Gondoltad volna?! Az üzleti felhasználók számára is a törött telefon jelenti az egyik legnagyobb kihívást

A vállalkozások 86%-a számolt be javítással vagy cserével végződő sérülésről a céges telefonok esetében

A vállalkozások egyre többet költenek mobiltelefonra Európában. A telefonok növekvő árai, a meghibásodásukból fakadó munkakiesés és költséges javítások miatt a strapabíró készülékek iránti igény egyre erősödik, derül ki a Cat® phones legfrissebb kutatásából.

497 európai vállalkozás körében folytatott felmérés[1] szerint a vállalkozások 69%-a számolt be arról, hogy céges telefonjaik nagyon hamar összetörtek. Szintén 69%-uk vallja, hogy a korábbinál többet költenek céges telefonra. A válaszadók több mint fele azt is hozzátette, hogy a törött készülékek javítása és cseréje egyre nagyobb problémát jelent.

A meghibásodások 62%-ban törött kijelzőnek köszönhetőek, ezt követi a készülékház sérülése (47%), beázás (37%) és homok vagy por okozta probléma (21%).

A kutatásban részt vevő vállalatok szerint a javítások mindössze 21%-a történik meg egy nap alatt, a javítások nagy része – a megkérdezettek 63%-a szerint – jellemzően 2-5 napot vesz igénybe. További 16% számolt be arról, hogy a javítás még ennél is tovább tartott.

A CCS Insight által végzett felmérés szerint minden harmadik európai vásárló törte már össze okostelefonjának kijelzőjét. Az üzleti felhasználók telefononként akár 342 €-t is költhetnek javításra.

Ezen tapasztalatoknak köszönhetően a készülékek strapabírása egyre fontosabb szempont lett a vállalkozások számára, a biztonsággal és a telefon beállítási lehetőségeivel együtt.[2] A kutatásban résztvevő cégek 44%-a gondolkozik azon, hogy vállalati eszközeit strapabíró telefonokra cserélje, 8%-uk pedig már meg is tette. A vállalatok mobilitással kapcsolatos befektetései között a strapabíró készülékek egyre előkelőbb helyen szerepelnek, és az IT döntéshozók 21%-a jelezte, hogy a következő 12 hónap során további kiadásokat terveznek ezen a téren.[3]

A későbbi, költséges javítások és készülékcserék miatt a felhasználó az eredeti vételárhoz képest jelentős plusz költséggel szembesül. Mindemellett az európai válaszadók harmada tervezi, hogy hosszabb életciklusban használja telefonját. Mindezt megerősíti a CCS Nyugat-Európában végzett kutatása, mely szerint a felhasználók átlagosan 40 hónapra terveznek egy telefonnal.

A Frauport (Frankfurt Airport) 2012 óta használja a Cat phones készülékeit. “7 év után a több mint ezer Cat telefon 83%-a még mindig használatban van. A készülékek mindössze 4%-át kellett szervizbe küldeni.”

Ha egy felhasználó mégis eltöri készülékét, a Cat garanciálisan vállalja a kijelző javítását vagy cseréjét. A Cat telefonokat szigorú teszteknek vetik alá, a Cat S61 például katonai szabványnak megfelelő hardverrel rendelkezik (Mil-Spec 810G). Por- és vízálló, akár 3 méterig, 1 órán keresztül bírja a vízben (IP68 és IP69K). Emellett Gorilla® Glass 5 kijelző és erős készülékház védi a telefont. Továbbá túléli az 1,8 méteres magasságból való leejtést, akár 30 alkalommal is.

Az aktuális Cat telefonok, illetve a vállalati felhasználás különböző lehetőségei megtekinthetők az MWC 2019-en, a CS78-as standon (Congress Square).


[1] Forrás: Bullitt Group kutatása a Research Now-val, Európai vállalkozásokat érintő felmérés, 2019 (497 válaszadó)

[2] Forrás: CCS Insight Digital Workplace IT Decision Maker Survey 2018

[3] Forrás: Bullitt Group kutatás, Strapabíró okostelefon felhasználók, 2018 (24.585 válaszadó  és további 2.890 részleges kitöltő)