Hogyan nyerhetjük meg az Év Gyára díjat?
A PPH Media és a Gyártástrend technológiai magazin évente megrendezi az Év Gyára versenyt, amihez a szakmai háttértámogatást Magyarország vezető BPO (business process outsourcing) vállalata, a Process Solutions Kft. adja. Az Év Gyára 2016-os összetett díjait a pneumatikai gyártó Aventics Hungary Kft., a textilipari Naturtex Kft. és a csomagolóanyag-gyártó Adu Alba Kft. nyerte.
A független pénzügyi- és számviteli szolgáltató cég most betekintést nyújt a kiválasztás folyamatába, ami segítséget nyújthat a gyáraknak abban, hogy nagyobb eséllyel indulhassanak a jövő évi megmérettetésen. Bár tökéletes recept nem létezik, hiszen a vállalatok önmagukban egyedülállók, vannak olyan aspektusok, amiket érdemes a legtöbb ipari szegmensben szem előtt tartani. Az egyes kategóriákban önállóan is lehet pályázni, azonban minél több szempontnak megfelelünk, annál nagyobb az esély az összetett díjak valamelyikének elnyerésére, ami után a vállalat egy éven át jogosult az ,,Év Gyára” cím használatára.
Egy vállalkozás optimális működéséhez elengedhetetlen, hogy a részfolyamatok eredményesek és hatékonyak legyenek, amihez nagyban hozzájárul a professzionális menedzsment, ezért ügyeljünk arra, hogy minél precízebben menedzseljük a termelési és támogatási folyamatokat. Természetesen a gyártási folyamatra és a termékek minőségére is kiemelt hangsúlyt kell fektetni, ezért lényeges elem az innovatív és új technológiák alkalmazása, valamint a kutatás-fejlesztés. Napjainkban az energiahatékonyság szintén nélkülözhetetlen szempont, ezért az energiafogyasztás, és a minél kisebb ökológiai lábnyomot célzó fejlesztések is segíthetik egy vállalat pozitív elbírálását.
A termelésen túl kiemelt jelentőséget kell tulajdonítani a cég véleményvezéreivel fenntartott kapcsolatainak is, ami magába foglalja a dolgozói- és vevői elégedettséget, valamint a beszállítókkal való kapcsolattartást is. Egy vállalat megítélése nagyban függ a munkavállalói elégedettségtől, amit lehetőség szerint folyamatosan fejlesszünk HR és PR eszközökkel, így a fluktuációt csökkenteni tudjuk, a lojalitást pedig növelhetjük. Természetesen fektessünk kellő hangsúlyt a vevőinkre is, hiszen ők a legnagyobb kritikusaink, a termékünk mindennapi használói! A beszállítóinkkal való együttműködéseinket pedig napi szinten próbáljuk meg ápolni, és újakat kiépíteni, hiszen ez jó hatással lehet a minőségre, illetve a profitabilitásra is.
„Nagyon örülünk, hogy számos gyár működését megismerhettük az elbírálás során, és reméljük, hogy a díj elismerése folyamatosan motiválja majd a piaci szereplőket. Tapasztalatunk alapján elmondható, hogy a gyárak igyekeznek alkalmazni egymás bevált gyakorlatait, és folyamatosan tanulni egymástól, ezáltal optimalizálhatják működésüket akár teljesen más iparágak tudásbázisára támaszkodva. A vállalatok számára fontos, hogy egész évben dolgozzanak kiválóságukon, hogy egyre jobb és jobb helyezést érhessenek el” – mondta el Urbán Balázs, a Process Solutions senior managere.
***
A Process Solutions-ről
A Process Soutions egy ex-Arthur Andersen Business Process Outsourcing (BPO) Csoport, ami dinamikusan bővülő pénzügyi- és számviteli tevékenységet folytat Európában, professzionális outsourcing szolgáltatásokat nyújtva ügyfelei számára. A magasan képzett szakmai háttérrel rendelkező munkatársaknak, a nemzetközi „know-how”-nak, és az éveken át tartó szakmai fejlődésnek köszönhetően a vállalat immár több mint 500 ügyfélnek segít számviteli problémáik megoldásában, és segíti céljaik megvalósításában.