Magyarországi Ericsson fejlesztést vezet be a T-Mobile US

A budapesti kutatólaboratóriumból induló Ericsson Expert Analytics a vállalat egyik kiemelt terméke és egyben analitikai platformja

  • A T-Mobile US a VoLTE felhasználói élmény további javítása érdekében vezeti be a „Big Data” elemzés Ericsson által fejlesztett megoldását
  • Az Ericsson Expert Analytics (EAA) valós időben méri az általános szolgáltatási minőséget és olyan, a felhasználói élményt befolyásoló körülményeket tár fel, amelyeket a hagyományos megoldások figyelmen kívül hagynak
  • Az EAA egyedülálló betekintést biztosít a VoLTE működésébe és észleli az olyan nehezen kimutatható problémákat, mint az akadozó, vagy elnémuló hang, illetve a csak egy irányban működő beszédhang kapcsolat.

Az Ericsson sikeresen helyezte üzembe az Ericsson Expert Analytics (EEA) megoldást a T-Mobile US-nél, annak több mint 72 millió előfizetőt kiszolgáló országos hálózatán. Az EEA most került először bevezetésre Észak-Amerikában. A T-Mobile az Ericsson megoldásával felügyeli, és emeli új szintre a felhasználói élményt az összes mobil adatszolgáltatásnál, beleértve a Voice over LTE-t (VoLTE), a Video over LTE-t (ViLTE) és a gazdag kommunikációs szolgáltatásokat (RCS), valamint a mobil szélessávot is.

A VoLTE nem csak fejlettebb hangkódolást és lefedettséget biztosít, hanem azt is lehetővé teszi, hogy a T-Mobile a rádióspektrum nagyobb részét használja fel az LTE szolgáltatásokhoz. Ez a fejlett technológia a T-Mobile ügyfelei számára gyorsabb hálózatot és kiváló hangminőséget biztosít.

Mérete és feldolgozásának komplexitása miatt az EAA megoldás egyike a legfejlettebb távközlési analitikai rendszereknek, amely a több ezer, különböző forrásból származó adatot fogadja és feldolgozza. Ez magában foglalja az összes VoLTE hívást és adatátviteli folyamatot a T-Mobile US hálózatán, így naponta nyolcmilliárd rekordnyi előfeldolgozott információt állítva elő. Talán még ennél is fontosabb, hogy az Ericsson egyedi algoritmusai segítségével a T-Mobile képes a hagyományos eszközöknél gyorsabban és nagyobb pontossággal azonosítani a VoLTE hálózatban előforduló problémákat.

Az Ericsson és a T-Mobile szorosan együttműködött és együttműködik az EEA fejlesztésében, így lerövidítve a VoLTE szolgáltatás piacra kerülésének idejét a T-Mobile számára. Az együttműködés eredményeként a szolgáltató proaktív módon azonosíthatja és oldhatja meg az ügyfeleket érintő problémákat több szállítótól származó eszközökre épülő hálózatában. Az EEA bármilyen rádió technológiától, 4G, WiFi vagy keskenysávú IoT hálózattól, valamint egyéb más szállítótól származó hozzáférési, illetve csomagkapcsolt mag- és IMS hálózattól kapott adatot képes elemezni.

Neville Ray, a T-Mobile technológiai vezetője így nyilatkozott: „Globális piacvezetők vagyunk: az összes LTE technológiával bonyolított beszédhívás 80%-a a mi hálózatunkon át zajlik. Az Ericsson Expert Analytics segítségével pedig képesek vagyunk valós időben megoldani a hívásokkal kapcsolatos problémákat, és így továbbra is biztosítani tudjuk azt a kiemelkedő felhasználói élményt az ügyfeleinknek, amelyet el is várnak tőlünk.”

Jan Karlsson, az Ericsson üzleti digitális szolgáltatásokért felelős részlegének vezetője a következőket mondta: „Tovább folytatjuk azoknak az üzleti szabályoknak és adatmodelleknek a meghatározását és kidolgozását, amelyekkel a szolgáltatók cselekvési alapként szolgáló ismeretekhez juthatnak a hálózati adatokból, az Ericsson Expert Analytics pedig az egész iparág számára követendő színvonalat képvisel a felhasználói élmény kezelése terén. A felhasználási eseteink a „Big Data” analitikát a laboratóriumból a valós idejű üzemelésbe ültetik át, és átalakítják azokat a módszereket, amelyekkel a szolgáltatók a szolgáltatásaikat nyújtják az előfizetőknek.”

A kezdeti bevezetés több száz műszaki felhasználót szolgál ki, a T-Mobile pedig tervezi a megoldás kibővítését a teljes szervezetére a valós idejű és offline elemzések felhasználási eseteinek támogatásával az ügyfélszolgálat, az üzemeltetés, az eszközök működésének, illetve a „dolgok internetének” elemzése, valamint a marketing területén.

Az Expert Analytics az Ericsson budapesti kutató laboratóriumából indult. Itt készült az a prototípus, amelyből több évig tartó folyamatos fejlesztői és innovációs munka eredményeként létrejött az Ericsson Expert Analytics, amely ma az Ericsson egyik kiemelt fontosságú terméke és egyben analitikai platformja.

A termékesítésben kulcsszerepet játszott az Ericsson budapesti K+F központja, amely egyben az EEA globális fejlesztő központjává vált.