Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára

Posted on 2023.09.18.2023.09.17. By blogger

Ez az üzleti modell mentheti meg a magyar üzleteket a vásárlókért folytatott küzdelemben

Az elmúlt években világszerte számtalan új értékesítési csatorna jött létre, amelyek meghatározó része ma már digitális. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a piaci verseny globálissá vált, melyben a hazai kereskedők nagy részének – pár üdítő kivételtől eltekintve – sajnos óriási hátránnyal kell megküzdenie. Radó Mátyás, az augusztusban megjelent „Egységesített Kereskedelem” című üzleti szakkönyv társszerzője szerint a legtöbb hazai tulajdonú kereskedelmi vállalat még a webáruháza felépítésével birkózik, miközben már rég az üzleti evolúció egy következő szintjével, az omnichannel szemléletű értékesítés kiépítésével kellene foglalkoznia. Ez a lemaradás azt eredményezi, hogy a hazai kiskereskedelem fájdalmasan ki van szolgáltatva a környező országokból a magyar piacra belépő, erősebb versenyzőknek. Ahhoz, hogy a hazai kereskedelem helyzete pozitív fordulatot vegyen, paradigmaváltásra lesz szükség, melynek során a hazai üzletek sem kerülhetik el, hogy bizonyos értelemben technológiai vállalatokká alakuljanak át.

A túlfogyasztás korában minden eddiginél nagyobb veszélyben vannak a kereskedők

Az elmúlt 3 évben csak az USA-ban 148, legalább 100 üzletet működtető kiskereskedelmi hálózat fejezte be a működését. A változásoknak áldozatul eső szereplőkben fellelhető közös vonás, hogy alábecsülték az online kereskedelem jelentőségét és nem ismerték fel benne a versenyképességük megőrzéséhez létfontosságú faktort. A szakértő szerint napjainkban azok a piaci szereplők, akik nem tudnak túllépni a gyártók és vevők közötti „áruállomásoztató” szerepükön, jelentéktelenné válnak a vásárlók szemében. “Ambivalens érzés látni, hogy egy olyan korszakban, amikor minden eddiginél többet fogyasztunkés minden korábbinál könnyebben jutunk hozzá bármilyen termékhez, az egykor óriási piaci kapitalizációval rendelkező kereskedő vállalatok nem tudnak élen maradni a versenyben. A ma is sikeres cégek annak köszönhetően maradnak relevánsak a vásárlók szemében, hogy túllépnek az alapvető eladási gyakorlaton, és olyan szolgáltatási portfóliót alakítanak ki, amivel a vevők igényeinek, problémáinak egy szélesebb körét oldják meg.” – fejtette ki Radó Mátyás, az e-kereskedelmi tanácsadással és fejlesztésekkel foglalkozó OANDER Development Kft. egyik tulajdonosa.

Az omnichannel értékesítés túlélési stratégia lehet a klasszikus kereskedők számára

A piac jelenlegi állása azt mutatja, hogy a kereskedelem domináns pozícióit Magyarországon ma főként globális vagy regionális top kereskedők foglalják el, a hazai tulajdonú vállalatok pedig lassan, de biztosan lemaradnak ebben a versenyben.Az igazán eredményes kereskedelem mostanra egy többdimenziós és integrált játéktérré alakult, ahol a különböző csatornák erős kölcsönhatásba lépnek egymással. Azok a vállalatok, akik ezt felismerik, immár az omnichannel, azaz a „minden csatornás” megközelítést alkalmazzák, tehát arra törekednek, hogy a vásárlók számára ugyanolyan élményt nyújtsanak minden érintkezési ponton, függetlenül attól, hogy az adott csatorna fizikai, digitális vagy egyéb személyes interakció. Az omnichannel stratégia biztosítja, hogy a fogyasztók a lehető legkényelmesebb módon teremtsenek kapcsolatot a kereskedőkkel, ami napjainkban elengedhetetlen eleme a kiváló vásárlói élménynek. Ennek a kiszolgálási modellnek a bevezetése tehát egy fontos stratégiai lépés lehet a hazai kereskedőknek a vásárlókért folytatott küzdelemben.

“Az üzleti világ gyors változásainak egy leginkább kitett szektora a kereskedelem. Az értékláncok rövidülnek, amiből a kizárólag az áruközvetítéssel foglalkozó kereskedők egyre nagyobb számban kiszorulnak. Sok hazai szereplő sajnos még így sem realizálja, hogy ezek a tényezők mennyire átalakítják az üzleti környezetet. 2023-ban pusztán egy webáruház indítása már nem elég ahhoz, hogy a kereskedők relevánsak maradjanak a vásárlóik számára. Napjainkban a jövőorientált gondolkodás a teljes üzleti modell átformálásáról szól.” – hívta fel a figyelmet Radó Mátyás, az OANDER Development Kft. egyik tulajdonosa, az Egységesített Kereskedelem című üzleti szakkönyv társszerzője.

Skálázható fejlődési fázisok és a nirvána

Amikor egy vállalat elkezdi kialakítani omnichannel szolgáltatásait, azok eleinte még igen fragmentáltak. Nem minden szolgáltatás érhető el minden csatornán, nem minden tevékenység követhető mindenhol, ahol az áruelosztási szereplőknek szüksége lenne rá és az azonnaliság élményét sem lehet mindenhol biztosítani. Az egységesített kereskedelem nirvána állapota akkor valósul meg, ha a vevők és az értékesítők minden érintkezési ponton teljes mértékben tisztában vannak a fogyasztói interakciók minden részletével, és nincs olyan szolgáltatás, amelyet ne lehetne az összes csatornán azonos minőséggel elérni és követni. Azonban, mivel az idő előrehaladtával új technológiák és szolgáltatások jelennek meg, az egységesített kereskedelem állapotának elérése állandóan kitolódik, így ez egy folyamatosan mozgó célpont, amelyhez csak közelíteni lehet, de elérni sosem.

“A könyvünk célja annak bemutatása, hogy a kereskedelem digitalizációja nemcsak IT probléma, hanem üzletfejlesztési kihívás is. Éppen ezért a vállalatvezetők fókuszát a fizikai és digitális értékesítési csatornák közötti akadályok felszámolására, a kereskedelmi folyamatok módszeres átalakítására és összehangolására kell irányítani.” – hangsúlyozta Ocskay László, a könyv másik társszerzője, majd folytatta: “Ez az üzleti szakkönyv abban nyújt a vállalatok számára útmutatást, hogy miként lehet egy digitális kereskedelmi gyakorlatot sikeresen beilleszteni a vállalat működésének egészébe. Könyvünkben a digitális csatornákon elérhető üzletág kiterjesztések stratégiáit tárgyaljuk és mutatjuk be számos szemléletes példán keresztül, melyek mind hozzásegítik a hazai vállalkozásokat ahhoz, hogy megőrizzék versenyképességüket és relevanciájukat a dinamikusan változó piacon.

A hazai szereplők kitörési lehetőségei

Az “Egységesített Kereskedelem – Miként építenek a sikeres kereskedővállalatok összehangolt szolgáltatói ökoszisztémát?” könyv szerzői Ocskay László és Radó Mátyás, több mint egy évtizedes széleskörű iparági tapasztalat alapján vezetik az olvasót azokon a fejlődési fázisokon keresztül, amelyeket a sikeres kereskedelmi vállalatok alkalmaznak az összehangolt szolgáltatói ökoszisztémák kialakításához. A könyv rámutat, hogy az online kereskedelem nem csupán egy alternatív értékesítési csatorna, hanem egy olyan lehetőség, melynek kiaknázásával a hazai vállalatok is átfogóbb és magasabb értéket nyújtó szolgáltatásokat kínálhatnak az ügyfeleik számára.

” Úgy gondolom, hogy optimistának kell lennünk a jövőt illetően, hiszen a magyar kiskereskedőknek is megvan az esélyük arra, hogy saját előnyeinket felhasználva megkülönböztessék magunkat a piacon. Ebben a régiós terjeszkedésben előttük járó szereplők lehetnek példaértékűek számukra. Ha a hazai vállalatok a helyi beágyazottságra építve teljes körű omnichannel integrációt valósítanak meg, akkor a tisztán digitális szereplőkhöz képest vonzóbb értékajánlatot tudnak kínálni és vissza fogják nyerni a korábbi erejüket.” – fejtette ki Ocskay László az Egységesített Kereskedelem szakkönyv társszerzője.

Egységesített Kereskedelem – Miként építenek a sikeres kereskedővállalatok összehangolt szolgáltatói ökoszisztémát?
Legyen szó kereskedőkről, gyártókról vagy szolgáltatókról, azok a vállalatok maradnak talpon a jövőben, amelyek nemcsak polcon sorakozó termékeket kínálnak, hanem szolgáltatóként teljes, sokcsatornás ellátási ökoszisztémát biztosítanak a vásárlóik számára. Az Egységesített Kereskedelem egy olyan üzleti szakkönyv, ami ennek eléréséhez járul hozzá.
A könyvről bővebben itt található információ: www.unifiedcommerce.digital

A szerzőkről:

Ocskay László

Közgazdász, a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett, az OANDER ügyvezetése mellett a Kürt Akadémia oktatója. Rendszeres előadó a hazai e-kereskedelmi konferenciákon és szakmai képzéseken, ahol minden lehetőséget megragad az egységesített kereskedelem evangelizálására. Kutatásainak és elemzéseinek középpontjában a hazai kereskedővállalatok versenyképességének javítása áll. Kiemelten foglalkozik értékesítő vállalatok több országos, régiós szereplésének felépítésével, illetve az egységesített kereskedelemmel járó technológiai kihívások megoldásával. Emiatt az automatizált kereskedelem és kiszolgálási folyamatok, valamint az ökoszisztéma szemlélet lelkes népszerűsítője. Olyan vállalatok digitális piacra lépését és fejlődését segítette, mint a DIGI, K&H Bank, Rossmann, Alinda, DIEGO vagy a Masterplast.

Radó Mátyás

Diplomáját szintén a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte, az elmúlt 18 évben számos vállalattal dolgozott együtt digitális átalakulási projekteken. Elsődleges szakterülete az egységesített kereskedelem felé vezető fejlesztési programok kidolgozása és az értékesítési csatornák segített konverziójának javítása. Előszeretettel facilitál koncepcionális tervezési workshopokat, amelyek alkalmával törekszik a csapatokból minél több innovatív ötletet előcsalogatni, azokat pedig az operatív megvalósítás útjára léptetni. Munkája során ügyfeleinél igyekszik meghonosítani az inkrementális beruházási szemléletet és változó követelményekhez igazodó agilis gondolkodásmódot. Tapasztalatainak hátterét olyan vállalatoknál zajlott digitális projektek adják, mint a Nestlé, a Duna House, az iSTYLE, Liget+, a Szépművészeti Múzeum vagy a Repjegy.hu.

Kontrollcé-kontrollvé, Kütyütroll Tags:digitális stratégia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: 5000 négyzetméteres építőanyag- és barkácsáruház nyílt Gödön
Next Post: Határon túl is keresik a legokosabb fiatal agrártudóst

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • Microsoft mennyiségi licencértékesítés a Tech Data-nál Kontrollcé-kontrollvé
  • Három új szakirányú továbbképzést hirdet a MATE Kontrollcé-kontrollvé
  • Az internetes piacterek biztonságos használatára figyelmeztetnek a csalások terjedése miatt Az MTIblogger (is)
  • így tehetjük vírusmentessé a tanévkezdést Kontrollcé-kontrollvé
  • A fejedben dőlnek el a legnagyobb csaták? Kontrollcé-kontrollvé
  • Jobb későn, mint… Cool Tour
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Fotókon a TORSUS PRAETORIAN
  • Az amerikai autógyártók hétvégén is tárgyalnak a sztrájkoló dolgozók képviselőivel
  • Fotókon a vadonatúj Kona Electric
  • Újabb nagy lépés a címvédés felé
  • „THE NEUE NEW”
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A Porsche Design 8000 dollár értékű órát készített, kizárólag 718 Spyder RS vásárló számára Kütyütroll
  • Edzésekhez ideális órákat mutatott be a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése Játéktroll
  • A kreatív-, szabadtéri- és társasjátékokat keresi a legtöbb család Játéktroll
  • Biomasszából készült okosórával köszönti a tavaszt a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • Teljes fém GM-B2100GD Kontrollcé-kontrollvé
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.