Skip to content

Mi az a blogger?

A kontrollcé kontrollvé még nem tesz senkivé

  • Home
  • Cool Tour
  • Kütyütroll
  • Egész segg
  • Troll’s
  • Mi 1 más
  • Az MTIblogger (is)
  • FAKE NEWS
  • Toggle search form

Forradalmi, gáz-hibrod motor hajtja a jövő japán taxiját

Posted on 2017.11.06.2017.11.04. By blogger Nincs hozzászólás a(z) Forradalmi, gáz-hibrod motor hajtja a jövő japán taxiját bejegyzéshez

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota új, ikonikus taxit tervezett Japán számára, amelynek klasszikus karosszériája alatt forradalmi, gáz-hibrid erőforrás bújuk meg. A felhasználóbarát, JPN Taxi elnevezésű új generációs taxi a japán vendégszeretet szellemiségét testesíti meg. Az alacsony és sík padlóval és széles nyílást feltáró tolóajtóval ellátott autót úgy tervezték, hogy harmonikusan illeszkedjen a nagyvárosi környezetbe, ám formájáról és mélykék fényezéséről első pillantásra nyilvánvalóvá váljon, hogy ez egy taxi. A gazdag biztonsági alapfelszereltségben a Toyota Safety Sense C rendszer és hat SRS légzsák is szerepel.

A Toyota bemutatta Japán számára fejlesztett új taxiját, a JPN Taxi nevű modellt, amely már rendelhető a szigetország márkakereskedéseiben. A JPN Taxi érzékletesen testesíti meg a japán vendégszeretet. A tervezők arra törekedtek, hogy a jármű sokféle utas számára legyen praktikus és kényelmes, legyen szó akár gyerekekről, idősekről, mozgássérültekről vagy éppen Japánba látogató külföldiekről. A Toyota célja, hogy a JPN Taxik elterjedésével megváltoztassa a japán nagyvárosok utcaképét, akadálymentesített megoldásokat kínáljon, és izgalmas turisztikai célponttá avassa Japánt. Innovációi és tökéletesített megoldásai – amelyek a kilincsektől a teljes karosszéria-struktúráig terjednek – felhasználóbarát és kényelmes autóvá formálják az új modellt. Fontos újítás a jármű alacsonyan húzódó és teljesen sík padlója, ami nagyon megkönnyíti a ki- és beszállást, valamint az elektromos mozgatású hátsó tolóajtó (csak a bal oldalon) és az utaskabin különleges térkialakítása, ami a kerekes székkel közlekedők számára is elegendő helyet kínál. Mindemellett a járművet úgy tervezték, hogy szépen kiegészítse a városképet, ugyanakkor első pillantásra látható legyen rajta, hogy ez egy taxi. Ennek érdekében a dizájnerek egy kortalan, klasszikus vonalvezetésű karosszériát terveztek, amit mélykék indigó árnyalatúra fényeztek; ez a tradicionálisan japán szín már hosszú ideje az ország egyik szimbólumaként él a köztudatban.

Az autóban számos megoldás szolgálja, hogy a vezető a lehető legjobban átlássa a környező forgalmat; ilyen például a vezetőülés innovatív pozícionálása, a tetőoszlopok formája vagy a sárvédőkre rögzített visszapillantó tükrök. A taxiban nagyon praktikusan, könnyen elérhető helyre telepítették a kezelőszerveket, míg a GPS-rendszert és a taxiórát kifejezetten úgy helyezték el, hogy azokat az utasok is jól láthassák. A tervezők egyaránt fontosnak tartották a környezetvédelmet és a megfelelő teljesítményt, ezért az autót LPG-hibrid rendszerrel szerelték fel, ami 5,1 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és jelentősen csökkentett CO₂-kibocsátással működik. A jármű biztonsági felszereltségét is tovább tökéletesítették, így a kínálatban már a Toyota Safety Sense C rendszer és hat SRS légzsák is szerepel. A Toyota 1936-ban jelent meg először a taxik piacán a Toyota AA-modellel. 1953-ban a vállalat bemutatta a Toyopet Super RH modellt és más járműveket, amelyek sok éven át szolgálták a nagyvárosi személyszállítást. A Toyota taxik mindig is tartósabbnak bizonyultak átlagos társaiknál, és rossz útviszonyok mellett is strapabíróbbak voltak.

A jármű legfontosabb jellemzői

1. Felhasználóbarát dizájn, ami harmonikusan illeszkedik a nagyvárosi környezetbe, és első pillantásra nyilvánvaló, hogy ez egy taxi

  • Külső dizájn: új generációs taxi, amelynek időtálló formáját úgy terveztek, hogy az emberek első pillantásra felismerjék a forgalomban.

  • Oldalnézet: tágas kialakítás és széles nyílást feltáró oldalsó tolóajtó, a nagyméretű ablakokon keresztül az utasok kedvükre gyönyörködhetnek a város látványában.

  • Elölnézet: a modern dizájn hűen őrzi a Toyota Crown modell hagyományait; a vízszintes elemekkel díszített hűtőrács kihangsúlyozza az autó igényes kidolgozását. Az alapkivitelű „Nagomi” változathoz halogén fényszóró jár. Az autó barátságos, mégis különleges megjelenését egyszerű orrkialakítás jellemzi, az irányjelzők a karosszéria sarkán kaptak helyet. A „Takumi” luxusváltozat kiváló minőséget és nagy teljesítményt sugall; az autó LED fényszórói, első helyzetjelző fényei és irányjelzői egyetlen, közös lámpatestbe kerültek. A sárvédőkre szerelt, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrökkel jól azonosíthatók a karosszéria legszélesebb pontjai.

  • Hátulnézet: a méltóságteljes megjelenésű autó ugyanolyan jól használható protokolláris helyzetekben, mint egy elegáns limuzin, a háromdimenziós felépítésű hátsó lámpatest körülöleli a karosszéria sarkait. A lámpa körüli karosszériaelemek a törésvonalakkal párhuzamosan futva modern benyomást keltenek. A luxuskivitelű Takumi változat hátsó lámpateste végigfut a D-oszlopon.

  • Utastér: a vezető egy funkcionális, kifejezetten munkavégzésre tervezett térben ül, míg a kabint arra tervezték, hogy teljes kényelmet kínáljon az utasok számára.

  • Utaskabin: a tágas (720 mm széles és 1300 mm magas) nyílást feltáró tolóajtónak, az alacsony (320 mm magasan húzódó) és teljesen sík padlónak, valamint a kényelmesen elérhető kilincseknek köszönhetően az utasok nagyon könnyen tudnak ki- és beszállni. Az autót úgy tervezték, hogy az oldalsó tolóajtón keresztül a kerekesszékkel közlekedők is könnyen beszállhassanak, és kísérőjüknek is jusson hely a mellettük lévő ülésen. A kabin utasbarát kialakítását szolgálják a nagyméretű ablakok, a két üléssor közti hatalmas (1065 mm) tér, a nagyon magasan húzódó tető és a széles utastér, ahol kényelmesen elférnek egymás mellett a hátsó üléssorban utazók. A második üléssor plüss párnázata kellemes utazást biztosít, az átalakított vázszerkezetű ülésen pedig könnyebb oldalirányban mozogni. Egy hosszabbító mechanizmusnak köszönhetően a biztonsági övek könnyen elérhetők. Az öveket LED fény világítja meg, hogy sötétben is könnyű legyen megtalálni őket. A hangelnyelő és hangszigetelő anyagok optimális felhasználásának, valamint a kiváló minőségű hangszigetelő üvegeknek köszönhetően a kabin rendkívül csendes. Az első és hátsó üléssorokat egyaránt ellátó klímaberendezést Nanoe levegőfrissítő rendszer egészíti ki. A luxuskivitelű Takumi változatban a hátsó üléssor fölötti mennyezetbe is beépítettek egy levegőkeringtető rendszert szellőzőnyílásokkal, ami hatékonyabban szállítja a klímaberendezés hűvös levegőjét. Az utasok maguk is szabályozhatják ennek működését, akárcsak a hátsó üléssor fűtését.

  • Vezetőkabin: a különböző műszereket funkcióik szerint csoportosították, hogy a vezető könnyebben áttekinthesse őket. A kommunikációs rendszert, a klímaberendezést és a többi, vezető által kezelt rendszert a jobb oldalon helyezték el, míg a navigációs (GPS) rendszer, a taxióra és a többi műszer olyan helyen található, ahol az utasok is jól láthatják. A taxikban gyakran használt vészvillogó kapcsolója a kormánykerék jobb oldalán kapott helyet. A rakodórekeszek az utasok számára alig látható helyen vannak, és a további eszközök a kormánykerék mögött kialakított rekeszben tarthatók. A tágas és jól átgondolt tárolóhelyeknek köszönhetően az autó kiválóan alkalmas a professzionális használatra.

  • Csomagtér: a VDA-szabvány szerint 401 literes csomagtartóban kényelmesen elfér két egymásra fektetett bőrönd vagy négy golfzsák.

  • A karosszéria fényezése: az új modellhez háromféle fényezés rendelhető, köztük az újonnan kifejlesztett koiai mély indigó árnyalat. A koiai olyan szín, ami nagyon közel áll a japán emberek szívéhez, akik a régi időkben előszeretettel hordtak indigóval kékre festett ruhákat, így ez az árnyalat a japán kultúra szerves részévé vált – olyannyira, hogy Japánon kívül a mélykék indigó színt japán indigónak is nevezik. A színválasztással az volt a Toyota szándéka, hogy ezek az autók szervesen illeszkedjenek a japán városok szép és egységes utcaképéhez.

2. Új fejlesztésű LPG-hibrid rendszer: környezettudatos működés, csekély üzemanyag-fogyasztás

Ez az új generációs taxi egyaránt kíméli a környezetet és üzemeltetője pénztárcáját, hiszen üzemanyag-fogyasztása csupán 5,1 l/100 km; az autót LPG-üzemű belsőégésű motor és a sok éven át tökéletesített THS II hibrid rendszer hajtja.

3. Egy strapabírónak és gazdaságosnak tervezett taxi

A jármű MacPherson rugóstagos első és csatolt lengőkaros, tekercsrugós hátsó futóműve kifejezetten taxis használatra készült, és hozzájárul az autó tartósságához.

A három részből összeállított első és hátsó lökhárítók oldalsó elemei cserélhetők, akárcsak a világítótestek külső lencséi. Emellett a motor karbantartása is rendkívül egyszerű.

4. Fejlett biztonsági megoldások

Az autóban számos aktív biztonsági rendszer működik. A balesetek elkerülését szolgáló Toyota Safety Sense C (TSS-C) csomag minden modellváltozathoz alapáron jár. Opcióként intelligens távolságfelmérő radar is rendelhető, ami érzékeli az autó körüli tárgyakat, és megelőzi vagy enyhíti azokat a koccanásokat, amelyek abból adódhatnak, ha a vezető fékezés helyett tévedésből a gázpedált nyomja meg parkolás közben.

A TSS-C rendszerrel felszerelt járművekhez hasonlóan a hatóságok ezt az autót is a „Basic+” Safety Support Car S (Sapo Car S) kategóriába sorolják, és idősebb autóvezetőknek is ajánlják.

Az autó alapfelszereltségének része az ütközés esetén a vezetőt és az utasokat hatásosan megvédő hat SRS légzsák.

Trollverda Tags:autótechnika, erőforrás, gáz-hibrid, járműtechnika, JPN Taxi, motor, taxi, Toyota, Toyota JPN Taxi

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A gyerekeknek van hangja, a nőknek van hangja – csak kell valaki, aki meghallja őket
Next Post: Az NSS Labs szerint a célzott támadások elleni védelemben vezető a Trend Micro

Ezeket ajánljuk még megtekintésre

  • Fotókon a vadonatúj Range Rover Velar Trollverda
  • Toyoták custom álruhában Trollverda
  • Fotókon a Land Rover The Above and Beyond Tour Trollverda
  • Imádnivaló formavilággal és ötletekkel kápráztat el a Toyota-csoport kisautó-specialistája Trollverda
  • Országszerte már több mint 150 benzinkúton elérhetőek a kutyachip-leolvasók Az MTIblogger (is)
  • Ez a GR Supra mindössze 28 km/h-val tud menni, mégis mindenki hazavinné Játéktroll

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Annyit költünk az autóra, amennyiből egy egzotikus nyaralásra is mehetnénk
  • Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Lassan ébredezik a használtautó-piac
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Teljes fém GM-B2100GD Kontrollcé-kontrollvé
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac Játéktroll
  • A LEGO Group bemutatja a Dry Bowser-t, és új készletet jelent be a 2023-as MAR10 napra Játéktroll
  • A LEGO Group és a Disney ünnepli a történetmesélés csodáját az új Share the Wonder sorozatban Játéktroll
  • Az ember, aki szerint 1 500 000 000 000 magyar kapott koronavírus elleni oltást, azt mondja, az szja-bevallási tervezetek szerdától érhetők el Az MTIblogger (is)
  • Zöldségnövény palántanevelési tanfolyamot hirdet a MATE Gasztrotroll
  • Sajttorták a világ minden tájáról Cool Tour
  • Mindenre IS jó, mindenre IS hasznos, mindennél IS újabb, ehető, iható felfedezés a szépségápolásban Csajos

Copyright © 2023 Mi az a blogger?.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Mi az a blogger?
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.