Ezeket lopják a magyarok a szállodákból


Papucs, tusfürdő, köntös és varrókészlet: ezeknek mindig lába kel

A kisebb kiszerelésű illatszereket és a hotel logójával ellátott köntöst és papucsot szinte lenyúlják a magyarok a szállodákból, attól függetlenül, hogy ötcsillagos szállodáról vagy egy olcsóbb szállodáról van-e szó. Az egyik legnagyobb hazai, szállodatermékeket forgalmazó cég szerint a szállodák új ötletekkel és trendekkel reagáltak mind a lopásokra, mind pedig a változó piaci helyzetre.

Nem újdonság, hogy a szállodákból az apróbb tárgyakat, kikészített illatszereket, törölközőket magukkal viszik a távozó vendégek. Tankó Balázs, az egyik legnagyobb hazai szállodatermékeket forgalmazó cég ügyvezető igazgatója szerint a legnépszerűbbek az apróbb, kibontott termékek.

„Szállodakategóriától tehát teljesen lopják a minősítést, az öt szállodából is elviszi az ott lakó. Miután kifizeti a százezer forintos szállást, elviszi az ezer forintot érő tusfürdő, sampon és mindenféle apró termékek kombinációját. Nagyon sokszor kiürítik a szobát. Szállodarecepciósokkal szoktunk beszélgetni, akik megdöbbentő történeteket mesélnek. Olyan is előfordult, hogy a falról a festményt levette az egyik vendég és azt vitte ki a táskájában. A törölköző- és papucslopás alap dolognak számít szinte. De viszik a köntöst is, bár erre most már vannak új technológiák, például a Hard Rock Hotelekben már lopásgátlót tesznek a köntösre és a recepción kérdezik, hogy a táskában lévő köntöst is felírhatják-e a számlára. A két főtermék egyébként a kinyitott tusfürdő és a sampon, valamint a varrókészlet, ezeket szinte mindig elviszik, de nagyobb keletje van a papucsoknak és köntösöknek is, ezért szerepel a szálloda logója. Persze nem biztoslopás ha a használt papucsot hazaviszi magával, de sokszor egyet elhasználnak, majd a recepción még egyet „mert a másik elszakadt” és az újat már viszik is haza magukkal” – ecsetelte Tankó Balázs, a szallodatermekek.hu ügyvezető igazgatója.

Ne lop, vedd meg: Saját dobnak piacra a szállodák

Tankó Balázs szerint nem csak az figyelhető meg pontosan, hogy mit visznek, de az is, amit otthagynak a hotelekben.

„A cipőkanalat és a fésűt és fogkefét nem szokták elvinni, ezt valahogy illetlen krémekkel is úgy gondolják, ezek drágább termékek, mint a kisszerelésű tisztálkodószerek és eszközök.”

Az igazgató szerint sok kisebb és nagyobb szálloda inkább árulni kezdte ezt a lehetőséget, hogy ilyen módon hazavigyük őket emlékbe, de nagyobb komplett saját márkás termékpalettával rukkoltak elő.

„Sok szállodánál megfigyelhető, hogy elkezdték árulni ezeket a hotel recepción, olyanok, akik saját maguk gyártják a komplett termékcsaládot. Ebbe nem csak a kozmetikumok tartoznak bele, de ruhák, köntösök, törölközők, papucsok, írószerek és egyéb használati tárgyak is. Mindemellett egyre több aprósággal igyekeznek kedveskedni a hotelnek: azt figyeljük meg például, hogy egyre több helyen tesznek be például fogkefét a szobákba. De van olyan szálloda is, ahol a hét minden napján más ízű bonbont tesznek be a szobákba. Tapasztalataink szerint az se mindegy, hogy milyen nemzetközi ismertsége van a kozmetikumoknak. Érdekes tény, hogy az olasz La Bottega – mely a világ egyik vezető gyártója – termékeit szívesebben vásárolják meg a vendégeket, mint lopják el, így sok hotel szerint érdemes ezekbe fektetni” – tette hozzá Tankó Balázs.

Árnövekedés és környezettudatosság

szallodatermekek.hu több mint négyszáz szállodát lát el Magyarországon és a legnagyobb hotelláncoknak szállítanak, a vállalkozásnak így pontosan rálátnak arra, hogy milyen termékek a kelendőek és merrefelé halad a szállodatermékek trendje. Évente több százezer vendég éjszakáját szolgálják ki termékeinkkel és milliós nagyságrendű évente az általuk forgalmazott termékek száma, amelyekkel a hoteleket látják el. Tankó Balázs szerint a mostani piacot az áremelkedés és a környezettudatosság mozgatja a legjobban.

„Alapvetően emelkedtek az árak, ha nem is, hiszen megdrágult az alapanyag és a logisztika is. Nagy mennyiségben megállapított olcsóbb termékekről beszélünk, tehát fontos, hogy milyenből hozzuk ezeket a távolságot. Ezeken belül a papíráru drágult a legjobban a szállodai fogyó termékek közül. Egy új trend is megfigyelhető a piacon, mégpedig hogy újrahasznosított papírból vagy lebomló anyagból mindenki szeretné a használati eszközöket, mint a fogkefék, fésűk vagy éppen a cipőkanál csomagolását. A tusfürdők és samponok tekintetében pedig inkább a nagyobb kiszerelés felé mozdult el a piac. Úgy látom, hogy egyre fontosabbá válik a környezettudatosság.”