A KAJAhu lett Az év kereskedője

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Idén második alkalommal rendezték meg Az Év Kereskedője versenyt

A KAJAHU közösségi étterem és piac lett idén Az Év Kereskedője verseny abszolút győztese. A második helyezettnek járó elismerést ezúttal a tavalyi győztes Decathlon kapta, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig három kereskedő, a Spar Magyarország, a Laptop.hu és a Rossmann állhatott fel.

A Mastercard második alkalommal hirdette meg Az Év Kereskedője versenyt azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet az eredeti és különleges megoldásokra, valamint inspirálja a fejlesztéseket, bővítéseket és elismerésben részesítse azokat a kereskedőket, akik minden téren szeretnének többet nyújtani vásárlóiknak. A meghirdetetett 3+1 kategóriában összesen 30 pályázat érkezett, melyekből hatfős független szakmai zsűri választotta ki a legkiemelkedőbbeket.

Az egyik legnépszerűbb kategória A legjobb ügyfélélmény volt, 21 érvényes pályázattal. Olyan kereskedők szálltak versenybe a címért, akik a termékértékesítés során extra élményt nyújtanak vásárlóiknak. A kategória győztese a Cybergastro, azaz KAJAHU közösségi étterem és piac lett, akik újszerű digitális megoldásukkal, valamint sokoldalú szórakoztató lehetőségeikkel – élménypiac, élményfőzés – nyerték el a zsűri elismerését. A második helyezettnek járó oklevelet a Spar Magyarország vehette át az érdi Interspar áruházban megvalósított különleges vevőélményeket bemutató pályázatával. A harmadik helyet a City Taxi szerezte meg megújult mobilapplikációjával, hybrid autókampányával és „Ilyen is volt Budapest” szolgáltatásával.

A legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett online is értékesítenek. A pályázatokban szerepelt az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell, a kereskedő a fizikaihoz képest milyen különbségeket tapasztal az online értékesítésben, és ehhez milyen információkat, adatokat gyűjt, illetve milyen visszaigazolásokat kap a vásárlóktól. Ebben a kategóriában a Decathlon pályázata bizonyult a legjobbnak, kiemelkedően innovatív megoldásaival. Második a BOOK 24 lett többcsatornás eladói rendszerével, melynek része a könyvkuckó, a könyvautomata és még a mobilapplikáció is. A harmadik helyért járó elismerést az Online Príma Hungary kapta a webes és mobil bevásárlásokra fejlesztetett komplex kiskereskedelmi rendszeréről készített pályázatával.

A legjobb mobil app digitális fizetéssel kategóriában az IMO Hungary vitte el a fődíjat IMO Smart alkalmazásával, amely segítségével az ügyfelek könnyedén megtalálhatják a hozzájuk közel eső IMO autómosót, az alkalmazásból kiválaszthatják a mosóprogramot, és bankkártyával ki is tudják fizetni a szolgáltatást. Ebben a kategóriában olyan Magyarországon bejegyzett és hazánkban is értékesítő kereskedők nevezhettek, akik termékeiket mobil applikációs csatornán is értékesítik, és ezen keresztül a vásárlóknak valamely digitális fizetési megoldás használatát is nyújtják.

Azok a kereskedők, akik a meghirdetett három kategória egyikében neveztek, automatikusan versenybe szálltak Az Év Kereskedője elismerésért is. A zsűri abszolút első helyezését A legjobb ügyfélélmény kategóriában győztes Cybergastro, azaz a KAJAHU közösségi étterem és piac érdemelte ki. A második helyezettnek járó elismerést a tavalyi győztes Decathlon kapta. A harmadik helyért járó oklevelet pedig három kereskedő, a Spar Magyarország, a Laptop.hu és a Rossmann vehette át. A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. Ezt a díjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták.

Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a versennyel kapcsolatban elmondta:

Nagy öröm számunkra, hogy idén is számos pályázó szállt versenybe Az Év Kereskedője elismerésért. A benyújtott pályamunkák magas száma és kimagasló minősége is azt bizonyítja, hogy a megmérettetésnek van létjogosultsága a magyar piacon. Bízom benne, hogy a most bemutatott innovatív megoldások példaként szolgálnak majd a szektorban, és a fogyasztók még több ügyfélbarát szolgáltatással találkozhatunk majd vásárlásaik során.”

Az idei év legjobbjait a Business Days 2017 konferencián hirdették ki Tapolcán 2017. szeptember 27-én este, ünnepélyes díjátadó keretében. A kategóriák győztesei egy éven át (2017. október 1. és 2018. szeptember 30. között) használhatják a „Az Év Kereskedője 2017” emblémát és megnevezést.

A teljes rangsor:

Az év kereskedője” kategória

  1. KAJAHU

  2. Decathlon

  3. Spar Magyarország

3. Laptop.hu

3. Rossmann

A legjobb multichannel fejlesztés” kategória

  1. Decathlon

  2. BOOK 24

  3. Online Prima Hungary

A legjobb mobil app digitális fizetéssel” kategória

  1. IMO Hungary

A legjobb ügyfélélmény” kategória

  1. KAJAHU

  2. Spar Magyarország

  3. City Taxi

A szakmai zsűri tagjai voltak:

Dr. Totth GedeonBudapesti Gazdasági Egyetemintézetvezető, főiskolai tanár
Kereskedelmi és Marketing Intézet
Bessenyei IstvánLaurel Számítástechnikai Kfttulajdonos-vezérigazgató
Házi ZoltánBudapesti Kereskedelmi és Iparkamaraosztályelnök
Vatai KrisztinaGS1 Magyarország Nonprofit Zrt.üzletfejlesztési igazgató
Kozák ÁkosGfk Hungária Piackutató Intézetügyvezető igazgató
Hermann ZsuzsannaTrade Magazinfőszerkesztő

A verseny szervezője a Wonderduck Agency, szakmai partnere a Trade Magazin.

További információ: www.azevkereskedoje.hu

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .