Az XXXLutz áruházak már várják a vásárlókat

Óriási nyitási akciók a kívül-belül átalakított üzletekben

Befejeződött az egykori Kika lakberendezési áruházak átalakítása. A lezárult márkaváltás révén mostantól az új tulajdonos, az XXXLutz nevén működnek tovább az üzletek – jelentették be a budaörsi XXXLutz Áruház ünnepélyes megnyitóján. A budaörsi áruház mellett a két budapesti, a győri, a debreceni és a pécsi áruház is megújult arculattal, óriási nyitási akciókkal várja a vásárlókat.

Lezárult a márkaváltás és a teljes külső-belső átalakulás: mostantól XXXLutz néven működnek tovább a Kika hazai üzletei. A hat magyarországi egységből álló hálózatot tavaly vásárolta meg az osztrák Signa cégcsoporttól a szintén osztrák XXXLutz cégcsoport, amely Magyarországon a Mömax és a Möbelix áruházakat is üzemelteti. Az üzletek átadás-átvétele 2019 végén kezdődött meg, idén augusztusban pedig elindult az áruházak átalakítása is. Az átalakítási munkák, illetve a teljes márkaváltás folyamata mostanra zárult le. Október 15-től a két budapesti, a budaörsi, a győri, a debreceni és a pécsi áruház megújult arculattal, a bejáratánál pedig a márkára jellemző piros székkel, üzleteiben pedig óriási nyitási akciókkal várja a vásárlókat.

Bakó Ádám, az XXXLutz Lakberendezési Kft. beszerzési vezetője a budaörsi XXXLutz Áruház ünnepélyes megnyitóján a márkaváltásról elmondta: nagyon sok beszállítóval továbbra is kapcsolatban maradnak. „Továbbra is nagy teret biztosítunk azoknak a magyar beszállítóknak, akikkel együtt dolgoztunk, és akikkel nagyon elégedettek vagyunk. Külön öröm, hogy ezt a cégcsoport osztrák központjában is támogatták” – mondta a beszerzési vezető. Az XXXLutz cégcsoport hazai jelenlétével kapcsolatban kiemelte: a Möbelix áruházak a bevezető árszegmenst fedik le, míg a Mömax a fiatalos, trendi dolgokat kínálja a vásárlóknak. „Ezeket kiegészítve az XXXLutz áruházak nagyon széles kínálatot biztosítanak, ami nemcsak a bútorok, hanem a lakáskiegészítő termékek terén is igaz” – tette hozzá.

Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára kiemelte: sokatmondó és egyértelmű visszajelzés Magyarország üzleti és gazdasági környezetéről, hogy az 5,1 milliárd eurós árbevétele alapján a világ második legnagyobb bútorkereskedelmi láncának számító (13 országban 320 üzlettel rendelkező) XXXLutz cégcsoport bővíti magyarországi jelenlétét. Hozzátette: a bővítés egy lendületes hazai kiskereskedelmi piacon történik, hiszen a szektor forgalma a járvány kitörése előtti 81 hónapban megszakítás nélkül folyamatosan bővült, majd a koronavírus támasztotta kihívásokból gyorsan talpra állt. „Az ágazat összességében további prosperálásra számíthat” – szögezte le.

Mag. Jürgen Schreder, az osztrák nagykövetség kereskedelmi tanácsosa kiemelte: az XXXLutz cégcsoport a mostani bővítéssel már 23 áruházat működtet az országban. „A Magyarországon 1999 óta jelen lévő cégcsoport mostani bővítése azt mutatja, hogy az XXXLutz számára Magyarország nagyon fontos piacot jelent” – mondta.

„Számunkra nem ismeretlen az XXXLutz cégcsoport, hiszen a Mömax már évek óta jelen van Budaörsön, és nagyon sok elégedett vásárlót tudhatnak maguk mögött” – mondta Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere, aki egyben boldog születésnapot is kívánt az XXXLutz-nak, hiszen a céget 75 évvel ezelőtt, 1945-ben alapították. „A cég filozófiájának középpontjában azóta is az elégedett vásárlók, a minőségi termékek, a széleskörű szolgáltatások és a jó ár/érték arány áll” – tette hozzá a polgármester.

A márkaváltás több hónapos munka eredménye, ráadásul a hat üzlet az átalakítás idején mindvégig működött, amelynek során a teljes külső-belső átalakítás mellett új IT-rendszer kialakítása és beindítása is megtörtént.

A márkaváltás ellenére megmaradnak az üzletek választékában a kedvelt magyar márkák és a korábbi slágertermékek. A hazai áruházak eddig több mint negyven hazai beszállítóval dolgoztak, többségük továbbra is marad a szortimentben. Ilyen kiemelt partner például a Kanizsa Trend vagy a Naturtex. Az XXXLutz áruházakban ugyanakkor az új tulajdonos szélesebb beszállítói körének köszönhetően Magyarországon eddig ismeretlen prémium és saját márkás termékekkel bővül a választék és 15-20 százalékkal nő az azonnal elvihető áruk aránya. A legtöbb fajta termék a legnagyobb, fővárosi és budaörsi áruházakban megtekinthető, de természetesen minden terméket meg lehet majd rendelni a vidéki üzletekből is. A megnövekedett kínálat tárolását a hálózat meglévő raktárai mellett egy Üllőn kialakított 17 ezer négyzetméteres raktár is támogatja.

Az áruházakban elérhető széles választék nem csak a vásárlók minőségibb kiszolgálása miatt fontos. Az XXXLutz hisz abban, hogy az online csatornák erősödése mellett a hagyományos offline kereskedelemnek továbbra is kiemelt szerepe van a lakberendezésben: a termékek kipróbálhatók, az eladók pedig tanácsadók. A társaság nagy hangsúlyt fektet az egyedi rendelésű bútorokra, az üzletekben ehhez szakszerű segítséget is nyújtanak a vásárlók számára, akiknek így nem kell kompromisszumot kötniük, ha otthonuk kialakításáról van szó.

Az XXXLutz azonban nem csak a választék terén hoz megújulást. A magyarországi üzletekben is elindul a Premium Card program, a márka európai hálózatában már nagy sikerrel működő törzsvásárlói rendszer. Ennek keretében az üzletláncnál a hónapról hónapra megújuló exkluzív ajánlatokon, limitált vásárlási lehetőségeken, nyereményjátékokon túl minden évben vásárlási utalvánnyal és születésnapi meglepetéssel honorálja majd a vásárlók hűségét. Emellett szolgáltatások széles körét biztosítják az üzletek a 3D tervezéstől a varráson át a kisteherautó bérlésig, a bútorok összeszereléséig.

Az újdonságok mellett az XXXLutz nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a vásárlók a korábbi vásárlásukhoz fűződő jogaikat megőrizzék, így az áruházakban eddig megrendelt termékek esetében továbbra is érvényben maradnak a garanciák, illetve az ügyfélszolgálat is készséggel áll rendelkezésre ezekben az ügyekben.