Ismerősökön keresztül köttetik a legtöbb üzlet
A magyarok jelentős része közös ismerősön keresztül találja meg potenciális üzleti partnereit, a kapcsolatépítésben a sales manager és a hideghívás csak elenyésző szerepet tölt be, derült ki az első magyar online üzleti közösség közvélemény-kutatásából. A Brillit kérdőívében arra is kereste a választ, hogy milyen gyakorisággal építenek kapcsolatokat honfitársaink.
A magyar vállalkozásoknak általában a legnagyobb kihívást a folyamatos üzletszerzés és a minőségi partnerkapcsolatok kiépítése jelenti. Egy friss felmérésben a magyarok ajánlatkérési sajátosságait próbálták a lehető legalaposabban feltérképezni.
A kutatás többek között arra is rámutatott, hogy a megkérdezettek többség üzleti ügyei intézése során főként keresőprogramokat, e-mailt és weboldalakat használ rendszeresen. Kiderült az is, hogy az emberek legszívesebben hirdetésben vagy online keresés útján kérnek ajánlatokat.
Az ismerősökre hagyatkozunk
A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a megkérdezettek 57 százaléka az ismerősein keresztül találja meg üzleti partnereit. Ez nem meglepő, hiszen a XXI. századi rohanó világában a rokonokban, haverokban, barátokban bízunk meg a leginkább. A jövőben ugyanakkor sosem kell azon rágódnia a cégeknek, hogy átverés áldozataivá válnak, vagy kihasználják őket, a hamarosan élesben is rajtoló Brilliten ugyanis értékelni lehet a cégeket, ezáltal folyamatos ellenőrzés alatt vannak.
Az első magyar online üzleti közösségben a vállalkozók másodpercek alatt kérhetnek egymástól árajánlatokat, és az üzleti kapcsolatok létrejötte előtt láthatják a leendő partnerről mások által írt véleményeket is.
Szintén a Brillit mellett szól, hogy a honlapon megtalálhatók a cégek legkülönbözőbb adatai és a referenciái is. A válaszadók pedig pont ezt a két tényezőt veszik leginkább figyelembe, amikor egy partner mellett leteszik a voksukat.
Nagy hangsúlyt fektetünk a kapcsolatépítésre
A megkérdezettek átlagosan 2,6 órát töltenek új kapcsolatok építésével, melyet a legtöbben hetente ismételnek. Ebből is látszik, hogy milyen fontos szerepet tölt be az emberek életében az ismerkedés, amire a Brillit a szokványosnál jóval egyszerűbb megoldást kínál. A honlap azért is hiánypótló, mert az elvárásoknak megfelelően a vállalkozásokat az online térben köti össze anélkül, hogy találkoznának.
A legtöbben ajánlás alapján, internetes keresés útján vagy hirdetésben szoktak ajánlatot bekérni. A Brilliten egyszerre több céget is megkereshetünk, a kapott ajánlatok közül pedig egy kattintással választhatunk. Egyszerre spórolhatunk tehát időt, pénzt, és energiát anélkül, hogy a jól bevett szokásainkon változtatni kellene.
Az, hogy valaki elfogad-e egy ajánlatot ténylegesen, jellemzően a korábbi együttműködések minőségétől, illetve a referenciáktól függ, kevésbé számít az ár. A Brillitnek pedig nem is az a célja, hogy leszorítsa az árakat, hanem hogy a vásárló és az eladó is maximálisan elégedett legyen.
A Brillit hosszú távon nemcsak csak a lokális üzleti kapcsolatok kiépítését szeretné segíteni, hanem a nemzetközi piacot is közelebb hozná a vállalkozók számára, és ezzel még jobb minőségű, és komplexebb kapcsolatok kialakítását segítené elő.