Ingatlanosok, kérem (ne) keressenek!!!

Egy sikersztori margójára

Az ingatlanpiac az elmúlt években nagyon megélénkült, így egyre többen gondolkoznak úgy, hogy lakást eladni igazából nem is ördöngösség. Így nem véletlen, hogy nagyon sok hirdetés alján olvashatjuk a megjegyzést: „Ingatlanosok, kérem, ne keressenek!” Pedig sok szempontból egyáltalán nem felesleges, sőt sokszor kifejezetten megéri szakértő segítséget igénybe venni. Az nyilván nem mindegy, hogy a segítség honnan érkezik, sokan osztanak meg rossz tapasztalatot is, hiszen az ingatlanpiaci hullámokat sokan próbálták meglovagolni. Viszont, ha jól választunk, gyorsabban, kedvezőbb feltételekkel, kevesebb idegeskedéssel tudjuk értékesíteni a lakásunkat és haladni tovább a megálmodott céljaink, új otthonunk felé.

A budapesti Ludaici-házaspár is úgy tervezte, hogy saját maga adja el belvárosi lakását, és így is kezdték el hirdetni. Az első hónapban nem akadt vevőjük, viszont nagyon sok ingatlanközvetítő kereste fel őket. Némi hezitálás után választottak segítséget, és azóta is nagyon örülnek ennek a döntésnek.

Ismerősi körben többen is ajánlották a Central Home szolgáltatását, nekik rövid időn, nem egészen egy hónapon belül sikerült eladniuk azokat az ingatlanokat, amelyeket másnak nem. De ha még ez sem győzött volna meg minket, az értékesítő, Klaudia kedvessége mindenképpen sokat számított, mert sem erőszakos, sem tolakodó  nem volt, amikor elmondta, miben tud segíteni bennünket” – meséli a boldog eladó.

A sikeres ingatlanértékesítés első lépése a megfelelő ár megtalálása, az ingatlanközvetítő fontos feladata, hogy ezt jól közvetítse az eladó felé, hogy az esetleges irreális elképzeléseket visszafogja, hiszen csak így van esély gyors eredményt elérni az értékesítésben. Nyilván a megfelelő vevőkör ismerete, illetve megléte is nagyon fontos, és egy ingatlanközvetítő cég ebben sokat tud segíteni, meglévő kapcsolati hálójával, adatbázisával, ahogyan ez itt is történt.

Külön öröm számomra, hogy még csak néhány hete dolgozom a cégnél és máris sikerélményem lett, rekordidő alatt, egy héten belül eladtuk a házaspár ingatlanját. Ebben persze sokat segített, hogy a Central Home hálózata a hátam mögött van, és az irodavezetőm azonnal tudta, hogy milyen vevők irányába kell indulni, amint bevittem a rendszerbe a lakás paramétereit” –mondja Bogár Klaudia, akinek feladata, hogy az eladó és a vevő is elégedetten álljon fel a szerződés megkötése után.

Amire sokan nem gondolnak: egészen apró kis nézetkülönbségektől kezdve nagyobb elsimítandó viták is lehetnek, amelyben az ingatlanközvetítő a szó szoros értelmében sikeresen kommunikál a felekkel, hogy mindenki úgy érezze, neki lett igaza és úgy lett minden, ahogy ő szeretné.

„Bizony sokszor van olyan eset, ahol bár a felek ugyanazt szeretnék, a sikeres adásvételt, annyira nem egy nyelven beszélnek, hogy ha nem lenne közöttük egy összekötő kapocs, a végén képesek lennének összeveszni „– összegzi tapasztalatait Klaudia. „Természetesen nem csupán ez a feladatunk, sok mindenre kiterjed a figyelmünk, egy-egy ingatlannal kapcsolatban, de a jó pszichológiai érzék és kommunikációs készség mindenképpen kell a munkánkhoz.”

A fenti lakás eladója biztos benne, hogy új otthona megvásárlásához is igénybe fogja venni a szakértő segítséget, hogy lehetőség szerint ott is minden zökkenőmentesen alakuljon.

A Central Home egyébként éppen pár hete jelentette be, hogy a korábbi zárt rendszer helyett, melyben belső körből kerültek ki franchise partnerek és irodatulajdonosok, nyitott franchise szerint tudnak olyan ingatlanirodák csatlakozni a belvárosi ingatlanok specialistájához, akik hasonló értékrendet vallanak, ahol a legfontosabb az eladó és persze a vevő jó érzése és elégedettsége.