Eger sorozatos csúcsdöntése

Nem véletlen, hogy 2019-ben Eger kapta a legtöbb szavazatot az Év Turisztikai Települése kategóriában a legnagyobb hazai szállásfoglaló oldal versenyén, az ágazat jól teljesít, Eger továbbra is meghatározó szerepet tölt be Magyarország turizmusában. Óriási eredmény, hogy Eger folyamatosan növekvő, eleve magas látogatottsága az elmúlt öt év során, minden esztendőben tovább emelkedett, 2013-hoz képest 71%-os a vendégéjszakák növekedése, 2019-ben ez a mutató megközelítette a 700 ezres álomhatárt.

Ahhoz, hogy az újabb és újabb rekord eredmény évről évre tovább javuljon, sok-sok nívós, vonzó kulturális, történelmi, zenei és családi programra is szükség volt, mára büszkén mondhatjuk, hogy városunk ezüstérmes a hazai fesztiválturizmus iránti érdeklődés rangsorában.

Eger látnivalói közül kétségtelenül a leglátogatottabb a Dobó István Vármúzeum, amely kategóriájában a vidéki látogatottsági toplistát országosan is vezeti, de egyre népszerűbb az Érseki Palota Látogatóközpont, nagy kedvencnek számít a Kopcsik Marcipánia, a Beatles Múzeum körül pedig nagyszámú rajongó tábor alakult ki.

Eger kínálata ugyan messze túlmutat egy klasszikus fürdővárosén, mindemellett Magyarország egyik legszebb, legismertebb parkfürdője az 1932-től működő Egri Termálfürdő, és igazi kuriózumként a Török Fürdő is rendkívül népszerű a turisták körében. Eger pincesorai, különösen a Szépasszony-völgy mindig is különös vonzerőként jelentek meg, neves és nagyszerű eredményeket felvonultató borászainknak, valamint a megújuló, megszépülő környezetnek hála, talán soha sem volt még olyan népszerű a város borturisztikai kínálata, mint az elmúlt évben.

Erős városunkban a konferenciaturizmus szerepe: számos, nagy jelentőségű rendezvénynek biztosítunk helyszín, de emellett nagyon fontosak a nagyszabású, turisztikai jelentőségű sportrendezvények, mint az uszonyos úszó világkupa, a víz alatti hoki világbajnokság, az Eger Rallye, a squash és teniszversenyek. Eger iránt a turistákon túl folyamatos a külföldi, diplomáciai érdeklődés is.

Az elmúlt évek szép tendenciái visszaigazolják a belváros megújításának céljait, eredményeit, valamint megmutatják a várban elvégzett turisztikai beruházások és más, egri vonzerők, az Érseki palota, vagy éppen a Szépasszonyvölgyi fejlesztések értékét is.

A számok nyelvén, röviden:

Egerben 2013 és 2019 között minden évben 35-45 ezer között emelkedett a vendégéjszakák száma! Az öt évvel ezelőtti adathoz képest 71%-os a bővülés.

Egri vendégéjszaka-számok

évről évre (2013-2019):

2013: 408 979

2014: 479 075

2015: 557 570

2016: 594 057

2017: 631 681

2018: 666 019

2019: 699 305

A szálláshelyek közül a szállodák szerepe a legmeghatározóbb, de jól látható, hogy igen erős az egyéb (magán) szálláshelyek aránya és számuk is erőteljesen megnőtt az elmúlt esztendők során: ma már több mint 600 nyilvántartott szálláshely van Egerben.

További, beszédes adatok:

A vendégforgalmon belül a külföldiek aránya fokozatosan növekszik: 2019-ben 30% körül volt, s ez tudatos, főként lengyelországi irányú marketing tevékenység következménye. A lengyel vendégek aránya 35%-os a külföldiek között, ugyanakkor szép növekedést sikerült elérni a cseh relációban, valamint erősen dolgozunk a felvidéki, erdélyi és németországi kapcsolatokon is.

Emellett Eger jelentős nemzetközi portálokon is jelen van, így Európából és a nagyvilágból sokak felfedezhetik a várost. Utóbbiaknak is köszönhető, hogy az Ázsiából, Észak-Amerikából érkező vendégek körében több, mint 25%-os növekedés tapasztalható.

A 2020-as aktivitások közül mindenképp a legjelentősebb, hogy február 27. és március 1. között Eger és térsége lesz az Utazás Kiállítás díszvendége, ahol előreláthatóan közvetlenül 35 ezer látogató, közvetve pedig milliók figyelmét irányíthatjuk magunkra.

Egernek is számolnia kell továbbá azzal a fénysebességgel haladó technológiai fejlődéssel, amely a turizmus piacát jellemzi és röviden úgy foglalják össze, hogy az elkövetkezendő tíz évben olyan mértékű változás várható ezen a területen, mint a megelőző száz évben összesen. A turizmus marketingben egyértelműen az online megoldásokra helyezzük a hangsúlyt, ezeken keresztül korábban álmodni sem mert eredményeket tudhat magáénak a város, idei célunk is, hogy a legújabb trendeknek megfelelő alkalmazásokat használva a legoptimálisabb célközönséghez juttassuk el Eger turisztikai kínálatát.