Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

Kétszeresére nőhet a ruhára költött összeg

Posted on 2020.07.23.2020.07.22. By blogger

Havonta 103 százalékkal többet terveznek a magyarok ruhára költeni az év hátralevő részében, mint a veszélyhelyzet időszakában

  • Az online piactéren idén márciustól májusig 40 százalékkal kevesebb ruhát vásároltak a vaterázók a tavalyi év hasonló időszakához képest
  • 4 százalékkal kevesebben választják a hagyományos üzleteket ruhavásárlásra a veszélyhelyzetet követő időszakban, mint azt megelőzően, és szinte ugyanennyivel nőtt a webáruházakat preferálók száma (3,8%)

2020. januártól júniusig átlagosan 3,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az előző év azonos időszakához képest a KSH adatai szerint1, a ruházati cikkek ezzel szemben tartották a korábbi szintet2. Ez utóbbira szükség is van, hiszen a Vatera friss felmérése rávilágított3, hogy márciustól júniusig átlagosan havi 8 875 forintot kötöttek ruhára a válaszadók, az év további részében viszont kétszer ennyit, havonta 18 000 forintot terveznek öltözetükre fordítani. A megkérdezettek 40 százalékánál ez az összeg megegyezik a veszélyhelyzet előttivel, a válaszadók 21 százaléka viszont a veszélyhelyzet előttinél is többet fog ruhára költeni, így várhatóan a ruhaipar forgalma hamarosan a tavalyi, illetve év eleji szintre emelkedhet.

Márciustól májusig az online piactér is tapasztalt a felhasználók beszámolójához hasonló mértékű változást a ruházati szegmensben, 40 százalékos visszaesés történt az eladott darabszám tekintetében, és 43 százalék forgalomcsökkenés volt megfigyelhető. Ugyanakkor a vásárlási kedv elkezdett visszatérni, júniusban már csak 10 százalékos különbség tapasztalható a ruházat kategóriában.

A virtuális vásárlás erősödése maradandónak látszik

Az online piactér márciusban4 és júniusban3 is megkérdezte a felhasználókat, hogy mi az elsődleges ruhabeszerzőhelyük. Összességében elmondható, hogy többen preferálják a virtuális vásárlást most, mint a járvány előtt. 4 százalékkal kevesebben választották a hagyományos üzleteket a vásárlás leggyakoribb formájaként (júniusban 58 százalék a márciusi 62 százalékhoz képest). Közel azonos arányban viszont növekedett a webáruházakat preferálók aránya 17 százalékról 20,8 százalékra. Amíg korábban a megkérdezettek 8,7 százaléka volt rendszeres látogatója a használtruha üzleteknek és 4,8 százalékuk vásárolt hazai online piactereken, addig most a használtruha boltok forgalma mérséklődött (7,1%) az online piactereket pedig már 5,8% választja. Bár a Vatera a ruha kategóriában jelentős csökkenést tapasztalt a veszélyhelyzet idején, összességében az oldal forgalma körülbelül 20 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

A használtat azért keressük, mert egyedi és olcsó

Várakozások szerint a ruházati cikkek fogyasztása 63 százalékkal növekszik majd 2030-ra, a mai 62 millió tonnáról 102 millió tonnára. Ez több mint 500 milliárd pólónak felel meg5. A környezettudatosság tehát a ruházkodásban sem elhanyagolható szempont, használt darabok vásárlásával pedig sokat tehetünk az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért. A járványhelyzet ideje alatt viszont jobban tartottunk a használt ruháktól az online piactér kutatásának tanulsága szerint. Míg korábban a válaszadók 60 százaléka választotta inkább az új ruhákat, addig a járványhelyzet idején ez a szám 66 százalékra emelkedett. A veszélyhelyzet megszűnése után ez visszaállt hozzávetőlegesen a korábbi arányra (61%). A Vaterán ugyanakkor a kritikus 3 hónapban is változatlan volt a használt és új termékek eladásának aránya, a korábbi időszakkal megegyezően a vevők háromnegyede a használt darabokat részesítette előnyben. A kutatás rávilágított arra, hogy a vásárlók 28 százaléka egyedi darabok keresése, 26 százaléka pedig árérzékenység miatt választja a használt ruházati cikkeket. A megkérdezettek 15 százaléka a felesleges eladása, új használt holmik beszerzése mellett rendszeresen tudja frissíteni a ruhatárát, 15 százalék pedig a környezettudatosság miatt dönt ezek mellett a termékek mellett.

Hasznosítjuk, vagy nem, de nem dobjuk ki, ami felesleges

A válaszadók nagy részére (72%) nem jellemző, hogy kidobja a felesleges ruhákat. Szinte minden második ember (46%) szívesen eladományozza vagy elajándékozza, a kitöltők harmada (32%) szívesen megtartja, negyede pedig eladja azokat. Az „egyszer talán még jó lesz” országa vagyunk, a megkérdezettek 58 százaléka tartja meg emiatt a cuccait, 28 százaléknak pedig nincsen szíve megválni a felesleges holmiktól. Minden tizedik (11%) ember gondolja, hogy nem olyan értékes darabok, hogy eladja őket. A kitöltők negyede kevesebb, mint 10 ezer forintra becsülte a nem használt ruhák értékét, harmaduk (36%) pedig 10 és 30 ezer forint közötti összegre tette azokat. A válaszadók 20 százaléka 30 és 50 ezer forint közötti értékben, 12 százaléka pedig 50 és 100 ezer forint közötti értékben őrizget felesleges ruhadarabokat. A válaszadók 8 százalékánál még ennél is többet érnek a háztartásban lévő nem használt ruházati cikkek. Mindenesetre a kutatásban résztvevők negyede az elmúlt 4 hónapban adott el felesleges ruhát, így is próbált kis bevételhez jutni.

Ruha legek

A felmérést végző Vatera történetében a legdrágábban, 599 000 forintért egy nercbunda kelt el. A ruházati szegmens győztese általában a női ruházat, amely havonta átlagosan 7,7 millió forintos forgalmat ér el. Általánosságban a legkeresettebb ruházati márkák a Nike, az Adidas, a H&M, a Converse és a Zara. A férfi ruházat forgalma átlagosan 6,9 milliót tesz ki. A legnépszerűbb kiegészítők a napszemüvegek, erre egy év alatt több, mint 7 milliót költöttek a vaterázók, ezt követik az övek és övcsatok közel 5 millió forint értékben. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a pénztárcák állnak, amelyekre több mint 3 millió forintot szántak. A jelenlegi legdrágább ruházati ritkaság egy Burberry bunda, amelyet 2,1 millió forintért hirdetnek.

1 Központi Statisztikai Hivatal 2020. július 8-án közzétett Gyorstájékoztató fogyasztói árakról

2 Központi Statisztikai Hivatal: Fogyasztóiár-indexek a termékek és szolgáltatások részletes csoportjai szerint

3 A Vatera saját felhasználói körében végzett online kérdőíves felmérése alapján, amelyben 4 669 fő vett részt 2020 júniusában

4 A Vatera saját felhasználói körében végzett online kérdőíves felmérése alapján, amelyben 6 086 fő vett részt 2020 márciusában

5 A Boston Consulting Group 2017-es Pulse of the Fashion Industry kutatás alapján, amelynek megrendelője a Global Fashion Agenda volt

Csajos, Kontrollcé-kontrollvé Tags:Vatera

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Mesterséges intelligencia húzhatja ki a válságból a cégeket
Next Post: Elindul a Tisztítsuk meg az Országot! projekt

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • Középiskolás lányokat tanítanak matematikára és programozásra Kontrollcé-kontrollvé
  • Fellógatták a szépségkirálynőket Csajos
  • A Lego a legvonzóbb Kontrollcé-kontrollvé
  • A hungarikumok és a nemzeti értékek is bemutatkoznak a Szigeten Cool Tour
  • A középiskolások szerint a folyamatos önfejlesztés a sikeres jövő kulcsa Kontrollcé-kontrollvé
  • A régióban elsők között csatlakozott az OTP Bank a Mastercard globális környezetvédelmi programjához Kontrollcé-kontrollvé
2023. június
h K s c p s v
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Második alkalommal közlekedik elektromos busz Békéscsabán a Zöld Busz Programban
  • Andrew Cornelia-t nevezték ki az új Mercedes-Benz töltőhálózat élére Észak-Amerikában
  • Az új BMW 5-ös limuzinban az AirConsole játékplatform is világpremierjét ünnepli
  • Rolls-Royce Culllinan Blue Shadow fotók
  • Kiemelt figyelmet fordít az útmenti növényzet kaszálására a Magyar Közút
  • Van képünk hozzá (23.06.04.) –  Toyota Yaris
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Verstappené a harmadik is
  • Kezdődjön a játék! Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
  • Van képünk hozzá (23.06.03.) –  Toyota Gazoo Racing Europe múzeum
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Több mint 50 ráktípust kimutató vérvizsgálatot teszteltek biztató eredményekkel
  • Sikeresen szerepelt sarkkör-közeli extrém fagytesztjein a Kodiaq és a Superb új generációja
  • Barcelona-drukker nyerte az országos foci tesztet
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • Jelentősen növelte árbevételét a Pick Szeged Zrt.
  • Az első a Platán Gourmet Étterem
  • A vidéki vendéglátás virágzik
  • Fejleszti gyártási és logisztikai kapacitását Dunaharasztiban a Coca-Cola
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • A Porsche Design 8000 dollár értékű órát készített, kizárólag 718 Spyder RS vásárló számára Kütyütroll
  • Edzésekhez ideális órákat mutatott be a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése Játéktroll
  • A kreatív-, szabadtéri- és társasjátékokat keresi a legtöbb család Játéktroll
  • Biomasszából készült okosórával köszönti a tavaszt a Casio Kontrollcé-kontrollvé
  • Teljes fém GM-B2100GD Kontrollcé-kontrollvé
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.