Kiskaput nyitott a hirdető cégeknek a Facebookra
Szinte lehetetlen reklám nélkül tömegeket elérni a közösségi oldalon
30-40 algoritmus is jobban támogatja a Facebook a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzéseket nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa arról beszél, 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a Facebook dedikált ügynökségekkel szerződik annak érdekében, hogy minél egyedibb tudja kiszolgálni a közönséget. Az együttműködőek így olyan béta fejlesztések, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, amelyeknek már eredményesebb és költséghatékonyabb kampányokat tudnak folytatni a tesztidőszakban.
Rendkívül nehéz, már-már a lehetetlen kategória fizetett hirdetések nélkül követői bázist építeni a Facebookon, de annak sincs egyszerű dolga, aki organikus módon szeretne a posztjainak sok tízezres elérést az egyik legkedveltebb közösségi oldalon.
Berta Gergő, a több 35 ezer sikeres kampányt mint magának tudó Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető mindenekelőtt azt javasolja a cégeknek, aki csak teheti, videókkal próbálkozzon, a Facebook algoritmusa ugyanis a tartalmakat jobban támogatja a fotóknál és a szövegeknél.
„Videók mindig 1-2 perces felvételekben gondolkodjunk, ha a téma engedi, ezt követően már láthatóan bezuhan az online figyelem. Fontos még, hogy minden esetben feliratozzuk is a videókat, mert Magyarországon 85 százalékban hang nélkül nézik azokat a felhasználókat. célszerű nagy hangsúlyt fektetni arra is, hogy hol készül a felvétel, és milyen minőségben, egy silányan megvágott videón ugyanis a legtöbb azonnal átgörget” – mutatott rá.
Hozzátette, ha képekkel akarja újat mutatni a követőinknek, akkor minél élethűbb, embereket ábrázoló fotókat alkalmazzuk. Jó, ha ezek tartalmaznak valamilyen grafikai elemet is, melyek felkeltik a usereket is, valamint ha színvilágban illeszkednek a márka színeihez, amivel a brandépítést segíthetjük elő hatékonyan.
A marketing szakértő kiemelte, ha az organikus bejegyzésekkel nem sikerült átütő eredményt elérni, akkor sem kell elkeseredni, mert a fizetett hirdetéseknek nagyobb teret ad a Facebook, és egy jól beállított kampánnyal szép számokat lehet elérni, ráadásul célzottan, a releváns közönséghez lehet eljuttatni a tartalmakat. .
Dedikált ügynökségek kezébe adták a siker kulcsát
Mint mondta, statisztikáik alapján akár tízszer is jobb lehet egy adott cég kampánya, ha nem egy egyszerű, hanem egy professzionálisan beállított hirdetéssel dolgozik. A reklámok sikeres ugyanis nemcsak maga a tartalom milyen meg, hanem az is, hogy maga a célzás, hova tereljük az embereket, mi a sales stratégia, mennyit költünk, mennyire jó az ár-érték ajánlat, és egyáltalán mi a hirdetett termék vagy szolgáltatás.
„A Facebooknak célja, hogy minél egyedibben tudja kiszolgálni a közönséget. Ennek egy 2023-as mérföldköve, hogy dedikált ügynökségek – mint amilyen a Maximum Business – olyan béta fejlesztésekhez, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, amiket a Facebook csak hónapokkal később enged ki a piacra. Ez viszont a dedikált ügynökségek partnerei már a tesztidőszakban profitálhatnak, ráadásul a vásárlók is elégedettek lesznek, hiszen jobb minőségű és hitelesebb hirdetésekkel” – magyarázta.
A Facebook és a dedikált ügynökség közti együttműködés kulisszatitkaként említette, hogy a fióktiltások esetén az érintett fióknak nem kell többé az ügyfélszolgálathoz fordulniuk, a Maximum Businessnek ugyanis magas szintű hozzáférése van a Facebook belső rendszeréhez, könnyebben lehet problémákat okozni és nem kell kört futni. a robotok által adott válaszokkal.
Berta Gergő azzal zárta gondolatait, a világában a cégek profi szakértői csapat hiányában már nagyon nehezen tudnak boldogulni, mert ez is egy összetett szakmává vált, ami naprakészen követel meg. A dedik ügynökségek kezébe adott lehetőséget viszont kulcsa lehet a jövőbeni kampányok sikerének, ráadásul egy olyan kiskapuról van szó, amit most nyitottak meg itthon először.