Kétszer annyit költünk okostelefonokra mint előző években

Úgy tűnik, ezzel nem várnak a Black Friday indulásáig a magyarok

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már túl fontos a vevők számára ahhoz, hogy megvásárlásukkal a Black Friday ajánlatokig várjanak.

Egy korábbi kutatás* eredménye szerint a magyarok fele kivár – főként a műszaki cikkek vásárlásával, a novemberi Black Friday akciókig. A MediaMarkt tapasztalata szerint a mobiltelefonok idénkilógnak a sorból e tekintetben – augusztus óta a közép- és felsőkategóriás okoskészülékek forgalma ugyanis a szokásos kétszerese.

“A korábbi években azt láttuk, hogy augusztusban és szeptember elején csak a legszükségesebb műszaki eszközöket szerzik be az iskolakezdéshez, a többivel inkább a Black Friday akciókig várnak” – mondtael Veress Zoltán, a MediaMarkt mobiltelefon kategória vezetője. „Idén azonban azt tapasztaljuk, hogy az okostelefonoknál nem esett vissza az ősz elején megnövekedett kereslet, a Fekete Péntek akciókat meg sem várták, máris dupláztak a vevők. Tapasztalatunk szerint a novemberi akciószezonban a telefonok iránti kereslet átlagban háromszorosa egyébként is az átlagos hónapokénak. Az idei év érdekessége lehet, hogy a mostani vásárlási láz egybe fog érni az előttünk állóval.” – zárta gondolatait a szakember.

A keresleti trendek kapcsán elmondható, hogy egyre inkább a közép-és felső kategóriás készülékeket viszik a vásárlók, és elsősorban azokat a korábbi csúcsmodelleket, melyek ára csökkent az előző időszakhoz képest. Egyrészt ez is vezetheti a vásárlókat, ugyanis az előző években piacra dobott modellek az év ezen szakaszában már jellemzően alacsonyabb árakon érhetőek el, miközben a gyártók már legújabb modelleiket dobják piacra. Másfelől, az okostelefon egy olyan személyes tartozék már napjainkban, hogy amennyiben jutányos áron elérhető egy kiszemelt készülék, a vásárlók vélhetően azonnal lecsapnak rá.