Jótékonysági aukció indult a PAK általános iskolásainak festményeiből
A jótékonysági aukció a Rost Andrea Művészeti Alapítvány és a Pető András Kar (PAK) közös kezdeményezése ahol csaknem harminc, a (PAK) Konduktív Gyakorló Általános Iskola tanulói által festett képet bocsájtottak online árverésre a Pintér Galéria weboldalán. A gyerekek alkotásaira március 28-ig lehet licitálni. A befolyt összegből az iskola művészeti tehetséggondozási programját támogatják.
Az aukció megnyitójának két háziasszonya Dr. Zsebe Andrea mb. dékán, valamint Rost Andrea Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas operaénekes, érdemes művész, a Pető András Kar jószolgálati nagykövete volt, az eseményen Makray Katalin, a PAK sport-tehetséggondozási program fővédnöke és Dr. Szász Károly kancellár is részt vett.
Rost Andrea, mint a PAK Jószolgálati Nagykövete az intézet tehetséggondozási programjában aktívan részt kíván venni, s alapítványával a zene közvetlen élményének elsajátítása útján szeretne segítséget nyújtani a konduktív pedagógiai módszer eredményeihez. Célja, hogy olyan zeneszobát alakítsanak ki, ahol egyedi hangszerek, zenei készségeszközök állhatnak mind a konduktorok, mind a gyerekek rendelkezésére.
A kar mb. dékánja beszédében kiemelte, hogy a mintegy 5 évvel ezelőtt útjára indított tehetséggondozási program melynek három pillére a zene, a képzőművészet és a sport mára már kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet. Beszédében méltatta Rost Andrea jószolgálati nagykövet tevékenységét, a művész elhivatottságának köszönhetően ugyanis a gyerekeknek szóló tehetséggondozási program folyamatosan erősödik.
Rost Andrea elárulta, hogy rendkívüli módon inspirálja, amikor látja, a gyerekek fejlődését , hogy honnan hova juthatnak el a Pető-módszer segítségével. Az operaénekes számára a PAK jószolgálati nagykövetének lenni csodálatos feladat, s azt szeretné, hogy a gyerekkel való kapcsolata egy olyan világot nyisson meg számukra a zene világán keresztül ami a személyiségüket gyógyítóan kiteljesítheti. Rost Andrea arról is szót ejtett, hogy mindig feltöltődik, ha együtt lehet a gyerekkel, és úgy véli, hogy a testi fejlődéshez a lelki fejlődésen keresztül vezet az út. A zene, az éneklés, minden zenei tevékenység óriási sikerélmény számukra. „Szeretném, ha a zeneszoba mielőbb megvalósulhasson , ahol speciális hangszereket is kipróbálhatnak a gyerekek, és a zenei élményben saját maguk is tevékenyen részt vehetnek.”
„A konduktív pedagógia intenzitása és komplexitása miatt a konduktornak óriási lehetőség van a kezükben, a tehetség felfedezése és gondozása ugyanakkor hatalmas felelősség.” -hangsúlyozta köszöntőjében Feketéné dr. Szabó Éva mb. dékánhelyettes. Mint elmondta, a konduktív módszer sosem ígérte, hogy a cerebrális parézis összetett tünetegyütteséből minden tünet orvosolható, arra vállalkozott, hogy megtanít tanulni és küzdeni. Felhívta a figyelmet, hogy a galériában látható minden festmény, minden sporteredmény, minden teljesítmény mögött egy küzdő gyermek, és konduktorok összehangolt munkája, közreműködő művészek, illetve boldog családok állnak.