Felfalják a multik a kisboltokat, ha nem teszünk ellene!
Ne engedjük elveszni a személyes kapcsolat varázsát vásárlás közben se
Talán nem is gondolunk bele, de a kedvenc sarki boltunk, hentesüzletünk, piaci kofánk minden nap a túlélésért küzd. Nemcsak most, hanem hosszú évek óta folyamatosan. Azóta legalábbis biztosan, amióta a multinacionális hiper-, szuper- és marketek berobbantak, és megkezdődött egyre nagyobb többértékű térhódításukat Magyarországon is. Azok az elhivatott kereskedők, akik a nehézségek ellenére is megmaradtak saját kis üzleteiknél, segítségre, támogatásra leginkább hűséges vásárlók irányából számíthatnak. A Húsház Hungary Kft. 2022-ben felmérést végzett kiskereskedő partnerei körében, számos izgalmas kérdésről kérte ki aüket.
A kisboltok gyakran részét képezik a helyi történelemnek és a közösség életének, ami örökségük megőrzéséhez. A kisboltokban történő vásárlás támogathatja a helyi gazdaság erősítését, mivel a pénz így a közösségben, és ott segíti a munkahelyeket és a termelőket. Nem meglepő meglepetést, hogy a Húsház Hungary Kft. felmérésében a megfelelő ár végzett magasan az első helyen (48%-a válaszadóknak nevezte meg ezt a szempontot), de fontos a minőség (27%) és a kapcsolattartó hozzáállása is (18%).
„Míg a multik gyakran egységesített termékválasztékot kínálnak, a kisboltok rugalmasabban tudnak reagálni a helyi keresletre, és egyedülálló, regionális szinten is kínálnak. A kisokban a személyzet gyakran ismeri a vásárlókat és a vásárlási szokásaikat, ami lehetővé teszi a személyre szabott szolgáltatást és ajánlatot. Ha egy árushelyen, legyen az a sarki fűszeres, a hentesüzlet éppen egy piaci standon, rendszeresen ismételten az arcokat látjuk, a hosszú távon erős bizalmi alakítást ki, ami a vásárlóknak komoly biztonságérzetet ad” – hívta fel a figyelmet Péterszegi Zoltán, a Húsház Hungary Kft. alapítója, aki csapatával a hazai kiskereskedelem megmentését tűzte zászlójára.
Nem járható út a megtévesztés!
Péterszegi Zoltán meglátása szerint a kiskereskedelmi egységek üzemeltetői nagyra értékelik a vevőik hűségét. A közvetlen érintkezés olyan bensőséges kapcsolat kialakulását alapozhatja meg, ami a vásárlási alkalmakat inkább élményszintre emeli.
„Aben részt vett vevők közül többen is beszámoltak arról, hogy sokszor előfordul, hogy a szépen előre becsomagolt áruról csak felmérés után derül ki, hogy sérült, nem megfelelő minőségű” – tette hozzá a szakember.
Zárásként arra is rámutatott, hogy a multik csak látszólag olcsók, mert több terméket sokkal drágábban vagy ugyanannyiért kínálnak, mint a kisebb piaci szereplők, csupán a „csali” termékeikkel érik el azt, hogy a vásárlók hozzájuk menjenek be vásárolni. A csapda abban rejlik a multiknál, hogy a nem tudatos, becsalt vásárlók felesleges termékekkel pakolják tele a kosaraikat, aminek a legelső kezdeti olcsóság. Ezzel szemben egy kisboltban, hentesüzletben vagy egy piacon törekszünk a szükséges és hasznos dolgok beszerzésére.