Itt az idő, hogy kitakarítsuk az internetet
A GARM tegnap mutatta be programját, amely egy globális üzleti összefogás a káros online tartalmak ellen, a digitális biztonság javítása érdekében
A Világgazdasági Fórum keretében a tavaly nyáron alapított Global Alliance for Responsible Media (GARM) tegnap bemutatta stratégiáját egy fenntarthatóbb és felelősségteljesebb digitális környezet megteremtése érdekében, amely egyaránt védi a fogyasztókat, a médiaipart és a társadalmat.
Mindössze 3 hónap alatt, 2019 júliusa és szeptembere között nagyjából 620 millió káros videót, képet, megjegyzést és cikket távolítottak el a Facebook, Youtube és Instagram oldalakról. A csatornák erőfeszítéseinek és a megfelelő digitális eszközökbe történő befektetéseinek köszönhetően ezen tartalmak nagy része még azelőtt eltávolításra került, mielőtt a fogyasztók ténylegesen megtekinthették volna őket. Ennek ellenére a többi, több mint kilencmillió káros tartalom eljutott a fogyasztókhoz a három hónapos időszak alatt, ez másodpercenként nagyjából egy káros tartalom megtekintését jelenti.
Közel négymilliárd online felhasználóval, átlagosan több mint napi hat órát az internet előtt töltve, a világ még soha nem volt ilyen szorosan összekapcsolódva – melynek intenzitása csak növekedni fog, mivel a világon egyre több embernek lesz internet hozzáférése. Ennek a növekedésnek az eredményeként pedig egyre több a veszélyes, gyűlölködő és káros online tartalom is.
A GARM világszintű együttműködés célja az internethasználók online védelme, a káros online tartalmak kiküszöbölése, valamint annak megakadályozása, hogy a kártékony szereplők ne juthassanak hozzá hirdetési felülethez. A GARM idén együttműködésbe lépett a Világgazdasági Fórummal, hogy előre mozdítsa törekvésit a digitális környezet biztonságának javítása érdekében.
A szövetséget 2019 júniusában alapította a Hirdetők Világszövetsége (World Federation of Advertisers, WFA), a Nemzeti Hirdetők Szövetségével (Association of National Advertisers, ANA) együttműködésben. A kezdeményezés példátlan koalíciót hoz létre, amely 97 milliárd dolláros globális reklámköltséget jelent 39 hirdető, hat ügynökségi holdingtársaság, hét vezető médiaplatform és hét ipari szövetség révén. A koalíció júliustól egy háromirányú cselekvési terv révén kezdi meg programjának megvalósítását, amely a következőket takarja:
Közös osztályozás: A Szövetség olyan osztályozást dolgozott ki, amelyekkel a reklámipar összehangoltan, azonos módon dönt a káros tartalmakról. A 11 kulcsfontosságú
téma olyan területeket fed le, mint az explicit tartalom, a drogok, a spam vagy a terrorizmus, és lehetővé teszi a csatornák, ügynökségek és hirdetők számára
a káros tartalmak felismerését, és azt, hogy mindezektől hogyan védhető meg a kiszolgáltatott közönség, például a gyermekek.
Általános eszközök és rendszerek: A Szövetség közös eszközöket dolgoz ki, amelyek jobb kapcsolatokat hoznak létre a hirdetők, a médiaügynökségek és a csatornák között a tartalmak meghatározása érdekében. Ezeknek a kapcsolatoknak a megteremtése javítja az átláthatóságot, és a médiabefektetéseket a biztonságosabb fogyasztói élmények felé irányítja.
Független felügyelet: A Szövetség közös önértékelési szabványokat dolgoz ki annak érdekében, hogy az internetes ipar szereplői felmérjék saját képességeiket, eszközeiket a káros tartalmak blokkolására, demonetizálására és eltávolítására.
Az új stratégia nagy előrelépés a médiaellátási lánc egészében, a biztonság javítása érdekében tett erőfeszítések felgyorsítása és integrálása felé. A programot tegnap hozták nyilvánosságra a World Economic Media Leaders Davos-i eseményén. Ez a kezdeményezés az első és eddig példátlan együttműködés olyan vállalatok, mint az Adidas, a Bank of America, a Danone, a Mastercard, a Procter & Gamble, a Shell, a Vodafone és számos más vállalat, valamint olyan médiacégek és közösségi platformok, mint a Facebook, a Google, a Teads, a TRUSTX, a Twitter, az Unruly, és a Verizon Media, a legnagyobb kiadók, mint a Dentsu Group, a GroupM, a Havas, az IPG, a Publicis Media, és az Omnicom Group, továbbá számos ipari csoport (pl. MRC, IAB, TAG, ISBA, MMA, vagy az Effie) között.
„A hirdetők egyedülálló szerepet játszhatnak a digitális ökoszisztéma fejlesztésében. Mivel a márkák számos platformot és tartalomszolgáltatót finanszíroznak, biztosíthatjuk, hogy a társadalom élvezhesse az összekapcsoltság előnyeit anélkül, hogy hátrányai is érezhetőek lennének. A GARM első lépései a helyes irányba mutatnak, és a fogyasztók, a társadalom, valamint a márkák javát szolgálják. Örülök, hogy a WFA ilyen kulcsfontosságú szerepet játszik a digitális ökoszisztéma különböző szereplőinek összegyűjtésében egy ilyen kényszerítő közös cselekvési terv kapcsán.” – mondta Stephan Loerke, a WFA vezérigazgatója.
„Ideje létrehozni egy felelős médiaellátási láncot, amely 2030-ra biztonságos, hatékony, átlátható, elszámoltatható és megfelelően moderált módon működik minden érintett, különösen az általunk kiszolgált fogyasztók számára.” – mondta Marc Pritchard, Globális Márkaigazgató, P&G.
„A felelősség a legfontosabb prioritásunk, és jelentős előrelépéseket teszünk egy mindenki számára fenntarthatóbb és egészségesebb digitális ökoszisztéma felépítése felé.” – mondta Susan Wojcicki, a YouTube vezérigazgatója. – „Fontos lépés ezért annak megismerése, hogy hogyan lehet következetesen azonosítani és kezelni a káros tartalmat, ezért különösen üdvözöljük a GARM által elért haladást.”
„Az emberek és a vállalatok biztonsága a Facebook legfontosabb prioritása. A biztonság iránti elkötelezettségünk és az iparág egész területén fennálló partneri kapcsolatunk megingathatatlan, így bizakodva tekintünk a folytatás elébe.” – mondta Carolyn Everson, VP Global Marketing Solutions, Facebook.
„Meggyőződésünk, hogy ez a példa értékű együttműködés szükséges a változások előremozdítása érdekében. A júniusi bevezetés óta jelentős előrelépéseket tettünk a káros tartalom azonosítása és megszüntetése területén, a márkák, az emberek és a társadalom egészének érdekében.” – tette hozzá Rob Rakowitz, WFA Global Alliance for Responsible Media projektvezetője.