Húszéves a legrégebbi fide…, izé(!), magyar tulajdonban lévő műsorgyártó cég

    Húszéves a Show & Game, a legrégebbi magyar tulajdonban lévő műsorgyártó cég, amelynek két évtizedes portfóliójában mintegy 5500 órányi műsor szerepel. A változatlan tulajdonosi formában működő cég gyakorlatilag a kereskedelmi televíziózás kezdete óta jelen van a piacon, valamennyi csatorna vetített már általa gyártott műsorokat – tájékoztatta a cég az MTI-t.

    A cég nevéhez kötődik többek között a Duna televízióban látható Virtuózok és annak nemzetközi V4+ változata, valamint a Honfoglaló és A Dal első négy évada, valamint a Csináljuk a Fesztivált! első 6 évada is.


    „Magyarországon még mindig a televízió az elsődleges tartalomfogyasztási csatorna, nálunk kiemelkedően magas a televíziózással töltött idő” – összegezte a két évtized tapasztalatait Závodszky Zoltán, a Show & Game Zrt. elnöke a cég közleményében.


    A cég 53 fajta műsorból több ezer adást gyártott, 19 nemzetközi licensz hazai verzióját készítette el. Fő profilját a szórakoztató műsorok jelentik, comedy műsorokból a legtöbbet és a legtöbb félét gyártotta Magyarországon – áll a közleményben.


    Mint Závodszky Zoltán kifejtette, a cégalapítók 1997 óta dolgoznak együtt, 2002 óta a Show & Game keretei között és arra a legbüszkébbek, hogy a szakembergárdájuk magja szinte két évtizede változatlan. A televíziós szakma legprofibb partnerei biztosítanak mindent, a díszlet és műszaki tervezéstől a kivitelezésen át az utómunkálatokig – fejtette ki a társtulajdonos.


    Hozzátette: a televíziós tartalomgyártás szűk piac, csak a gazdaságilag stabil, nagy tapasztalattal rendelkező vállalkozások tudnak fennmaradni. Egy tévéműsor elkészíttetése többszáz millió forint, amit a csatornáknak kell kockáztatniuk, így biztosra kell menniük, hogy a produkció minősége megfelelő lesz. A csatornák nem csak anyagi, de presztízsbeli kockázatot is vállalnak, hiszen a néző a műsorokat az adott csatornával azonosítják, ezért nagy a műsorgyártó felelőssége.


    Závodszky Zoltán rámutatott arra, hogy a stúdióban készített napi szappanoperák ideje lejárt, most a minisorozatok és a külső helyszínes, fikciós szériák hódítanak, emellett az élő show varázsa megtörhetetlen, mert a közös élmény, amit együtt élnek át a nézők, feledhetetlen. A trendek előre jelzik, hogy újabb és újabb platformok jelennek meg, de a tartalom a lényeg, amit a nézők szeretnek.


    Koós György rendező-producer, a cég társtulajdonosa elmondta, játékshowk, talk showk, vígjátékok, realityk, gasztroműsorok, életmód- és a napi szappansorozatok is szerepelnek a cég két évtizedes portfóliójában, ezekből eddig több mint 5500 órányi minőségi műsort készítettek. Cégük jegyezte például a Jóban Rosszbant, de számos népszerű vetélkedő és zenés show jelenlegi vagy korábbi évada is fűződik a nevükhöz, többek között az Áll az alku, Maradj talpon!, A Kocka, az Észbontók, Az ének iskolája, A Nagy Duett vagy a Csináljuk a fesztivált. „Mi fejlesztettük ki és gyártottuk a Virtuózokat is és A Dalt is” – tette hozzá.


    Hozzátette: a Mindentudás Egyeteme vagy a Virtuózok nem versenyezhetett nézettségben a szórakoztató műsorokkal, de ismertsége, pozitív visszajelzései és a tudomány vagy a komolyzene népszerűsítésében kifejtett hatása kiemelkedő volt.


    Oláh Károly producer, a Show & Game társtulajdonosa hozzátette, hogy az elmúlt évtizedek egyik legösszetettebb televíziós műsora gyártási szempontból a nemzetközi Virtuózok V4+.


    Arról is beszélt, hogy az általuk gyártott műsorok döntő többsége nagy költségvetésű, főműsoridős produkció. A jelenlegi munkák közül kiemelte, hogy most fejeződött be a Város vs. Vidék műsorsorozat. Zajlik az Észbontók, a Show & Game díjnyertes saját formátuma 11. évadának előkészítése, közben zajlanak a Virtuózok V4+ utómunkálatai. A Virtuózok nemzetközi évada 5 országban kerül képernyőre egy időben novemberben.


    Az összegzés szerint az elmúlt 10 évben a cég átlagos éves árbevétele mindig meghaladta az 1 milliárd forintot, ami az elmúlt két, pandémiával terhelt évben némiképp csökkent, de a 2022-es árbevétel újra visszaáll a Covid előtti szintre és 1 milliárd forintos nettó árbevétel felett zárják az idei évet – írták. A cég fő piaca Magyarország, ahol három országos csatornán van jelen a műsoraival, de sikerrel értékesítették már külföldön is saját formátumaikat, és jelenleg is fut általuk készített műsor Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Szlovéniában. Emellett saját és vásárolt licensz értékesítést is folyik a Közép-Kelet Európai régióban.