A budapestiek fele kártyával fizet a tömegközlekedésért

Gion Gábor, a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős államtitkára nyitotta meg a Mastercard innovációs kiállítását.

A 21. századi városi élet egyik legnagyobb kihívása a közlekedés és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások hatékony és fenntartható üzemeltetése. Ezért helyezte fókuszba idén a mobilitást a Mastercard innovációs kiállítása a Mastercard Tech Show, melynek megnyitó beszédében Gion Gábor államtitkár megerősítette a szaktárca elkötelezettségét a közösségi közlekedés területén a fizetési innováció valamint a készpénzmentesítés irányában.

Gion Gábor hangsúlyozta, hogy a gazdaság egyre több területén vállal aktív szerepet a készpénz visszaszorításában a Pénzügyminisztérium, az elmúlt években lezajlott sikeres kártyaelfogadói kampány, valamint a folyamatban lévő készpénzmentes iskola program mellett a szaktárca támogatja a közösségi közlekedésben is az elektronikus fizetés térnyerését. Ez nem csak biztonságosabb az embereknek, de jelentős mértékben hozzájárul a gazdaság fehérítéséhez is – emelte ki Gion Gábor, a Pénzügyminisztérium államtitkára.

A konferencián részt vett Sapan Shah, a Mastercard vállalati együttműködésekért felelős alelnöke, aki elmondta: „Az ENSZ becslése szerint 2050-ig a világ népességének 70 százaléka városokban él majd, ráadásul 2030-ra évente 1,8 milliárd turista látogatásával is számolni. Mindez komoly kihívást jelent a városvezetőknek, hiszen a népesség koncentrációja miatt a mobilitás az egyik legfontosabb kérdés, amire megfelelő válaszokat kell találnunk” – tette hozzá a Mastercard alelnöke.

A BKK adatai alapján Budapesten is egyre nyitottabbak az utasok a készpénzmentességre, ha a jegyváltásra kerül sor. A BKK személyes értékesítési és ügyfélszolgálati pontjain, valamint az automatáknál történő vásárlások mintegy 45 százalékát egyenlítették ki bankkártyás fizetéssel az elmúlt egy évben – a BKK közlése szerint. Ez közel 5 százalékos növekedést jelent az azt megelőző időszakhoz képest. A BKK adatai szerint nem csak a kártyás vásárlások száma, de azok értéke is nőtt 35,5 milliárd forintról körülbelül 44,5 milliárd forintra a tavalyi év azonos időszakához képest.

A MOL Budapesten a BKK-val közösen indította el a MOL Bubi közbringarendszert 2014. szeptember 8-án, és jelenleg 1846 bringát használhatnak a felhasználók és mindezt 143 dokkoló állomásról vehetik fel Budapest szerte. A közbringarendszer sikerességét mutatja, hogy az elmúlt 4 évben mintegy 2,9 millió használat alkalmával közel 5,8 millió km-t tettek meg az almazöld MOL Bubi biciklikkel.