére. 


Kétségtelen, hogy internet és a digitalizáció az elmúlt néhány évtizedben drasztikusan megváltoztatta a zeneipart. Valójában a dolgok továbbra is gyors ütemben változnak, amivel a zenei üzletág nehezen tud lépést tartani. Pedig a 21. századi, újító megoldások sok esetben megkönnyítik a zenei szakemberek dolgát, a koncertszervezés terén is.