Innovatív megoldások vs. fogyasztói igények

A Research and Markets 2019-es „Élelmiszer & Üdítő csomagolás innováció” („Food & Beverage Packaging Innovation” report) című jelentése szerint (2):

  • A nem otthon, hanem útközben (ún. „on the go”) történő fogyasztás esetén kedvelt az egy adagos, visszazárható, kényelmes csomagolás.
  • Ugyanezek a fogyasztók ugyanakkor szeretnék kiváltani az egyszer használatos műanyagot, és fenntarthatóbb alternatívákat keresnek, például biológiailag lebontható szívószálat vagy újrahasznosítható elviteles palackokat.
  • A fogyasztók személyre szabott élményeket keresnek, ezért a csomagolási innovációnak interaktívnak, játékosnak és érdekesnek kell lennie.
  • A vásárlók az élelmiszerek minőségével is foglalkoznak, így az a csomagolás, amely biztosítja az eltarthatóságot vagy a minőségi garanciákat, előnyre tesz szert.
  • Az e-kereskedelem továbbra is bővül, ezáltal a termékinnovációnak kisebb tömegű és mégis tartós megoldásokat kell tartalmaznia, amelyek megfelelnek a szállítási igényeknek.
  • A fiatalabb generációk hajlandók többet fizetni a környezetbarát csomagolásért, ami szintén fontos tényező az innovációban és ezáltal az ökológiai lábnyom csökkentésében.

A fenti lista alapján látható, hogy a kreatív tervezők, fejlesztők és a gyártók számára komoly fejtörést jelent a minden szempontból megfelelő, a fogyasztói igényekhez és a környezetvédelmi előírásokhoz is illeszkedő innovatív csomagolóanyagok előállítása. Az elkövetkező évek, évtizedek feltehetően ennek a munkának az újabb és újabb eredményeiről fognak szólni.