Háttérinterjú Héjja Jánossal

Héjja János, a Peki Restaurant Kft. tulajdonosa és ügyvezetője 4 vidéki McDonald’s éttermet vezet sikeresen évek óta. Korábban a cég Oscar-díjának számító Golden Arch Award-ot is odaítélte neki a vállalat. A Gyöngyösön megnyitott 5. étterméről, az első fővároson kívüli „Jövő Élménye” étteremről és a franchise partnerségről beszélgettünk.

20 éve csatlakoztál a McDonald’s családhoz. Ma már öt éttermet üzemeltetsz. Hogyan alakult ez így?

Az első étterem nyitásakor, 30 éve én is csak a sorban álltam a Régiposta utcában. Kíváncsi voltam, de akkor még nem sejtettem, hogy így összefonódik a sorsunk. A franchise rendszerrel viszont még a kilencvenes évek elején találkoztam, amikor egy benzinkútnál dolgoztam. Aztán, egy nagy franchise-találkozón megismerkedtem a McDonald’s rendszerével. Hosszú tréningek és gyakorlatok, majd a McDonald’s chicagói Hamburger Egyetemének elvégzése után végül 1998-ban kaptam meg az első éttermemet. Bár, én Budapesten születtem, ekkor nem volt lehetőség arra, hogy a fővárosban nyissunk éttermet. Ezért esett Kecskemétre a választás. Aztán ezt követte egy újabb étterem a városban, egy Szekszárdon, aztán Szolnokon és most Gyöngyösön is.

Miben segít a franchise rendszer, miért jó a McDonald’s-ban dolgozni?

A vállalat mindenben segítséget nyújt, és mindenre megvan a kidolgozott módszertan, folyamat. Például, az élelmiszerbiztonsági szabályok annyira szigorúak, hogy minden alapanyag csak a vállalat által előzetesen ellenőrzött beszállítótól érkezhet. Állandó, kiváló minőségben. Ezt nehéz lenne „külsősként” megoldani és megszervezni. Emellett, a világon mindegyik üzletben ugyanazok a berendezések, gépek működnek. Mindenre megvan a tökéletes sablon, a legkisebb részletig minden a helyén van, így biztos az állandó minőség.

És mégis, mi a siker titka?

A jó csapat. Csak az az étterem működik jól, ahova betérni is élmény. A tisztaság, a rendezettség, a minőség mind, mind kötelező adottságok, de nem jelentik a sikert. Minden kollégámmal szemben elvárásom, hogy úgy dolgozzon, hogy mosolygós, jókedvű és elégedett vendégeket lássunk az éttermekben. Ehhez, persze kellenek a folyamatos fejlesztések, új gépek, technológiák, de a legfontosabb az emberi tényező. Négy étteremmel a hátam mögött, több, mint 200 emberrel dolgozom együtt nap, mint nap. Sokan vannak köztük, akikkel már a kezdetek óta, de a legtöbbükkel is sok-sok éve közösen megyünk előre. Ezt csak akkor lehet, ha ismerjük, megértjük egymást és közös a cél: az elégedett vendég.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .