Magabiztos fölénnyel a Toyota és a Lexus vezeti minden idők legnagyobb felmérésén a legmegbízhatóbb márkák listáját

Kettős győzelmet aratott a Toyota-csoport két márkája a világ legnagyobb fogyasztóvédelmi szervezetének éves megbízhatósági felmérésén.

A Consumer Reports, a világ legmegbízhatóbb, fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó non-profit szervezete idén is elvégezte éves megbízhatósági felmérését, amelynek végeredményét nem kevesebb, mint 640 ezer autótulajdonostól kapott, több mint 300 különböző modellre vonatkozó információ alapján állították össze és hozták nyilvánosságra a tegnapi napon.

Egy dolog továbbra is állandónak bizonyul az autóiparban történő változások közepette: ahogy öt éve minden egyes alkalommal, idén is a Toyota csoport két márkája végzett az élen, bár a tavalyi befutóhoz képest megfordult a sorrend: most a múlt évben ezüstérmes Toyota bizonyult a legmegbízhatóbb márkának, szorosan a nyomában pedig prémium testvérmárkája, a tavalyi legjobb Lexus végzett a második helyen. A további rangsorról a mellékelt grafikon tájékoztat; innen a márkák tavalyi eredményéhez viszonyított fejlődés vagy hanyatlás mértéke is leolvasható.

A legtöbb probléma továbbra is a nagy tempóban kifejlesztett, modern technológiákkal van, legyen szó nagy tudású infotainment rendszerekről vagy sokfokozatú automata sebességváltókról. Mivel azonban a felmérésben 2000. és 2017. között gyártott autókról van szó, a végső sorrend reprezentatívnak tekinthető, hiszen a gyorsan fejlődő technológia nyomán olykor szélsőségesen ingadozó, rövid távú benyomások helyett az éveken át nyújtott, hagyományos szolgáltatások stabil minősége érvényesülhet.

Ennek ellenére meglehetősen nagy ingadozások születtek: vannak márkák, melyek 10 helyet ugrottak előre, mások hetet estek vissza. A három nagy autógyártó kontinens, Európa, Ázsia és Észak-Amerika vonatkozásában ma már egyáltalán nem lehet messze menő következtetéseket levonni; a globális autóipar korában nem a termelés helyszíne, hanem egyéb szempontok (mindenekelőtt a fent is említett elektronikus technológiai tartalom megbízhatósága) határozza meg a vevők jó vagy rossz kedvét.

Fotók: Toyota, Lexus, praticalmotoring.com.au

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .