Elkeserítő, de önjelölt influencerek hatására választunk úti célt
Közel azonos árban van egy horvát és egy balatoni vakáció
Egy balatoni nyaralás átlagos hosszának felével nyújtjuk meg az üdülést, ha Horvátországba megyünk. Az átlagos foglalási érték 64 százalékkal több – derült ki a Szallas.hu adataiból. Mindkét úti cél választása esetén július közepe a legnépszerűbb időszak a magyarok körében. Ördög Nóra, Kasza Tibi és Viszkok Fruzsi közösségi média felületei is befolyásolhatják, inspirálhatják utazásainkat.
Egy balatoni nyaralás átlagos hosszának felével tovább üdülünk Horvátországban: itthon 4,12 éjre foglalunk, a határon túl pedig 6,22 éjszakára – derült ki a Szallas.hu foglalási adataiból. A hosszabb kikapcsolódás nemcsak a napok számát, de az átlagos foglalási értéket is növeli: 64 százalékkal fizetünk többet horvát úti cél esetén. „A magyar tenger térségében átlagosan 110 ezer forint értékben foglalunk, míg szomszédaink riviéráján 180 ezer forint körül – ismertette a részleteket Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketingmenedzsere. – Ha napokra lebontjuk, ez közel azonos összeget jelent. A cég egy korábbi felmérése szerint ár-érték arányban inkább a horvát nyaralást választanák a magyarok, mégis a gyakorlatban jóval többen vakációznak idén a Balatonon. „Bár számszerű adataink nincsenek, felmérésünk alapján ötből egy magyar jobban elengedi magát anyagilag, ha külföldön nyaral” – mondta a szakember. Ezzel egybe cseng, hogy a horvát üdülést választók között kisebb arányban vannak azok, akik hűtőtáskával érkeznek a tengerpartra, mint akik a Balatonon töltik szabadságukat: míg az előbbi esetben a vendégek kétharmada, utóbbinál ötből négyen élnek a „bekészítés” lehetőségével.
Mindkét úti cél esetén a magyar vendégek zöme apartmanban, vendégházban vagy panzióban hajtja álomra fejét, ezek a legkelendőbb szállástípusok. A legforgalmasabb időszak július közepe. „Itthon majd július 21-én, Horvátországban 22-én találkozhatunk a legtöbb nyaraló magyarral” – tette hozzá a marketingmenedzser.
Influencerek élményeit akarjuk átélni
A vendégek zöme a vízpart közelsége, az ár és a saját vagy ismerősök véleménye alapján választ ugyan úti célt, de egyre többen informálódnak utazásaik előtt tematikus blogok, Facebook-oldalak és YouTube csatornák segítségével. „Vannak olyanok is, akik kimondottan influencerek által inspirálódnak. A véleményvezérek nemcsak tájékozódásban, de akár a döntéshozatalban is befolyásolják a vendégeket – mondta Keresztes Nóra. – Többen nyilatkozták, hogy a nyaralás megtervezésére Ördög Nóra, Kasza Tibi, Vasvári Vivien, Rubint Réka vagy Viszkok Fruzsi volt hatással.”
A Balatonra egy szezonban többször is visszalátogatunk
A magyar tenger partjára egyébként többször is visszatérünk strandolni. Ötből egy vendég kétszer, tízből egy akár háromszor is, 17 százalékuk viszont még ennél is többször keresi fel újra és újra a Balatont egy szezon alatt. „Köztük persze olyanok is vannak, akik a környéken laknak vagy nyaraló tulajdonosai” – mondta a marketing menedzser. A Balatonra látogatók nem minden esetben foglalnak szállást: ötből egy reggel érkezik a vízpartra, de este útnak indul haza.