A gépi intelligenciával kezelt hálózatok akár önmagukat is képesek optimalizálni

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!


Az 5G bevezetése, az IoT és az iparági digitalizáció terjedése miatt egyre komplexebbé váló hálózatok kezelésében hatékonyan segíthet a gépi intelligencia

Az Ericsson teljes termék- és szolgáltatásportfoliójában bevezetésre kerülő mesterséges intelligencia (AI) révén a hálózatok képesek lesznek önmagukat optimalizálni, hatékonyabb működést és optimális felhasználói élményt biztosítani

A gépi tanulási algoritmusok bevezetése révén akár kétszeresére növelhető a hívásátadás sebessége és javítható a hálózati teljesítmény

Az Ericsson a mai napon bejelentette, hogy mostantól a társaság minden működési területén kiemelt szerepet szán a gépi intelligenciának. A társaság teljes szervezetét és ügyféltevékenységét is lefedő új megközelítés részeként bevezetésre kerülnek többek közt olyan mesterséges intelligencián alapuló technológiák, amelyek lehetővé teszik a hálózatok számára önmaguk optimalizálását, a hatékonyság javítását, az optimális ügyfélélmény biztosítását.

Az 5G bevezetése, az IoT és az iparági digitalizáció terjedése következtében a már jelenleg is meglehetősen komplex távközlési rendszerek a jövőben még komplexebbé válnak, és ezek hatékony kezeléséhez nélkülözhetetlen a gépi tanulást és más AI technológiákat alkalmazó rendszerek használata.

A gépi intelligencia alkalmazása számos előnnyel jár, így többek közt:

Az AI technológiák használatával az Ericsson képes a cellák közötti hívásátadási időt felére csökkenteni, ennek köszönhetően csökkenthető a megszakadó hívások aránya, és rövidül a szolgáltatóknál a konfigurációs és a karbantartási idő. A gépi tanulási algoritmusok képesek előre jelezni a hálózatterhelési ingadozásokat, és a cellákat alvó állapotba kapcsolni anélkül, hogy ebből az ügyfelek bármit éreznének – amivel akár 10 százalékos energia-megtakarítás is elérhető

A gépi intelligenciát a jövőbeni meghibásodások megelőzésére használva az Ericsson a hálózatkezelési központok számára olyan javaslatokat és ajánlásokat tud adni, amelyekkel a helyszínen dolgozó technikusok terheltsége akár 30 százalékkal is csökkenthető

Az Expert Analytics rendszerben mostantól mély tanulási módszerrel működő mesterséges intelligencia figyeli a mintázatokat, lehetővé téve a hatékony és korai diagnosztikát és optimalizálást, amivel akár 20 százalékkal csökkenthető az ügyfélszolgálatra befutó hálózati minőségi reklamációs hívások száma

Erik Ekudden, az Ericsson műszaki igazgatója elmondta: „Az automatizálás és domain-specifikus AI révén a hálózati platformba integrált gépi intelligencia képes úgy javítani a rendszer teljesítményét, hogy közben a szűkös rádióhálózati erőforrások felhasználását is optimalizálja. A gépi intelligenciát használó megoldásainkat teljes termék- és szolgáltatás-portfóliónkban fejlesztjük, hogy ezáltal ügyfeleink számára biztosítani tudjuk a legmagasabb teljesítményt és a legegyszerűbb hálózati működést.”

Az Ericsson kutatási részlege már 2007 óta élen jár a gépi tanulás és mesterséges intelligencia fejlesztésében, és a társaság már több száz szabadalmat és védjegyet jegyeztetett be – a teljesen alap gépi tanulástól, a bonyolultabb mély tanulási és megerősítéses tanulási technikákon át, a chatbot-jellegű NLP (Natural Language Processing/Természetes nyelv feldolgozás) funkciókig és képfelismerésig.

Ide kattintva részletesebben is olvashatnak az Ericsson által alkalmazott gépi intelligencia technológiákról, gépi tanulásról és mesterséges intelligenciáról, és ezek szerepéről a hálózatok fejlődésében és automatizálásában.

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel is!

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .