Kihirdették a CheckINN Revitalizátor ötletverseny nyerteseit

A CheckINN és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ötletpályázatának nyertes csapatai barlangi búvárbázissal és újragondolt hajókirándulással revitalizálnák a főváros jobb sorsra érdemes övezeteit.

Október 7-én díjátadóval zárult a CheckINN és a MOME elhagyatott vagy funkciójukat vesztett ingatlanok turisztikai újrahasznosítására kiírt hallgatói ötletpályázata, a CheckINN Revitalizátor. Köszöntőjében Kun Zsuzsanna, a MOME vezérigazgatója kiemelte a verseny sokszínűségét, hiszen a CheckINN Revitalizátor többek között szociológus, építész, bölcsész, közgazdász és urbanisztika szakos hallgatókat is megmozgatott. Hozzátette, hogy azért csatlakoztak örömmel az ötletpályázathoz, mert a MOME missziójának tekinti a közösség szolgálatát, és szívesen keresi a jó válaszokat a jelen kihívásaira.

Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója elmondta, hogy a versenykiírásra 26 pályamű érkezett, ami – új koncepcióról lévén szó – örvendetesen magas szám. „A CheckINN négyéves történetében ez már a sokadik versenyünk, de mindig igyekszünk feszegetni a határokat, szeretünk kilépni a komfortzónánkból, ezért számunkra minden egyes ötletpályázat nagyon izgalmas. Szívesen aposztrofáljuk magunkat turisztikai hubként, ezzel együtt keressük a különböző szakmai területeken átívelő lehetőségeket, a közös koncepcióalkotást, az ebben rejlő szinergiák kihasználását. Ez volt a célunk a rozsdaövezetek újjáélesztését és a turizmust összekapcsoló hallgatói ötletpályázat kiírásával is” – hangsúlyozta.

A verseny szíve a mentorálás volt

A második fordulóba tíz csapat jutott tovább. Ebben a szakaszban részletesebben kellett bemutatni a választott helyszínen található barnamezős építészeti objektumokat egy üzleti terv keretében, és az is a feladat része volt, hogy a versenyzők a javasolt koncepciót építészeti szempontból is kidolgozzák és ábrázolják. Emellett vizsgálniuk kellett az új funkció környezeti hatását, a fenntarthatóságot, valamint a marketing- és kommunikációs lehetőségeket.

A munka során Eke Dániel építész, a MOME alumnusa, a Pálma építészközösség tagja, Guba Sándor építész, a MOME doktorjelöltje, a GUBAHAMORI építészstúdió alapítója és Takács Márton, a Moore Global hotel és turizmus nemzetközi iparági vezetője mentorálással segítették a csapatokat.

A díjátadón Eke Dániel elmondta, hogy a közös munka során élmény volt számukra a fiatalok friss, béklyóktól mentes gondolkodásmódja, az elképzelések olykor eredeti megvalósítása, s bár kifejezetten érdekes felvetések is születtek, a döntőbe jutott tíz csapat a realitás talaján tudott maradni. Hozzátette, hogy építészként nekik is izgalmas volt figyelemmel kísérni turizmusszakértő mentortársuk, Takács Márton szakmai hozzászólásait. Guba Sándor kiemelte, hogy leginkább a városi kapcsolódások felfejtésében, az összetett munkára segítésben tudták támogatni a csapatokat, és az is öröm volt számukra, hogy nemcsak az építészhallgatókat sikerült inspirálni. A beszélgetésen az is kiderült, hogy a mentorok a csapatok mentorálása során három kiemelt szempontot vettek figyelembe: a fenntarthatóságot, a projekt bekapcsolását a város, a közösség életébe, illetve az épületek, ingatlanok egyedi atmoszférájának hangsúlyozását.

A nyertes ötletek: búvárbázis és „gyári” hajókirándulás

Két kategóriában hirdették ki a győzteseket: Épület és Lépték kategóriában a Budapesti Corvinus Egyetem és a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatóinak csapata, a DiveIn (Deák Ádám, Kovács Veronika, Varga Csenge) csapata érte el alegmagasabb pontszámot a „Merülj el a Budai-hegyekben!” című projekttel, amelyben búvárbázis és Malom-tó bisztró kialakítását tervezték meg a volt Népgőzfürdő és a volt bisztró, illetve a Molnár-barlang felhasználásával.

Terület és Telek lépték kategóriában a MOME hallgatóiból formálódott Cruisin’ (Dresch Katalin Anna, Mihály Regina és Szabolcs Kira) csapata végzett az élen, ők egy új funkciókkal, koncertekkel kiegészített hajótúra koncepcióját dolgozták, amely a Batthyány térről indulva érintené a Hajógyári szigetcsúcsot, utána az Óbudai Gázgyár rakodóját, majd végül a Népszigetet.

A nyertesek három-hárommillió forintos díjazásban részesülnek, a tíz döntős csapat pedig bemutatkozási lehetőséget kap a Turizmus.com felületein, illetve a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány igény szerint szakmai kapcsolatokkal és tanácsadással is segíti a hallgatókat.