Ez az öt dolog idegesíti Badár Sándort az utakon
Dugók, szüntelen dudálás, az utca, amibe előző héten még balra lehetett kanyarodni, de ma már nem, a „felesleges” előzékenység és végeredményben minden más sofőrtárs, aki „éppen akkor jön” – ezek bosszantják a legjobban Badár Sándort vezetés közben a Cristo autós applikáció kisfilmjének tanúsága szerint, amely a „Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan” elnevezésű közlekedésbiztonsági kampány keretében készült. A projekt a stressz káros hatásaira és az azzal való megküzdés lehetőségeire irányítja a figyelmet, ennek keretében Badár Sándor az ideges sofőr példáját mutatja be mindenki által ismert, átélhető példákon keresztül. A Cristo applikáció egyhónapos versenyt hirdet a magyar autósok között, azzal a céllal, hogy kiderüljön: ki vezet a legbiztonságosabban a magyar sofőrök közül.
„A szándék a fontos. Vagy tudod, vagy nem tudod, hogy mi a szándékom” – mondja Badár Sándor egy kockázatos közúti manőver után a Cristo kisfilmjében, amely az autós applikáció „Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan” közlekedési biztonsági kampánya keretében készült. A videó számos stresszforrást sorra veszt, köztük a dugókat, a folyamatos dudálás, a forgalmi-rend változásokat, az „indokolatlan” előzékenységet, illetve úgy általában azt a szomorú tényt, hogy a közúti közlekedés egy olyan társasjáték, amelyben másokhoz kell alkalmazkodnunk.
Badár begurult
A közlekedésbiztonsági kampány keretében készült átfogó reprezentatív kutatás egyértelműen rámutat, hogy nem egyedül Badár Sándor stresszel vezetés közben. A magyar sofőrök nagyjából ötöde, 18 százaléka nem élvezi úgy a vezetést a saját bevallása szerint, mint korábban, ugyanilyen arányban vannak azok, akik azt érzik, hogy folyton rossz sofőrökkel hozza össze őket a sors – derült ki a Smartsurance Kft. által üzemeltett Cristo applikáció friss felméréséből, amelyet a Pulzus kutatócég készített. Minden tizedik autós szenved rendszeresen attól, hogy vezetés közben szaporább a pulzusa, szívverése, és ilyen arányban jellemző a kormányon való ideges dobolás, a szokatlan forgalmi helyzetekre való lassabb reagálás vagy éppen az, hogy a vezetőket olyan dolgok zavarják, amelyek korábban nem.