Így rendelünk ruhákat az első covid-mentes nyárra

  • A magyar nők 72%-a a tavaszi hónapokban kezdi felkészíteni ruhatárát a nyárra
  • A magyar e-fogyasztók 50%-a számára fontos, hogy környezetbarát ruházati termékeket vásároljanak
  • A nők 58%-a végül nem veszi fel az összes ruhát, amit nyaralásra visz

Európa vezető divatcikk böngészőjének friss felmérése szerint a magyar nők túlnyomó többsége már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra, és csak 10% azoknak az aránya, akik júliusra és augusztusra időzítik vásárlásaikat. A szezon közeledtével az online divatvásárlási szokásokról és 2022 legfrissebb trendjeiről is megkérdezték a hazai fogyasztókat.

A divatcikkekre szánt összeg tekintetében Magyarországon 2022-ben a fogyasztók 70%-a legalább ugyanannyit, vagy többet tervez divatra költeni, mint a tavalyi évben, miközben hazánkban is egyre többen fedezik fel a fejlett, személyre szabott online keresési megoldások előnyeit, amelyek segítségével gyorsabbá és kényelmesebbé tehető a legjobb ajánlatok feltérképezése – derül ki a Glami.hu divatcikk kereső nemzetközi felméréséből.
 

A több ezer európai webáruház kínálatában történő keresést a legfejlettebb algoritmusok segítségével leegyszerűsítő platform felmérése szerint a magyar nők 72%-a már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra: idén 14% márciusban, 28% áprilisban, 30% pedig májusban kezdett az interneten ruházati cikkeket vásárolni erre az időszakra. Júniusban már csupán 6% tervez online ruhát vásárolni, és 10%-ra tehető azoknak az aránya, akik megvárják a jelentősebb leárazásokat.
 
Ami a legnépszerűbb trendeket illeti, 2022-ben a nyári hétköznapokra a magyar nők 59%-a elsősorban a sportos, illetve a kényelmes darabokat keresi, 31%-ra tehető azoknak az aránya, akik inkább az eleganciát helyezik előtérbe, de továbbra is nagy közkedveltségnek örvend a minimalista (20%), a romantikus (18%), vagy a tengerész (9%) stílus is.  Színvilág tekintetében 42% a világos pasztell színeket, 30% az élénkebb, ill. neon színeket tervezi választani, ugyanakkor a válaszadók 12%-ának körében a fekete, a barna és a sötétkék a legnépszerűbb.
 
Az üdülések alkalmával 65% ugyancsak a kényelmes megjelenést részesíti előnyben (póló, rövidnadrág, tornacipő), és 30%-ra tehető azoknak az aránya, akik inkább elegáns ruhákat és szandálokat fognak felvenni. A vízparti megjelenés tekintetében elmondható, hogy a nők 75%-a maximum három fürdőruhát használ a szezonban, de a válaszadók 21%-a egyszerre több mint négy, illetve egy százalék több mint tíz fürdőruhát váltogat. A kutatás érdekességként megemlíti, hogy a nők 58%-a nem vesz fel végül minden ruhát, amit a nyaralásra magával visz.
 
A felmérés rákérdez arra is, hogy a vásárlási döntések során mekkora szerepet játszik a fenntarthatóság. A válaszok szerint a magyar fogyasztók 50%-a számára fontos, hogy környezetbarát terméket vásároljon, 34% számára viszont a környezetvédelmi szempontoknak nincs különösebb jelentősége a ruházati cikkek vásárlásakor.