Érkezik az új elektromos Peugeot 408

Copyright Cédric Viollet @ ContinentalProductions

EXCELLENCE: FOLYAMATOS TÖREKVÉS A HATÉKONYSÁGRA, BIZTONSÁGRA ÉS MINŐSÉGRE

A PEUGEOT tervezőcsapata az új PEUGEOT E-408 tervezésekor és fejlesztésekor a hatékonyságot tartották a legfontosabb vezérelvnek.

Finom haladásra tervezve

Az új PEUGEOT E-408 aerodinamikai kialakátása (SCx: 0.66) külön figyelmet kapott. Átterveztük a lökhárítókat, az első légbeömlőket, a karosszéria alatti terelőlemezeket, illetve az első kerekek mögötti sárfogó elemeket. Az új PEUGEOT E-408 emellett olyan különleges, sima és aerodinamikus padlóborítást kapott, amely elősegíti az alacsony áramfogyasztást – 15.2 kWh/100 km – és az akár 453 km-es WLTP hatótávolságot vegyes üzemben.**

A PEUGEOT E-408 nagyfeszültségű akkumulátorának felhasználható nettó kapacitása 58,2 kWh. Az NMC 811 technológiának– 80% nikkel, 10% mangán, 10% kobalt – köszönhetően az akkupakk 18 modulja nagyobb energiasűrűséggel dolgozik. Az új PEUGEOT E-408 a WLTP szabvány szerint mérve vegyes üzemben 453 km-es hatótávolságot kínál, így megfelel a legtöbb C szegmensben vásárló igényeinek, akik jellemzően naponta legfeljebb 45 km-t tesznek meg.

Az energiavisszanyerő fékezés finomabb vezetési élményt tesz lehetővé. A kompakt kormány mögötti füleket használva a vezető három fokozatban könnyedén képes szabályozni az energiavisszanyerő fékezés erejét: a bal oldali fül növeli a fékhatást és a visszatáplálást, míg a jobb oldalon lévő mérsékli azt. A három fokozat az Alacsony (-0.6 m/s²), amely a belső égésű autók motorfékére emlékeztet, az Enyhe (-1.3 m/s²), amely erőteljesebb lassulást generál a gyorsítópedál felengedésekor, valamint a Fokozott (-2.0 m/s²), amely a maximális lassulást és energia visszatáplálást generálja, ha a vezető felengedi a pedált. A két utóbbi fokozatban a féklámpák automatikusan aktiválódnak.

A vezető – attól függően, hogy mik a prioritásai – három vezetési üzemmód közül választhat. Alaphelyzet a Normál: ekkor a teljesítmény 140 kW (190 LE), a nyomaték pedig 300 Nm, így ideális egyensúly jön létre a dinamizmus és a hatótávolság között. A Sport üzemmód (157 kW/210 lóerő és 345 Nm) a legnagyobb teljesítmény elérését teszi lehetővé, és a pedál teljes lenyomásakor automatikusan aktiválódik. Az ECO üzemmód (125 kW/170 LE és 270 Nm) a vezetési élmény mellett a lehető legnagyobb hatótávolságot garantálja.

Az új PEUGEOT E-408 alaptartozékként kap hőszivattyút, fűthető kormánykereket és üléseket, s így teszi optimálissá az utasok hőkomfortját, miközben takarékoskodik az akkupakkban tárolt elektromos árammal. Az újratöltés gyors és egyszerű. Váltóáramú töltéshez az új PEUGEOT E-408 szériatartozékként kap 11 kW-os, háromfázisú töltőt. Az egyenáramú töltés gyorstöltőkön akár 120 kW-os töltési sebességig lehetséges a PEUGEOT E-408 esetében, így 20-ról 80 %-ra alig több mint fél óra alatt feltölthető az akkumlátor (nominális akku hőmérsékleti körülmények esetén), azaz 100 km-nyi hatótáv alig több, mint 10 perc alatt betölthető az akkupakkba. A lehető leghatékonyabb töltés érdekében a vezető a PEUGEOT E-408 központi képernyőjén beprogramozhatja az alsó és felső határértékeket, például, hogy a töltés 20 %-ról induljon és 80 %-nál álljon le.

Mindenki talál megfelelő 408-ast

Kétféle plug-in hibrid erőforrás is elérhető a PEUGEOT 408-hoz:

PLUG-IN HIBRID 225 e-EAT8: elsőkerékhajtás, kombinálva egy 180 lóerős (132 kW) turbómotorral és egy 81 kW-os villanymotorral, valamint egy e-EAT8 nyolcfokozatú automatikus váltóval (jelenleg homolgizáció alatt).

PLUG-IN HIBRID 180 e-EAT8: elsőkerékhajtás, kombinálva egy 150 lóerős turbómotorral (110kW) és egy 81kW-os villanymotorral, valamint egy nyolcfokozatú e-EAT8 automatikus váltóval (jelenleg homoligzáció alatt).

Mindkét plug-in hibrid verzió lítium-ion akkaumulátorának kapacitása 12.4 kWh. Ezekhez a modellekhez kétféle fedélzeti töltő érhető el:: egy 3.7 kW-os egyfázisú töltő az alaptartozék, opcióként pedig rendelhető 7.4 kW-os egyfázisú töltő is.

A becsült töltési idők így alakulnak:

⦁ 7.4 kW-os fali töltőből (32 A) a 7.4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltővel 1 óra 40 perc alatt teljesen feltölthető az akkumulátor.
⦁ Nagyobb áramerősségű aljzatból (14 A) a 3.7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltővel 3 óra 55 perc alatt teljesen feltölthető az akkumulátor.
⦁ Szabványos aljzatból (8A) az egyfázisú fedélzeti töltővel (3.7 kW) a teljes feltöltés körülbelül 7 óra 5 percet vesz igénybe.

Öntöltő hibrid hajtáslánc is elérhető a PEUGEOT 408-hoz:

HIBRID 136 e-DCS6: elsőkerékhajtás és 136 lóerős turbómotor (100 kW) 48 voltos akkumulátorral és hatfokozatú e-DCS6 automatikus váltóval.

A PEUGEOT HIBRID 48 voltos rendszere tartalmazza az újgenerációs, 136 lóerős benzinmotort és egy olyan duplakuplungos, hatfokozatú váltót, amely magában foglalja a villanymotort. Mivel az akkumulátor menet közben újratöltődik, ez a technológia kis fordulatszám mellett is nagyobb nyomatékot garantál, miközben akár 15%-kal mérsékli a fogyasztást (5.2 l/100 km WLTP vegyes üzemben**). Városi forgalomban az új 408 Hibrid 136 e-DCS6 akár az idő 50%-ban képes teljesen emissziómentes, elektromos üzemmódban haladni.

Maximális biztonság a teljes nyugalom érdekében

Az új PEUGEOT E-408 fedélzetén megtalálhatók a legmodernebb vezetéssegítő technológiák, amelyek az 5 kamerától és 3 radartól érkező információk alapján biztonságos és könnyed vezetést, manővereket és utazást biztosítanak. Némely technológia egyenesen a felsőbb kategóriákból származik:

⦁ Adaptív sebességtartó automatika Stop and Go funkcióval és állítható követési távolsággal.
⦁ Automatikus fékasszisztens ütközési veszélyre figyelmeztetéssel, amely éjszaka és nappali fénynél is érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat, és változattól függően 7 és 140 km/óra között működik.
⦁ Aktív sávelhagyásra figyelmeztetés kormányzási korrekcióval.
⦁ Vezető éberségfigyelő, amely hosszabb utak és 65 km/h óra fölötti tempó esetén, a kormány mikromozgásainak elemzésével észleli a sofőr éberségével kapcsolatos problémákat.
⦁ Közúti jelzőtáblák kiterjesztett felismerése és megjelenítésük a digitális műszerfalon: Állj, Behajtani tilos, Előzni tilos, Előzni tilos vége, illetve a szokásos sebességkorlátozó táblák.
⦁ Hosszú hatótávú holttérfigyelő (75 méter).
⦁ Hátsó forgalomra figyelmeztetés, amely felhívja a figyelmet a közelgő veszélyre tolatás közben.

Áttekinthető és célratörő kínálat

Az új PEUGEOT E-408 kétféle felszereltséggel kapható: Allure és GT

A PEUGEOT E-408 Allure szériatartozékai: LED fényszórók, 19” könnyűfém keréktárcsák, PEUGEOT i-Cockpit® személyre szabható, 10 collos digitális műszeregységgel, internetes navigáció utazástervezővel, OK PEUGEOT hangvezérlés, vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto telefontükrözés, hathangszórós audiorendszer, fűthető vezetőülés és kormánykerék, kétzónás automatikus klímaberendezés, tolatókamera és parkolóradar hátul, hőszivattyú.

A PEUGEOT E-408 GT szériatartozéka az Allure verzión felül: Matrix LED fényszórók, első parkólóradarok, alumínium utastéri díszítőelemek, személyre szabható, nyolcszínű belső hangulatvilágítás, alumínium küszöbdíszlécek, elektromosan mozgatható ötödik ajtó, Drive Assist Plus csomag (2-es szintű félautonóm önvezetés).

*Bizonyos szolgáltatásokhoz előfizetés szükséges.
** WLTP cíklus, jóváhagyás alatt

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!