Hozzáférés-kezelés, sima ÜGY–FÉL siker!

Ha jól kiszolgálunk egy ügyfelet, az többet érhet, mintha 10 000 dollárt költenénk el hirdetésre.”

Jim Rohn amerikai vállalkozó, író, motivációs előadó

Ma már rengeteg dolgot tudunk interneten keresztül bonyolítani. Ki sem kell tennünk a lábunkat a munkahelyünkről vagy az otthonunkból, és néhány kattintással elintézhetjük a heti vagy éppen a karácsonyi bevásárlást, befizethetjük a csekkeket, esetleg felvehetjük a tantárgyakat vagy a vizsgákat az iskolánk online rendszerében. De mi kell ahhoz, hogy mindezt kényelmesen és biztonságosan tehessük? És hogyan segítheti a szolgáltatókat a megfelelő feltételek biztosításában egy fejlett hozzáférés-kezelési rendszer? A NetIQ szakértői összegyűjtötték az elvárásokat és lehetőségeket.

A vállalatok a hagyományos hozzáférés-kezelési megoldásokat általában csak az alkalmazottak hozzáféréseinek házon belüli menedzselésére és felügyeletére használják. A szervezetek többsége azonban egyre több online szolgáltatást kínál, és ezzel együtt a külsős partnerek és ügyfelek száma is egyre nő. A cégeknek ezeket a külső felhasználókat is hatékonyan kell felügyelniük, ráadásul az ő részükről más igények merülnek fel, mint a saját alkalmazottaknál. Egy fejlett hozzáférés-kezelési megoldás ugyanúgy képes segíteni az új elvárások teljesítését, mint ahogyan a jogosultságok megfelelő felügyeletét is lehetővé teszi, tekintet nélkül arra, hogy a felhasználók a vállalaton kívül vagy belül vannak.

Egyszerű regisztráció és bejelentkezés

Amikor az ügyfelek először találkoznak egy online szolgáltatói felülettel, fontos, hogy azonnal könnyen használatba vehessék a szolgáltatásokat, és ne kelljen bonyolult regisztrációs folyamattal vesztegetni az idejüket. Az olyan fejlett hozzáférés-kezelési megoldások, mint például az Access Manager automatikusan lehetővé teszik a vállalatok számára az önkiszolgáló regisztrációs folyamatok kialakítását, így az informatikai szakembereknek nem kell erre saját erőforrásból külön rendszert kiépíteni.

A NetIQ megoldása a közösségi oldalakon használt személyazonosságok alkalmazását is támogatja, tehát arra is lehetőséget kínál, hogy a felhasználók a Facebook-, Twitter-, Google- vagy éppen LinkedIn-profiljukat használják a regisztrációhoz és később a belépéshez is. Mivel ez az azonosítási módszer rendkívül kényelmes, egyre szélesebb körben veszik igénybe. Az Access Managernek köszönhetően a szervezetek egyszerűen lépést tarthatnak ezzel az elvárással, ráadásul a profilokon keresztül elérhető információk révén még inkább személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak ügyfeleiknek.

Jól átlátható portál és funkciók

Amikor az ügyfél belépett a rendszerbe, azonnal át kell látnia a rendelkezésére álló lehetőségeket és funkciókat. Az Access Manager ebben is segíthet, hiszen használatával a rendszergazdák testre szabhatják a felhasználói felületeket, például a bejelentkezési oldalt és magát a portált is. Néhány kattintással a cég saját logójával és színeivel egészen egyedivé tehetik a bejelentkezési oldalt.

A hozzáférések kezeléséről szóló videó megtekintéséhez kattintson a fenti objektumra, vagy nyissa meg a következő linket: https://www.youtube.com/watch?v=bQNq5Thu7nQ

Amennyiben a szolgáltató több különféle alkalmazást kínál ügyfeleinek, az Access Manager segítségével könnyen hozzáférhetővé teheti őket egyetlen központi felületen, amelyen keresztül a felhasználók okostelefonról, tabletről vagy asztali gépről is elérhetik és elindíthatják azokat. A federációs (címtáregyesítési) szolgáltatásoknak köszönhetően pedig a különböző partnerektől származó alkalmazások, információk és szolgáltatások is egységes nézetben jeleníthetők meg az ügyfelek számára.

Fontos, hogy az online felületen az esetlegesen felmerülő problémák megoldása is zökkenőmentesen menjen. A NetIQ megoldása ezt önkiszolgáló jelszókezelési funkcióval támogatja, amely mára szinte mindenhol alapvető elvárás. Ezen keresztül a felhasználók önállóan, az ügyfélszolgálat közreműködése nélkül, azonnal visszaállíthatják jelszavukat, vagy feloldhatják az esetlegesen zárolt fiókjaikat.

Biztonság mindenekelőtt

Az ügyfelek akkor veszik szívesen igénybe a szolgáltatásokat, ha tudják, hogy biztonságosan használhatják azokat, és nincsenek veszélyben a személyes információik. Az Access Manager legújabb kiadása lehetőséget nyújt számukra arra, hogy maguk kezeljék adataikat és profiljukat, illetve akár alkalmazásaikat és készülékeiket is.

Szükség esetén a hozzáférés is biztonságosabbá tehető olyan képességekkel, mint a többfaktoros azonosítás, az e-mailes megerősítés kérése vagy éppen a kockázatalapú autentikáció, amely gyanúsnak vagy kockázatosnak ítélt tevékenység esetén plusz azonosítási lépcsőt is beiktat a folyamatba.