Doing Good

CSR Award elismerést kapott a K&H a koronavírus leküzdését támogató társadalmi programjáért

A vírusjárvány terjedésének megelőzését és annak kezelését is segítette a K&H adományozási programja, ami most elnyerte a Doing Good: CSR Award elismerését. Társadalmi szerepvállalásával a Bank hatékonyan, a lakossági és kkv ügyfeleivel közösen 50 millió forinttal segítette a kiemelt járványkórházak gyógyító-kutatómunkáját, miközben ösztönözte a vírusbiztos fizetési megoldások használatát.

A pandémiára reagálva, első alkalommal meghirdetett Doing Good: CSR Award azokat a vállalati kezdeményezéseket díjazta, amelyek más cégeket is segíthetnek, inspirálhatnak hasonló programok megvalósításában. A zsűri az alapján ítélte oda az elismerést, hogy az adott program mennyire valós társadalmi problémára fókuszál, milyen módon illeszkedik a vállalat tevékenységéhez és a megvalósított célok össztársadalmi szempontból mennyire lényegesek. Mindezek alapján a K&H Bank és Biztosító pénzügyi tudatosságra ösztönző egy hónapos adományozási kampánya az „Integrált CSR/Impact Befektetések” kategória oklevelét nyerte el. A 2020 májusában megvalósult kampányban a lakossági és kkv ügyfelek minden online bankkártyás fizetése és átutalása után 10 forint került adományozásra kiemelt járványkórházak számára, ezzel is ösztönözve a digitális banki termékek használatát a járvány idején. A program eredményeként május 31-ig közel 3 millió online tranzakcióra került sor, így a Bank – alapítványainak további pénzügyi hozzájárulásával – összesen 50 millió forintos támogatást nyújtott az Országos Korányi Pulmonológiai Intézetnek és a Dél-Pesti Centrumkórháznak 10 ezer nm2 speciális vírusölő padlófelület megvásárlásához és a vírusfertőzés leküzdését támogató immunterápiák kutatásához.

„Adományozási programunkkal az innováció nyújtotta lehetőségeket kiaknázva két célra fókuszáltunk: az egészségügyi intézmények gyógyító-kutatómunkájának támogatására és a vírus terjedésének megelőzését segítő online banki szolgáltatások alkalmazásának ösztönzésére. Így digitális szolgáltatásainknak köszönhetően hatékonyan, a lakossági és kkv ügyfeleinkkel, partnereinkkel és kollégáinkkal közösen a legnagyobb, a mindennapjainkat gyökeresen megváltoztató krízishelyzetben is segíthettünk, hiszen vezető pénzintézetként felelősek vagyunk a társadalomért, amiben dolgozunk és élünk” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója az elismerés kapcsán.

A kampány konkrét céljain és megvalósulásán túl a tavalyi évben a K&H Bank a vírushelyzethez igazította és digitalizálta szolgáltatásait. A pénzintézet mobilbankolással, e-PIN kóddal, 3000 dolgozó otthoni munkájával, digitalizált hitelfolyósítással, számlakedvezményekkel, a K&H Biztosító pedig a járványhoz kötődő haláleset, kórházi napi térítés, keresőképtelenség, munkanélküliség esetén történő hitelkifizetéssel, hiteltörlesztés átvállalásával a vírus okozta egészségügyi, pénzügyi károkat csökkentve a radikálisan megváltozott körülmények között is lehetővé tette ügyfelei keresztül a társadalom számára, hogy teljes és egészséges életet élhessenek.