Évente 5000 fát ültet egy visegrádi szálloda
Minden közvetlen foglalás után egy új fát ültetnek el
2020 szeptemberétől minden közvetlen foglalás után egy új fát ültet a visegrádi Royal Club Hotel. A kezdeményezéssel a prémium szálloda vezetősége azokhoz a szakértőkhöz csatlakozik, akik úgy vélik, az ökológiai válság kezelésének kulcseleme a faültetés. A szálloda azonban nem csak ezért „zöld”: már évek óta napkollektorokat használnak a víz melegítésére, utólag szelektálják a hulladékot és segítenek megértetni a vendégekkel, hogy miként lehetnek környezettudatosabbak a pihenésük során.
Magyarországon egyedülálló kezdeményezésbe fogott a visegrádi Royal Club Hotel. A négycsillag superior minősítésű szálloda 2020 szeptemberétől minden közvetlen foglalás után automatikusan egy új fát ültet el. Számításaik szerint ezzel évente 5000 körüli új fa telepítését segíthetik majd elő.
„Fontos, hogy a koronavírus idején se feledkezzünk meg környezetünkről. Az ökológiai válság kezelésének egyik kulcseleme lehet a faültetés a világ bármely pontján, ehhez szeretnénk csatlakozni, ezt szeretnénk támogatni, ezért döntöttünk úgy, hogy minden közvetlen foglalás után egy nemzetközi alapítvánnyal együttműködve ültetünk egy fát” – mondta Belán Miklós szállodaigazgató.
Gyakorlatban a vendégeknek ezzel semmilyen teendőjük nem lesz és a korábban megszokott árazás sem változik. A szálloda szerződést kötött a One Tree Planted nevű nonprofit szervezettel, amely a világ egész területén ültet fákat, jellemzően azokban a térségekben, ahol a legnagyobb szükség van rájuk, például Ausztráliában vagy az Amazonas-medence esőerdeiben. A visegrádi hotel maga is törekszik a faültetésre: az épület körül ebben az évben is több fát ültettek el, legutóbb az évi 5000 fát jelentő akciójuk első, szimbolikus lépéseként helyeztek el egyet a földben.
Napkollektorok és utólagosan válogatott hulladék
Belán Miklós kiemelte: a Royal Club Hotel eddig is környezetbarát módon üzemelt, amiért több alkalommal is elismerésben részesültek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által. Négy éve tartják Zöld szálloda díjukat és már csak egy évnyire vannak az örökzöld cím kiérdemlésétől, köszönhetően annak, hogy megfelelnek a szervezet szigorú előírásainak. A jó gyakorlatokat továbbra is folytatják, ezek közül talán a legfontosabb a zöld energiagazdálkodás.
„A hotelben napkollektorokat használunk a víz melegítésére. Ezen kívül vendégek és a szálloda üzemeltetése által generált hulladékot egyaránt utólagosan szelektáljuk. A víztakarékos csaptelepek, az energiatakarékos vagy LED izzók, a tudatosan kialakított beszerzési folyamatok mind a környezetünk megóvását szolgálják. Természetes alapanyagú tisztítószerekkel takarítunk, illetve az újrahasznosítható anyagokból készült termékeket részesítjük előnyben” – nyilatkozta a szállodaigazgató.
A vendégek is lehetnek „zöldebbek”?
Utazás vagy nyaralás során is lehetünk környezettudatos szemléletűek, függetlenül attól, hogy a világ mely pontjára utazunk. Azon kívül is sokat tehetünk, hogy környezetbarát módon üzemelő zöld vagy öko hoteleket választunk szálláshelyünknek.
„Sokat számít, ha a vendégek nem kérnek minden nap törölköző cserét, ezzel összességében nagyon sokat tudnak javítani a tartózkodásuk ’ökológiai lábnyomán’. Egy másik fontos szempont, hogy minél kevesebb kilométert utazik egy vendég, annál kevésbé terheli a környezetet. Így tehát már önmagában a belföldön töltött üdülés is hozzájárul a környezetünk védelméért elindított küzdelmhez. Az utazáshoz általában használt járművek közül a repülő az egyik legkörnyezetterhelőbb, így ha nincs más elfogadható alternatívánk, akkor kerüljük annak használatát” – tanácsolta Belán Miklós.
A szállodai szobák többségében már csak akkor működnek az elektromos berendezések, ha ott tartózkodunk. De ha olyan helyen szállunk meg, ahol ilyen modern rendszert még nem telepítettek, érdemes odafigyelni például a légkondi és a világítás lekapcsolására. Szintén jó tanács lehet, hogy a pihenésünk során törekedjünk a helyi termelőktől való vásárlásra, akár élelmiszerről, akár ajándéktárgyakról legyen szó.