Ezek a legkeresettebb plus size ruházatot kínáló divatmárkák Magyarországon

SSUCv3H4sIAAAAAAAAA41PW46DMAy8i79BSqAsLVep+pGHF6ICqRJHqxXK3dchHGD/xh6PZ+YAZ2EC2eGX7oRo70INrZSoW92jaa0eb0Lev5XEGzRgFSFMsu+GxzjIXj76kUVCNKBVdAamA9y6pkhBkfM7TMwE3C2GE6J15INTK0+5gUiKUsRYZHFJRBgiefOurGGvma8rf/1/HmXPgTlMTLqA3Pxz92pAzbibX/6Xcwm2ojrtn0y9f9h+K15MeVpK5AI/wRm3z3UwXM1vFe+eivZ0KKmdvcS11uJ4G4oXpM/qlUV70UlvjrueY85/G9huQoEBAAA=

Az elmúlt néhány évben egyre több márka vált a befogadó, sokszínűbb és kevesebb diszkriminatív világ szószólójává. De vajon elég-e ez a vásárlók bizalmának megnyeréséhez? A GLAMI legfrissebb felmérésének keretében 9 ország között Magyarországon is megkérdezték az európai fogyasztókat a témával kapcsolatos gondolataikról.

A vezető európai webáruházak kínálata egyetlen platformon katalogizáló GLAMI.hu divatkereső 2023 júniusában készült felmérése [1] a tesztalkat típusok és a divatmárkák kapcsolatáról kérdezte meg felhasználóit. A kutatás alapján a magyar nők 46%-a, a férfiak pedig 31%-a túlsúlyosként tekint magára, ami több szempontból is megnehezíti a ruházati és egyéb divattermékek vásárlását .

A leggyakoribb kihívások plus size méretet viselők számára

A kutatás szerint a legnagyobb kihívást mind a nők, mind pedig a férfiak számára a méretek korlátozott elérhetősége okozz a . Az a tény, hogy a legtöbb divatmárka kínálatából hiányoznak az átlagostól eltérő extra nagy (XXL-6XL), vagy extra kicsi (XXS vagy kisebb) ruhaméretek a nők 35%-ának, a férfiak pedig 41%-ának okoz problémát t .

A kutatás arra is rákérdez, hogy melyik az a ruhanemű, amelyből a legnehezebb megtalálni a testalkatnak megfelelő szabású darabokat . A nők (53%) és a férfiak (54%) szerint a megfelelő farmerek et /ill. nadrágok at a legnehezebb megtalálni. A nők esetében a második és harmadik helyezett divattermék a fürdőruha (45%), valamint a fehérneműk (37%), a férfiak esetében a második helyen a pólók/ingek (49%), a harmadik helyen pedig a cipők (34%) végeztek.

A legkedveltebb divatmárkák a molett ruházatot kereső magyarok körében

A magukat plus size méretűnek valló válaszadók szerint a legkevesebb nehézséggel a Bonprix , a C&A , a H&M , a Nike , az A didas és a Zara márkák termékeinek vásárlása során szembesülnek.

Egyes életszakaszok különös jelentőséggel bírnak

A GLAMI arra is kíváncsi volt, hogy milyen életszakaszok lehetnek leginkább negatívak a testalkatra és/vagy a testképre. Az eredmények szerint a három leggyakoribb esemény a változó korba lépés, a második a terhesség/szülés, a harmadik pedig a betegség/trauma átélése. Ugyancsak játszhatnak a serdülőkor, az első ősz hajszálak megjelenése, válás/szakítás, a nyugdíjazás, vagy a munkakezdés/elbocsátás is.

Mivel könnyíthetnék meg a divatmárkák a plus size kereső fogyasztók életét?

A magyar válaszadók szerint a divat világában még 2023-ban gyakorlatilag általánosnak a plus size/molett modellek alkalmazása, illetve a nők szerint fontos lenne, hogy a márkák több méretet kínáljanak különböző ujj- és szárhosszakkal (45%), valamint változatosabb testalkatú modelleket használnak a hirdetéseikben és katalógusaikban (45%).

[1] GLAMI Divatkutatás – Testsemlegesség. A felmérés 9 országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) összesen 20.242 felhasználó (Magyarországon 1773 fő) megkérdezésével történt. Az adatfelvétel időpontja 2023. június 1-10.