Egyre gyakoribb a bankkártya használat az eMAG oldalán


A magyar e-kereskedelem évek óta dinamikus növekszik, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a hazai online áruházak belföldi forgalma tizenkétszeresére nőtt az elmúlt tíz évben. Míg 2008-ban 46 milliárd forintos eredménnyel zártak a magyar kereskedők, ez 2018-ra 545 milliárdra emelkedett.[1]

Az eMAG saját adatai alapján az emag.hu oldalon még a fentinél is kimagaslóbb a kártyás fizetések száma, hiszen míg ez a tavalyi év során 27 százalékkal nőtt, a magyar átlag ebben a tekintetben 18%[2] volt.

„Évről-évre nő azon ügyfeleink száma, akik vásárlásaikat online egyenlítik ki, bizonyítva a vásárlói bizalom növekedését. Ők már egyre nagyobb bátorsággal választják ezeket a fizetési lehetőségeket és tudatában vannak a folyamat biztonságával – mondta Catalin Dit, az eMAG Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az eMAG tapasztalatai szerint a különleges alkalmak során a kártyás költések értéke a szokásosnál is magasabbra emelkedik. Ilyen volt a 2018-as Black Friday is, amely alatt a kártyás fizetések aránya az összes fizetés 25 százalékát tette ki, szemben az átlagos 20 százalékkal.

Az online rendelés esetén a felhasználók olyan megoldásokra vágynak, amelyek időtakarékos vásárlást tesznek lehetővé. Ilyen szolgáltatás például a bankkártya mentése, hiszen ennek segítségével sokkal gördülékenyebb a vásárlási folyamat: az ügyfelek gyorsan, kényelmesen és biztonságosan fizethetnek a kívánt termékekért. Az elmúlt év során a eMAG oldalán mentett Mastercard kártyák száma 121 százalékkal nőtt, ami hűen tükrözi a vásárlói bizalom növekedését.  

„A magyar e-kereskedelem fejlődése még mindig kimagasló és fontos, hogy az ezzel járó előnyöket a vásárlók élvezzék. Ez nyomást jelenthet a piaci szereplőkre nézve, hiszen folyamatosan versenyezniük kell az ügyfelekért, akik viszont egyre többet várnak el az online vásárlásaik során. Az idei évben az optimális felhasználói élmény minden eddiginél fontosabb lesz, mivel az online kártyás vásárlások során erős ügyfélhitelesítésre lesz szükség. – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „A Mastercard részéről mi mindig arra biztatjuk partnereinket, hogy gondolkodjanak előre és járjanak élen az ügyfélbarát-megoldásokban. Többek között az eMAG-gal is olyan gyümölcsöző együttműködést tudhatunk magunkénak, amely nagy segítséget nyújt az olyan modern megoldások fejlesztésében, amelyek már az új törvényi előírásnak is megfelelnek.”

Annak érdekében, hogy növelje az online fizetésekbe vetett vásárlói bizalmat, az eMAG számos akciót indított a tavalyi év során. A 2018. november 16. és december 13. között az eMAG és a Mastercard által közösen meghirdetett Toyota RAV4 nyereményjátékban például azok a vásárlók vehettek részt, akik 10.000 Ft feletti rendeléseiket kártyával fizették ki és el is mentették azt az eMAG oldalán. A nyereményjáték győztese egy Toyota RAV4-et vehetett át a február végi díjátadó ünnepségen.


[1] eNET: E-kereskedelmi körkép 2018.

[2] MNB adat