Ezek az online bútorvásárlás legnagyobb buktatói



Plusz költség lehet, ha emeletre kell szállítani

A koronavírus-járvány idején egyre többen online vásárolnak bútort otthonaikba, sokakat azonban kellemetlen meglepetés érhet, amikor megérkezik a rendelésük. Szabó Attila, a Komforttéka fenyőbútor és matracáruház tulajdonosa szerint a házhozszállítás gyakran kimerül abban, hogy a terméket az ajtó előtt rakják le, így az emeletre már a megrendelőnek kell felcipelnie azt, de fontos odafigyelni a szállítási határidőre is, hiszen bizonyos esetekben akár egy hónapot is kell várni a már kifizetett bútorokra.



Az online bútorvásárlásnak megvannak a maga előnyei, ugyanakkor a laikus érdeklődők nagyon könnyen csapdába eshetnek. Az interneten fellelhető webáruházak száma dinamikusan növekszik, de érdemes mindig előre tájékozódni a cégről és szolgáltatásairól, hogy ne érjen minket kellemetlen meglepetés a rendelés egyik fázisában sem.

Szabó Attila, a Komforttéka fenyőbútor és matracáruház tulajdonosa arról beszélt, az első és legfontosabb minden esetben az, hogy a vásárló megnézze, van-e infrastruktúra, múlt és valós tartalom az adott vállalkozás mögött.

„Már azelőtt érdemes tájékozódni a webáruházról, hogy elkezdenénk válogatni a termékei között. Azt tanácsolom mindenkinek, nézzék meg, milyen ügyfélszolgálattal rendelkezik a cég, fel lehet-e venni a kapcsolatot velük, vagy csak géphang beszél a telefonban, és lehetőség szerint vessünk egy pillantást az értékelésükre is” – magyarázta.

A házhoz szállítás sokszor csak az ajtóig tart

A szakértő szerint vásárlást követően és az egész rendelési folyamatban a legnagyobb buktató maga a szállítás lehet. Sok vállalatnál külső csomagszállító partnerekkel működnek együtt, de a Komforttékánál például saját autóval viszik ki a termékeket.

„Sok ügyfelünk panaszkodott már arra, hogy máshol nem teljesítették a házhozszállítást, mert az összeszerelt terméket nem vitték fel a lakásukba. Fontos elolvasni az apróbetűs részeket is, mert egyes webáruházak csak térítés ellenében viszik egészen a szobáig a termékeket, magyarul plusz kiadást jelenthet, ha emeleten lakunk. Mi megbecsüljük a vásárlóinkat és maximálisan próbálunk eleget tenni a kívánságaiknak rejtett költségek nélkül” – magyarázta Szabó Attila, hozzátéve, a házhozszállítás minőségét náluk tovább erősíti, hogy minden ügyfelet felhívnak rendelés után egyeztetésre.

Mint mondta, jellemző buktató még, ha valaki ingyen házhozszállítást kínál fel. Ez jellemzően akkor fordulhat elő, ha külföldi raktárról hozzák be a terméket, így akár 20-30 nap is eltelhet, mire az megérkezik a vevőhöz. A Komforttéka fenyőbútor és matracáruháznál a bútorok és matracok 98 százaléka magyarországi gyártóktól származik, így ami nincs raktáron, az is legkésőbb 1-2 héten belül célba ér.

Felhívta rá a figyelmet, hogy rendelés előtt érdemes a szállítási határidőt is átolvasni. Sok webáruház nem jelez előre időpontot, míg más helyeken pontosan megadják a várható érkezés időpontját, így a vásárlónak nem kell az egész napot otthon töltenie, legyen az ország bármelyik részén is.

Mit tegyünk, ha sérült a termék?

Szabó Attila azt javasolja, ha kiszállításkor észleljük, hogy a bútor valahol megsérült, akkor habozás nélkül vegyük fel a kapcsolatot az értékesítővel.

„Ilyen esetekben a forgalmazónál kártérítést kérhetünk akár pénzvisszatérítést, akár ajándékkupon formájában. Amennyiben kibontás után, akár másnap derül ki a hiba, akkor is hívjuk fel a webáruházat, és mondjuk el részletesen a problémánkat. Soha nem szabad felszaggatni a csomagolást, mert így tudjuk fotókkal is bizonyítani, hogy a bútor már a felbontás előtt sérült volt” – magyarázta.

A szakértő azt is elmondta, nagyon ritka, hogy gyártásból származó hibát észlelnek a vásárlók a termékeken, de ezeket alkatrészenként is gyorsan lehet cserélni. Hangsúlyozta, a legtöbb vállalatnál prioritásként kezelik a problémabejelentéseket, így vélhetően a lehető hamarabb próbálják orvosolni a problémát.