Inno d’Or – Év Innovációja 2022 elismerést kapott a P&G

Átadták az Inno d’Or – Év Innovációja 2022 díjakat, a verseny Kozmetika kategóriájában elismerést kapott a P&G fenntartható csomagolási rendszere, amelyet tavaly tavasszal vezettek be Magyarországon is.

A Trade magazin által életre hívott új verseny célja, hogy évről évre olyan értékteremtő innovációkat jutalmazzon, amelyek meghatározható vásárlói, fogyasztói igényre nyújtanak megoldást, valamely nevesíthető trendbe illenek, vagy egy meglévő, meghatározható igényből inspirálódott fejlesztés eredményei. A pályázatokban bemutatott újdonságok értékelését négy szempont (innováció, trend, piaci előny, piaci esély) alapján végezte a szakmai zsűri, azoknál a termékeknél, ahol ez lehetséges volt, érzékszervi bírálatra is sor került.

A P&G Felelős szépségápolás (P&G Responsible Beauty) programjának keretében kifejlesztésre és bevezetésre került fenntartható csomagolási rendszerével indult a versenyen, amelyen elnyerte az Inno d’Or – Év Innovációja 2022 díjat.

A P&G Felelős szépségápolás hosszútávú, az üzleti működésbe integrált megközelítés, amely minden szereplő fejlődését és tevékenységét vezérli a P&G Beauty márkák esetében. A felelősségteljes növekedés biztosítása érdekében ez a rendszerszemléletű gondolkodás öt alapelvre épül: összefüggő és egymástól függő minőség és hatékonyság, biztonság, fenntarthatóság, átláthatóság, egyenlőség és befogadás.

A kezdeményezés részeként a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek új csomagoláscsaládja, az alumíniumflakonból és utántöltőtasakból álló innovatív utántöltő rendszer háztartások millióinak teszi lehetővé, hogy újrahasznosíthassa és újrahasználhassa a csomagolást, valamint csökkenthesse a műanyagfogyasztást. A fejlesztés a P&G Beauty Europe azon tervének része, amely szerint csomagolási kötelezettségvállalásait 2030-ról 2021-re hozta előre. Törekvésiek nyomán 2021 végére a P&G Haircare Europe sampon és kondicionáló flakonjai teljes mértékben újrahasznosíthatóvá váltak, 50%-kal csökkentették a szűz műanyag felhasználását, és a tavaly bevezetésre került alumínium utántöltő csomagolási rendszerrel újrafelhasználhatóvá tették teljes hajápolási portfóliójuk csomagolását.