Ebben a címben is ellőttünk néhány divatkulcsszót… Az esport területén tevékenykedő startupok is pályázhatnak idén az AHa! BrainStore programra
A legjobb megoldások nagy értékű tőkebefektetést és inkubációt kaphatnak
Az esport területéről is várja idén az innovatív startupok jelentkezését az Antenna Hungária (AH), a Drukka Startups és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures együttműködésében megvalósuló AHa! BrainStore akcelerátor program. A döntés egyik fő oka, hogy Magyarországon közel fél millióan űzik esetenként vagy rendszeresen az esportot és a piac folyamatosan nő. A jelentkezés határidejét meghosszabbították, így május 12-ig lehet pályázni a legjobb megoldásokkal.
A hardware ötletek támogatására létrejött AHa! BrainStore 2018-ban indult útjára, akkor a telekommunikációval, multimédiával, drón és IoT megoldásokkal foglalkozó digitális startupok tartoztak a program fókuszterületei közé, idén viszont már az esport területéről is várják a vállalkozások jelentkezését.
A programba elsősorban olyan induló vagy növekedési fázisban lévő startupok jelentkezését várják, amelyek profilja összehangolható az Antenna Hungária tevékenységével. Bár az esport egyelőre lazán, de illeszkedik az AH kompetenciáihoz, így többek között rendezvénytechnikát (audiovizuális technika), az ország legnagyobb CDN kapacitását, valamint televíziós és műsorszóró hálózatot, OTT platformot tud biztosítani az esporttal foglalkozó startupoknak, továbbá a hagyományos sportközvetítések területén szerzett számottevő tapasztalatával tudja segíteni a jelentkezőket.
Azt, hogy az esport egy rendkívül ígéretes, gyorsan növekedő piac, az is alátámasztja, hogy 2018-ra globálisan 906 millió dolláros iparággá nőtt, 2021-re pedig várhatóan eléri az 1,6 milliárd dollárt. A terület legfontosabb piacai továbbra is az Egyesült Államok, Dél-Korea, Kína és Németország. Bár Magyarországon egyelőre kevésbé kiterjedt az esport piaca, az utóbbi években nagy fejlődésen ment keresztül. Az eNet 2018-as felmérésében a magyarországi esport bevételeket 24 milliárd forintra becsülte. Hazánkban jelenleg körülbelül 425 ezer olyan fő van, aki játszik, közülük 11 százalék, azaz megközelítőleg 45 000 játékos tekinthető versenyzőnek. A játékosok jellemzően online versenyeken indulnak, de az offline versenyeken való részvételük sem elhanyagolható.
Ennek ellenére itthon még kevés az igazán nagy volumenű, magas pénzdíjakkal járó rendszeres bajnokság, a megmérettetések többsége inkább online és eseti. Az offline versenyek általában olyan nagyobb rendezvények keretében kerülnek megrendezésre, mint a PlayIT, V4 Future Sport Festival. Nagy potenciál rejtőzik azonban az eseti versenyekben is, külön érdemes megemlíteni a K&H FIFA kupát.
A második alkalommal megrendezésre kerülő AHa! BrainStore idén is várja az induló vagy növekedési fázisban lévő, prototípussal rendelkező startupok jelentkezését. Az esporton kívül a drón technológia, streaming vagy internetes tartalom szolgáltatás, IoT, IT biztonság, mesterséges intelligencia van a fókuszban, de emellett az egyéb műsorgyártáshoz és műsorszóráshoz kapcsolódó, multimédia és felhő szolgáltatások területeivel foglalkozó startupok is lehetőséget kaphatnak.
A jelentkezés határideje meghosszabbításra került így május 12.-ig tudtok még jelentkezni az AHa! BrainStore weboldalán. https://www.ahabrainstore.hu/
Budapest, 2019. április 29.
Az Antenna Hungáriáról
Az Antenna Hungária évtizedek óta meghatározó szereplője a hazai telekommunikációs szektornak, fő tevékenységi területe az országos földfelszíni televízió- és rádióműsor-szórás, valamint a vezeték nélküli üzleti távközlés. Az AH folyamatosan keresi az innovatív megoldásokat, a legkorszerűbb technológiákat, melyek ügyfelei, valamint üzleti partnereinek kényelmét és elégedettségét szolgálja. Az egyik legsikeresebb hazai tulajdonban lévő információ-technológiai cégként az utóbbi években bekapcsolódott a robbanásszerű növekedés előtt álló OTT (Over-the-Top) és IoT (Internet of Things – a dolgok internete) iparágakba, saját hálózatokat, megoldásokat és szolgáltatásokat kiépítve.
A Drukka Startup Stúdióról
A Drukka nemzetközi szinten is elismert Startup Stúdió, amely ígéretes, akár ötlet szintű vállalkozások, startupok mentorálásával, inkubálásával foglalkozik, eddig több mint 2 millió eurónyi befektetéshez segítve projektcégeit. A stúdió 2011-ben alakult, kezdetben főleg web ill okostelefon alkalmazások fejlesztésével, online marketing kampányok szervezésével foglalkozott, 2015 után pedig folyamatosan előtérbe került a speciális metodika alapján végzett startup befektetések és mentorálások, amelynek eredményeként a studio által gondozott cégek, lényegesen rövidebb idő alatt, de az iparági átlagoknál nagyságrendileg nagyobb sikerrátával tudnak működni. A szakemberekből és ötletekből nem szűkölködő, amerikai és erdélyi leányvállalattal is rendelkező cégben jelenleg több, mint negyvenen dolgoznak és alkotnak.
A Hiventuresről
Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb kockázati tőkealapjaként, Európai Uniós és saját forrásból, közel 66,1 milliárd forintnyi tőkével segíti a hazai innovatív vállalkozásokat és startupokat inkubációs, magvető és növekedési befektetési életszakaszokban. Ebben a folyamatban szakmai támogatóink a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, valamint a Magyar Fejlesztési Bank Zrt.
A Hiventures küldetése, hogy segítse a jelen és jövő innovatív elképzeléseit, és ezzel hozzájáruljon egy fenntartható és értékteremtő startup ökoszisztéma kialakulásához Magyarországon.
Az Intellitext startup inkubátorról
Nagy és gyors növekedési lehetőséget, kiterjedt szolgáltatásokat és maximum 100 millió forintos befeketítési lehetőséget is kínál az Intellitext startup inkubátor. Az akcelerátor olyan korai stádiumban lévő, innovatív, széles körben felhasználható, nemzetközi piacokon is versenyképes termékek és szolgáltatások kutatás-fejlesztésével foglalkozik, amelyek vagy szabadalommal rendelkeznek, vagy a későbbiekben szabadalmaztathatóak. A befektető elsősorban – de nem kizárólagosan – hardver területen működő startupokba invesztál. A spin-off projektek K+F tevékenységét követően jól megalapozott piaci bevezetés után a cél a megfelelő piaci részesedés megszerzése, biztosítva a folyamatos előnyt a versenytársakkal szemben. Intellitext Kft az ÖKO_16 program keretében, részben a Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Hivataltól kapott állami támogatásból, több, mint 850MFt értékű tőkebefektetést helyez ki, amelyet elsősorban hardware fókuszú, innovatív vállalkozásokba kíván társaság fektetni. Az inkubátor a tőkebefektetés mellett számos termékfejlesztési és piacra viteli szolgáltatással áll portfóliócégei rendelkezésére.