Az őszi szünet jót tesz a Halloweennek és a játékbolti forgalomnak is

2000 forintot költünk maskarákra és beindul a karácsonyi szezon is

Több, mint 600 család bevonásával felmérést készített a Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex arról, hogy ki hogyan ünnepli a Halloweent, illetve mivel töltik az őszi szünetet. A válaszolók 5% gondolja úgy, hogy a Halloween csak egy külföldi hagyomány majmolása, ezért nem kedveli, de tízszer annyian vannak, akik jó bulinak tartják. A válaszadók 89 százaléka azt állította, hogy ismeri az október utolsó napja köré szerveződő ünnep eredetét; több, mint 80 százalékuk töklámpást is készít, egyharmaduk pedig be is öltözik egy-egy Halloween partira és körülbelül ugyanennyien szabadtéri buliba is mennek. A megkérdezettek csupán 6 százaléka vallotta be, hogy egyáltalán nem tartja ezt az ünnepet, közel 14% pedig horrorfilmet néz. Fejenként 1-2000 forintot költenek a legtöbben, 20% alatt van azok száma, akik akár 5000 forintot is kiadnak egy-egy Halloween eseményre készülődve. A válaszolók 5% gondolja úgy, hogy a Halloween csak egy külföldi hagyomány majmolása, ezért nem kedveli, de tízszer annyian vannak, akik jó bulinak tartják.

A Játékszigetnél kapható ijesztő dekoráció és a jelmezek a legnépszerűbbek a válaszadóink 60 százaléka szerint, az arcfestékeket és sminkkészleteket pedig közel 40 százalék választaná. Az idei év sláger termékei, a zselés masszák, az úgy nevezett slime-ok a Halloween kellékek között is megjelennek, például zombik vagy egyéb rémisztő dolgok is slime-ban úsznak, de népszerű lesz még a vámpírfog, arcfestő szettek, szörnyes jelmezek is. A Halloween ugyan nem okoz jelentős forgalom növekedést a játékboltokban, de új, rövid ideig futó termékkategóriát alakít ki és beindítja a karácsonyi szezont. Az online felmérés szerint a családok átlagosan 1-2000 forintot költenek erre az ünnepre és az üzletekben felmérik a karácsonyi ajándéknak szánt játék választékot is. Ezután a november 3-i internetes vásárlás napja 300 százalékkal növeli a webáruházunk forgalmát, melyet november végén a Black Friday követ, általában 30-szoros növekedést produkálva egy átlagos novemberi naphoz képest. A Játéksziget üzletekben az éves forgalom 60%- át kitevő karácsonyi szezonban 2018-ban 5%-os növekményt céloztunk meg – mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője.

Az őszi szünettel való egybeesés segít a pihenésben és a Halloween bulira készülésben is. A Formatex által megkérdezett szülők közel 60%-a leginkább otthon pihen, 40% valamilyen környékbeli családi programot választ, 7,6% tervez belföldi utazást és csak 1,1% utazik külföldre.