Kiderült, melyik hazánk legnépszerűbb klímamárkája

Megrohamozták a magyarok a klímapiacot

Látványos növekedési pályára állt a magyar klímaszektor 2022-ben: a magasoldalfali berendezések értékesítése 25 százalékkal emelkedett 2021-hez képest, miután tömegek kezdték el keresni az energiahatékony eszközöket a rezsiváltozások miatt. Az Euromonitor International piackutató ügynökség szerint idén is a Gree volt a legkeresettebb és a legnagyobb darabszámban értékesített klíma brand Magyarországon, köszönhetően többek közt annak is, hogy a márka termékpalettáján szereplő összes berendezés alkalmas fűtésre a téli időszakban.



Az elmúlt években is dinamikusan nőtt a légkondicionálók piaca, de a gázellátás jövőjének bizonytalanságára hivatkozva minden korábbinál többen törekedtek arra, hogy ne függjenek a földgáztól. Így a lakosság még nagyobb arányban fordult a klímaberendezések felé, amit a statisztikák is alátámasztanak.

Szin Csaba, a Gree klímák magyarországi vezérképviselete, a Cool4u Kft. tulajdonosa arról beszélt, a klímaszektor rendkívül jó erőben van, és jelenleg azok a cégek tudnak ebből előnyt kovácsolni, aki rendelkeznek készlettel. Ha csak a konkrét számokat nézzük, a 2022-ben értékesített magasoldalfali berendezések aránya 25 százalékkal nőtt tavalyhoz képest, a Cool4uKft. pedig ugyanebben az időszakban 38 százalékos növekedést ért el. Ebből is látszik, hogy az egyébként is emelkedő kereslet milyen robbanásszerűen lőtt ki idén.

„A klímás fűtés eddig is gazdaságos alternatívája volt a gázkazános fűtésnek, ez a jelenlegi helyzetben azonban hatványozottan igaz. A hazánkban hatályban lévő rendelet szerint H-tarifa a 3,4-es SCOP* feletti klímaberendezésre igényelhető az áramszolgáltatónál. Ezt egy külön villanyóra méri, és az erre kötött hőszivattyús berendezések fűtési időszakban a továbbiakban is a rezsicsökkentett ár alatt, 36Ft/kWh áron vételezhető, ráadásul erre nem vonatkozik felső korlát. Így azok a családok, ahol meghaladná a fűtési energiaszükséglet a hatósági áron vételezhető mennyiséget, jelentős összegeket takaríthatnak meg, ha klímás fűtési rendszert választanak” – mutatott rá.

Hozzátette, ennek köszönhetően ma egy klímarendszer telepítése nem csupán kényelmi kérdés, nagy összegeket spórolhatunk meg a jelenlegi energiaárak fényében, ezzel a bekerülési költség sok családnál akár néhány éven belül meg is térül.

Letaszíthatatlan a trónról a Gree klímamárka

A világ vezető és független piackutató ügynöksége, az Euromonitor International 2022-ben ismét elkészítette a fogyasztási cikk adatokon alapuló statisztikáját, melynek eredményeként idén is a Gree a legkeresettebb és a legnagyobb darabszámban értékesített klíma brand Magyarországon, közölte Szin Csaba.

Mint mondta, a szarvasi székhelyű klímatechnikai társaság progresszív előremutató fejlesztései, nyílt kommunikációja, illetve konstruktív csapatmunkája révén könyvelhetett el egyedülálló sikereket.

„A sorozatosan elnyert cím is bizonyítja a legtőkeerősebb klímapiaci szereplő által képviselt márka szilárd státuszát a hazai piacon. Hazánk és a világ első számú klímamárkája termékpalettáján szereplő összes berendezés alkalmas fűtésre a téli időszakban. Ezt a termékelőnyt mind a piaci szereplők, mind a végfelhasználók felismerték már. A legnagyobb darabszámban értékesített légkondicionáló márkája immáron több mint 400 millió felhasználó otthonának kényelmét biztosítja a világon” – fogalmazott.

A jövő évi kilátásokat tekintve Szin Csaba arról beszélt, optimista esetben is stagnálást jósolnak, de akár egy-két jó pályázati vagy támogatási konstrukció is pozitív irányba billentheti el ezeket a várakozásokat.

* Egy hőszivattyús berendezés fűtési hatékonyságát a SCOP érték adja meg. Ez azt mutatja, hogy a téli üzemeltetés során 1kWh villamos energiából átlagosan mennyi hőenergiát állít elő. Ha két különböző modell közül szeretnénk eldönteni, hogy melyikkel tudunk hosszú távon nagyobb megtakarítást elérni, azt a legegyszerűbben a SCOP érték összehasonlításával tehetjük meg. A SCOP érték számítása szabványban előírt és a berendezések energiacímkéjén is kötelező feltüntetni, ezáltal márkán belül és kívül is megkönnyíti a berendezések összehasonlíthatóságát.