A gépi intelligenciával kezelt hálózatok akár önmagukat is képesek optimalizálni


Az 5G bevezetése, az IoT és az iparági digitalizáció terjedése miatt egyre komplexebbé váló hálózatok kezelésében hatékonyan segíthet a gépi intelligencia

Az Ericsson teljes termék- és szolgáltatásportfoliójában bevezetésre kerülő mesterséges intelligencia (AI) révén a hálózatok képesek lesznek önmagukat optimalizálni, hatékonyabb működést és optimális felhasználói élményt biztosítani

A gépi tanulási algoritmusok bevezetése révén akár kétszeresére növelhető a hívásátadás sebessége és javítható a hálózati teljesítmény

Az Ericsson a mai napon bejelentette, hogy mostantól a társaság minden működési területén kiemelt szerepet szán a gépi intelligenciának. A társaság teljes szervezetét és ügyféltevékenységét is lefedő új megközelítés részeként bevezetésre kerülnek többek közt olyan mesterséges intelligencián alapuló technológiák, amelyek lehetővé teszik a hálózatok számára önmaguk optimalizálását, a hatékonyság javítását, az optimális ügyfélélmény biztosítását.

Az 5G bevezetése, az IoT és az iparági digitalizáció terjedése következtében a már jelenleg is meglehetősen komplex távközlési rendszerek a jövőben még komplexebbé válnak, és ezek hatékony kezeléséhez nélkülözhetetlen a gépi tanulást és más AI technológiákat alkalmazó rendszerek használata.

A gépi intelligencia alkalmazása számos előnnyel jár, így többek közt:

Az AI technológiák használatával az Ericsson képes a cellák közötti hívásátadási időt felére csökkenteni, ennek köszönhetően csökkenthető a megszakadó hívások aránya, és rövidül a szolgáltatóknál a konfigurációs és a karbantartási idő. A gépi tanulási algoritmusok képesek előre jelezni a hálózatterhelési ingadozásokat, és a cellákat alvó állapotba kapcsolni anélkül, hogy ebből az ügyfelek bármit éreznének – amivel akár 10 százalékos energia-megtakarítás is elérhető

A gépi intelligenciát a jövőbeni meghibásodások megelőzésére használva az Ericsson a hálózatkezelési központok számára olyan javaslatokat és ajánlásokat tud adni, amelyekkel a helyszínen dolgozó technikusok terheltsége akár 30 százalékkal is csökkenthető

Az Expert Analytics rendszerben mostantól mély tanulási módszerrel működő mesterséges intelligencia figyeli a mintázatokat, lehetővé téve a hatékony és korai diagnosztikát és optimalizálást, amivel akár 20 százalékkal csökkenthető az ügyfélszolgálatra befutó hálózati minőségi reklamációs hívások száma

Erik Ekudden, az Ericsson műszaki igazgatója elmondta: „Az automatizálás és domain-specifikus AI révén a hálózati platformba integrált gépi intelligencia képes úgy javítani a rendszer teljesítményét, hogy közben a szűkös rádióhálózati erőforrások felhasználását is optimalizálja. A gépi intelligenciát használó megoldásainkat teljes termék- és szolgáltatás-portfóliónkban fejlesztjük, hogy ezáltal ügyfeleink számára biztosítani tudjuk a legmagasabb teljesítményt és a legegyszerűbb hálózati működést.”

Az Ericsson kutatási részlege már 2007 óta élen jár a gépi tanulás és mesterséges intelligencia fejlesztésében, és a társaság már több száz szabadalmat és védjegyet jegyeztetett be – a teljesen alap gépi tanulástól, a bonyolultabb mély tanulási és megerősítéses tanulási technikákon át, a chatbot-jellegű NLP (Natural Language Processing/Természetes nyelv feldolgozás) funkciókig és képfelismerésig.

Ide kattintva részletesebben is olvashatnak az Ericsson által alkalmazott gépi intelligencia technológiákról, gépi tanulásról és mesterséges intelligenciáról, és ezek szerepéről a hálózatok fejlődésében és automatizálásában.