Lovagiasságból sincs hiány a Golden Globe Race-en
Kopár István a 6. helyen versenyez
A Golden Globe Race-en eredetileg induló 18 bátor vitorlázó közül már csak nyolcan maradtak versenyben. A szóló, kikötés nélküli Földkerülő kihívás valódi erőpróba a legelszántabb vitorlázók számára is, ugyanis semmilyen technológia nem megengedett a fedélzeten, a vitorlázók csakis magukra és hajójukra számíthatnak. Az immár 89. napja Helly Hansen ruházatban versenyző, magyar származású Kopár István jelenleg a 6. helyen halad az Dél-Indiai Óceánon, és a tegnapi nap folyamán egy bajba jutott vitorlázónak nyújtott életmentő segítséget.
Kétségkívül nem könnyű feladat úgy megkerülni a Földet, hogy közben semmilyen modernkori technológiára nem támaszkodhatnak a versenyzők. Néhányan már kiestek a mezőnyből, míg sokaknak komoly hajókárral kellett szembenézniük. Pár napja az indiai Abhilash Tomy-t szerencsésen kimentették, miután hajója átfordult és tönkrement a nagy viharban. De lovagiasságból sincs hiány az erőt próbáló versenyen, Kopár István ugyanis életmentő segítséget nyújtott egy bajtársának a tegnapi nap folyamán, akinek a teljes ivóvízkészlete elfogyott a fedélzeten.
Az említett bajba jutott vitorlázó Kjell Litwin, a Selene hajó kormányosa. Ő szintén egy szóló, megállás nélküli Földkerülésre vállalkozott, azonban nem a Golden Globe Race keretei között, hanem attól függetlenül, június 13-án indult útnak az Egyesült Királyságban található Falmouth városától. Körülbelül 3000 mérföldre nyugatra haladt az ausztráliai Perth-től, amikor segítséget kért a Golden Globe Race rendezőségétől, mivel kritikusan kevés ivóvíz állt a rendelkezésére. A Tradewind 36 típusú hajóval versenyző Kopár István csupán 20 mérföldnyire, nyugatra vitorlázott tőle, így örömmel vállalkozott a feladatra. István szívesen megosztotta vele vízkészletét, és tegnap sikeresen átadott neki 20 liter ivóvizet.
Kopár István egyébként jól van, a legutóbbi rádióbeszélgetésben elmondta, hogy a vitorlázóképessége változatlan, csak a komfort- és versenyképessége nem az igazi. Nehéz napok vannak mögötte, ugyanis felborult a hajója, amelynek következtében elázott a fedélzet nagy része, illetve kisebb töréseket is szenvedett Puffin nevű hajója. Elkezdte a károk felmérését és kijavítását, bár tovább bonyolítja a helyzetet, hogy használhatatlanok a fejlámpái, illetve az első navigációs lámpái is tönkrementek. A viharos napokon kimondottan nagy szüksége volt a körülményeknek leginkább ellenálló, magas minőségű technikai ruházatra, így például a Helly Hansen Ægir Ocean kabátra és nadrágra, amelyek kellő védelmet biztosítottak számára a legzordabb körülmények között is. Jelenleg kedvezőbb a helyzet, István a 6. helyen halad, és ilyen időjárási viszonyok között a Helly Hansen Ægir H2Flow kabát is tökéletes választásnak bizonyul. Rádióbeszélgetésében a Kjell Litwin-nel történtekkel kapcsolatban azt is elmondta, hogy kimondottan jó volt valakivel találkozni a vízen, beszélni vele, és segítséget nyújtani neki.